Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2007, 10:53
snoopy..
snoopy.. is offline
Hallo iedereen,

Door persoonlijke omstandigheden heb ik vroeger geen voortgezet onderwijs kunnen volgen.

Nu ik wat ouder ben, dacht ik dat het een goed plan was om met VMBO te beginnen op de VAVO.
Ik ben dus in September j.l begonnen met de VAVO (VMBO-tl).
Het valt me erg tegen op de VAVO, het is erg druk in de klas en de meeste medeleerlingen zijn echt respectloos tegen de docenten en elkaar, ik voel me daardoor niet op mijn plek.

Ik heb dus geen ondergrond, maar zit wel in een examenjaar.
Maar ik kan niet zeggen dat ik het echt moeilijk vind en dacht daarom dat het misschien wel een goed plan is om thuis te studeren met de schoolboeken die ik nu in mijn bezit heb, en mij voor te bereiden op het staatsexamen ( en met desnoods huiswerkbegeleiding, dus dat ik een stok achter de deur heb).

Ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken, en zou echt heel graag reacties willen horen van mensen die ook thuisstudie volgen of gehaald hebben.
En hoe een staatsexamen in zijn werking gaat en hoe dat bevallen is!

Thanksssssssssss
Groetjes, Snoopy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2007, 20:00
Pater Noster
Pater Noster is offline
Wil je toch niet eerst proberen om de studie op de VAVO af te maken? Je doet het immers voor jezelf. Ik neem aan dat je wel een stukje ouder bent dan je mede klasgenoten, maar misschien is dit wel een goede ervaring? Je kan nu wel veilig thuis de studie afmaken, maar ik neem aan dat je hierna toch graag een vervolgopleiding wilt gaan doen? (MBO/HBO...) hier kom je weer in een klas en kan het altijd gebeuren dat er weer drukke/irritante personen aanwezig zullen zijn. Je moet zo zien dat je niet alleen maar leert om een VMBO-diploma te halen, maar ook om om te leren gaan met bepaalde situaties en personen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:11
snoopy..
snoopy.. is offline
Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Ik begrijp wat je bedoelt, alleen ben ik op de VAVO begonnen met de Havo en echt dat was een heel andere klas, ook de docenten gaan anders met je om ipv kinderachtig gedrag, de leeftijd varieert van 16-jaar tot 24-jaar jaar het zal wel aan mijn liggen denk ik (ik ben 25-jaar).
Alleen vond ik de Havo wel erg snel gaan ook omdat ik nog nooit echt geleerd had, daarom wou ik overstappen naar het Vmbo.
Ik ga het nu thuis proberen, en volgend jaar als ik het gehaald zou hebben dan wil ik wel naar de VAVO (havo).
Je mag lachen, maar mijn droom is om uiteindelijk vwo te halen en geneeskunde te gaan studeren.
Alleen ben ik echt een schijtert wat betreft het staatsexamen HELP!!Heb jij nog tips om het examen door te komen?

Thanks!!!

Laatst gewijzigd op 19-11-2007 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 23:49
*oma*
*oma* is offline
Examens zijn niet zo moeilijk
Reageren

Regels voor berichten