Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2007, 15:36
toemba
toemba is offline
Ik heb me sinds een jaartje op Cubase en aanverwante progs gestort. Ik maak daarbij gebruik van verschillende VST's, onder andere Guitar Rig 2, FM8, Battery, Novation Bass station, Edirol Orchestra enz.

Meestal probeer ik er rock/metal achtige dingen mee te maken, maar nu ben ik ter ontspanning bezig met een commercieel klinkend trancenummertje. Graag zou ik hierbij een sletterige vrouwenstem hebben, die een nietszeggende tekst melodieus meekreunt. Probleem is dat ik een kerel ben die niet kan zingen.

Ik had bedacht dat ik hier dus een VST voor ging gebruiken. De vraag is dus: weet er iemand hier een VST die dit zou kunnen? Dan heb ik het dus over tekst invoeren, melodie bepalen en dat het dan gezongen wordt. Ik heb intussen Vocaloid MYRIAM/LOLA al geprobeerd, maar hierover ben ik niet tevreden (het geluid blijft crappy, hoe ik ook mn best doe).

Anyone?

Edit: zodra het af is zal ik het hier laten horen zodat het oud Hollandsch de grond in getrapt kan worden
Oud 25-10-2007, 17:17
botulismf
botulismf is offline
Ik denk dat je beter met samples aan de gang kunt voor 'echt' klinkende zang mét tekst, want met een speech synthesizer-achtig geval denk ik dat het altijd heel cheap blijft klinken. En nog beter: strik een zangeres die het leuk vind om kosteloos wat voor je in te hijgen.

Wil je toch met VST's aan de slag, dan kun je misschien eens proberen een plugin als Vocaloid over het ene kanaal van een vocoder te gooien en een vrouwelijke 'ooh' over de andere channel, maar geen idee of dat ergens op zou lijken. Of je spreekt zelf de tekst in het juiste ritme en gooit dit over de ene channel en je maakt de melodie op de andere channel.

Als je met samples aan de slag gaat, zit hier misschien iets voor je tussen: http://www.breakbeat-paradise.com/sa...malevocals.php
Oud 26-10-2007, 11:53
toemba
toemba is offline
Bedankt voor je reactie! Ik heb al een beetje lopen kloten met Vocaloid, al dan niet icm een vocorder, maar de "oooh" uit mn ouwe Rolandje klinkt nog beter dan dat. De tekst inspreken en de melodie op een ander kanaal maken heb ik nog niet gedaan, maar ik weet niet of dat wel lukt zonder dat het te computer-like klinkt.

Ik kijk even naar die samples, tx voor de link.
Oud 26-10-2007, 18:40
Verwijderd
EWQL Symphonic Choirs schijnt goed te zijn

ik gebruik wel eens klassieke libraries van ze, ook wel dope!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 19:02
toemba
toemba is offline
De verhalen daarover zijn goed, maar dat ding is 39 Gb!
Oud 27-10-2007, 09:17
hardhorend
hardhorend is offline
Check even anders www.electrobel.nl en www.synthforum.n en www.drumnbass.be en stel daar je vraag... grotere kans op slagen denk ik ik ben benieuwd naar je uitkomst

Maar een echte woorden realistisch laten klinken door gebruik te maken van een synth ( vocoder vst in dit geval ) lijkt mij wel heel erg moeilijk, ik zou zoals botulism ook al zei een meisje proberen te regelen die voor je wilt zingen of dingen wilt inspreken... leuke reverb eroverheen en opvullen met nog een keer dezelfde sample decay omlaag draaien en een delay erop knallen krijg je een lekker ruimtelijk effect wat je vaak ook in die trance nummers hebt

Oooooooh's en aaaaaaaaah's en van dat monniken gehuil is vaak wel nog goed te programmeren maar echt woorden pfoe

succes! en laat wat horen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten