Há. Over sport altijd. Komt 'ie:
1. Ben je een jongen of een meisje?
Meisje.
2. Welke sport doe je?
Ballet, turnen en hardlopen.
3. Zou je die sport aanraden aan iemand van het andere geslacht? En waarom (niet)?
Ballet: Nope, hebben wel eens een aantal mannen/jongens op les gehad, maar dat was voornamelijk een beetje lachwekkend. Misschien een beetje vooroordeel, maar ballet vind ik wel echt een meisjessport.
Turnen: Ja hoor, ik geef ook genoeg jongens les. Ik hoor wel vaak dat als de jongens een jaar of 15 worden dat ze het dan een mietjes sport vinden. Maar ik bedoel Yuri van Gelder is nou ook niet echt een mietje..
Hardlopen: Sure, lijkt me niet echt een sport speciaal voor mannen of vrouwen..
4. Vind je de volgende sporten vooral voor jongens, meisjes of voor beide?
-
Voetbal
Beide. Heb veel voetballende vriendinnen.
-
Basketbal
Beide.
-Tennis
Vind ik eigenlijk een beetje een vrouwensport. Oew, klinkt fout.
-Turnen
Beide. Oké, stereotiep is het natuurlijk voor vrouwen, maar ik vind beide.
-Dansen
Het is zooo sexy als een man goed kan dansen. Maar of het als sport echt iets voor mannen is weet ik niet? Misschien weer zo'n stereotiep.
-Judo
Mannensport. Dat toch wel..
5. Wat vind je nou een typische jongenssport? En waarom?
Boksen. Ik vind het er eng uitzien. En vind het echt wat voor mannen om elkaar voor de lol te slaan. Bij vrouwen heb ik dan meer het 'bitchfight' idee. Oew, en gewichtheffen, met die hele grote gewichten waarbij je het idee hebt dat die knieeën pang kunnen zeggen.
6. Wat vind je nou een typische meisjessport? En waarom?
Ballet. Zie boven.
7. Wat vind je nou een typische sport voor beide geslachten? En waarom?
Hardlopen of fietsen bijvoorbeeld. Vind het dan ook stom dat er geen Tour de France is voor vrouwen. Tss.
Succes met je werkstuk!