Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 14:31
Josefhien
Josefhien is offline
ey ey mensjes

je ziet het al aan het onderwerp...... zelfmoord
de pogingen die ik daar toe heb gedaan zijn nie meer te tellen
maar nog nooit ben ik echt voor die trein gesprongen of heb ik ooit het laten stoppen met bloeden
maar waarom? waarom doe ik dit?
ik ben bijna 4 jaar geleden sexueel misbruikt door mijn broer
in die periode gingen ook mijn ouders scheiden
me broer heeft het een jaar lang gedaan
ik d8 dat hij boos op me was omdat me ouders waarschijnlijk door mij gingen scheiden? en was me broer zo boos dat ik maar nix deed
ik heb me dus niet verzet tegen hem wat ik wel had moeten doen maar nee dus
hij dreigde me dat als ik het tegen ook maar iemand zou zeggen hij me verrot zou slaan
maja dat doet hij nu ook al
me vader woont in duitsland ik woon nu met me moeder en me broer
en ik moet alles doen tenminste super veel
en danzeggen ze dat ik lui ben? ik doe alles omdat hij moet werken en dat ik school heb en moet leren boeit hun geen zak
als het ze nie aanstaat wat ik zeg of doe slaan ze me
en nie zachtjes he soms zit ik dagen onder blauw plekken
en dan al de ruzies elke dag ruzie over stomme dingen soms
soms ook weer nie
maja ik krijg overal de schuld van natuurlijk
ik zit altijd fout
en dan ben ik ontmaagd terwijl ik nie wilde
maja hij was 20 en had behoefte aan sex en wilde da met mij dus toen heb ik het maar gedaan omdat ik van hem hield en hem nie kwijt wilde
ik ben hopeloos
een nixnut
lelijk oerlelijk
doe alles fout
ben het altijd schuld
en ga zo maar door
ik denk altijd negatief en terecht denk ik dan
want het klopt allemaal ik ben ook hopeloos en een nixnut
ik heb hier allemaal geen zin in
ik kan dit gewoon allemaal niet
hier thuis da kan ik nie meer gewoon en dan wa gebeurt is
ik heb dr al over gepraat met iemand van me school maja die intereseert zich er nu nie meer in
niemand interreseert zich in mij
ja me vriendinnen zeggen ze maar das nie zo
als ik me klote voel zoals heel vaak dan ga ik naar hun maar boeit het hun eigenlijk toch nie
ze luisteren naar me verder nix
nix nopes nada
ja sorry maar ze zeggen nix zoals ze doen komt op mij over alsof het ze nix boeit
maja
met zelfmoord los je nix op dat weet ik
maar dan ben ik wel van alles af en alles en iedereen van mij
sommige mensen zullen blij zijn als ik dood ben
mn polsen opsnijden voor treinen willen springen over bruggen lopen pillen slikken met alcohol dat zijn dingen die ik doe
ik de hoop dat ik er ooit aan dood zal gaan
ik weet niet wat ik moet doen
ik heb geen liefde om voor te blijven leven
kweet nie meer wat te doen

kus Josefhien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 14:39
Verwijderd
Neem een persoon die je goed kent en vertrouwt in vertrouwen. Of ga naar een psychiater. Voor de rest sterkte
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 14:59
Verwijderd
hmmmmm je moet vooral je verzetten ga naar een organisatie ofzo dit kan zo niet doorgaan, zelfmoord ja.....ik ga me eigen mening er maar niet neerzetten want het zal je niet blijer maken.

als je wilt praten crater200@hotmail.com !!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:10
Verwijderd
Meis,

wat verwacht je dan precies van die vriendinnen? Wat meer kunnen ze dan precies doen dan luisteren?

Ik denk dat jij op zoek moet gaan naar professionele hulp, iemand om mee te praten, iemand die jou ms kan helpen weg te kunnen bij je broer en moeder.

Je kan naar je huisarts gaan, die kan je door verwijzen naar instanties die jou ms zullen kunnen helpen.

Maar zoek in ieder geval hulp alsjeblieft!!!

sterkte
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:37
Josefhien
Josefhien is offline
praten helpt mij nie
heb ik al op me school gedaan met iemand maar die geeft mij nu ook op
en me vriendinnen ze luisteren ja maar soms nog nie eens uns!
als ik vraag of ze langskomen of ik naar hun ja nee da gaat nie
ze troosten me nie ja door luisteren soms daar ben ik wel heel blij mee hoor maar toch jullie snappen da denk ik toch nie
hulp? van wie? wie wil zo'n hopeloos geval nou helpen??
ben toch al verrot van binnen
en niemand zal me missen als ik dood ben
niemand!
weg bij me moeder en broer zij denken dat wat ze doen normaal is dat het allemaal zo maar mag
ze zullen nie begrijpen wat ik voel
niemand begrijpt mij en ik soms mezelf ook nie
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:50
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Meiske toch..
Ik werd helemaal verdrietig toen ik je verhaal las.
Ga alsjeblieft naar je huisarts of iemand die je kan doorverwijzen naar mensen die je daar weg kunnen halen. Je bent het wel waard om te blijven leven want je bent oersterk van binnen, je hebt zoveel meegemaakt. Het is jouw schuld niet dat jij slecht wordt behandeld, het is niet jouw schuld. Je bent niet lui als je čn je school doet čn thuis werkt. Er zijn mensen die jou kunnen helpen en dat ook zullen doen als jij erom vraagt.
Heel veel sterkte en een *knuffel*

Jenneke
Oud 24-06-2002, 23:58
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Wonderbaarlijk dat je nog neerzette

“Kus van Josephien“

verder zou ik als ik wat zou zeggen alleen maar de anderen herhalen.
Oud 28-06-2002, 18:01
solidheart
solidheart is offline
wat ik ga zeggen is hard maar ik ken iemandt die heeft bijna het zelfde me gemaakt en die gun ik ook maar 1 ding... een KOGEL.. en misschiem nog wel meer.. verder ga naar een instantie di eje kan helpen zelfmoord lost niet op en de mensen van wie jij denkt die jou niet zullen missen missen je dan nog het meest... sterkte.
Oud 28-06-2002, 19:25
Verwijderd
Hij had behoefte en dus pakt hij z'n zus?!
Hoe je het ook bekijkt, jij hebt niets fout gedaan!
als hij toch zo nodig moet gaat hij maar naar de hoeren! hij is er oud genoeg voor!
je moet jezelf niet de schuld geven en je moet hem niet verdedigen.
Wat hij bij jou heeft gedaan is hartstikke fout.

dat je vriendinnen niet luisteren naar je verhaal vind ik even erg. je komt niet voor niets met zo'n verhaal. godverdomme ik kan me zo kwaad maken over dat soort mensen.

het enige wat ik voor jou kan bedenken is: zoek hulp. en als ik jou was zou ik zo snel mogelijk uit dat huis proberen te komen. Heb je geen familie die je kan vertrouwen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:45
-Meisje-
-Meisje- is offline
Weet je moeder ervan?
Kzou zo snel mogelijk hulp zoeken hoor! Ge zijt het zeker wel waard! Zoek professionele hulp, die mensen zijn opgeleid om je te helpen en die laten je niet gaan voor je 'erdoor' bent (voor zover dat mogelijk is)
En als je dat allemaal gedaan, als je hulp hebt gekregen en als je sterker bent, moet je die (sorry ) klotebroer van je gaan aangeven!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 10:23
ktjk
ktjk is offline
heb zoiets meegemaakt maar dan veel minder erg maar weet duz wel ongeveer hoe het voelt....

maar denk eens goed na: is jou broer het op deze manier waard dat jij je leven letterlijk weggeeft aan hem....??

sterkte.....kk
Oud 05-07-2002, 12:05
king112
king112 is offline
hoe oud was je toen hij dat bij je deed??
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 12:07
king112
king112 is offline
micky4ever"dolfijn.nl
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 13:34
Josefhien
Josefhien is offline
toen hij ermee begon was ik 11 en een jaar later stopte hij dr mee
hij heeft wel nog pogingen willen doen daarna
maar bijna nix meer gedaan
trouwens heel erg bedankt voor al jullie reacties alleen ik weet niet of ik het kan dit verhaal vertellen aan iemand ik heb het eens gedaan en alles mislukte ik weet het niet of ik het kan
dit schrijven is voor mij makkelijker dan het face 2 face tegen iemand zeggen
en bij mijn huisarts ben ik al super lang niet geweest ik vertrouw die vent ook nie voel me niet okey bij hem alleen als ik hem soms al zie
ik vertrouw bijna niemand ik vind het lastig om iemand te vertrouwen
ik weet niet wie ik wel en wie ik niet kan vertrouwen
dat ik dood ben is wat iedereen wil ookal zeggen jullie van niet mn broer heeft zo vaak gezegd dat ik van 20 hoog moet springen dat ik dan morsdood ben
en dan zal hij mij missen? nou dus echt niet he!
ik ben gewoon een hopeloos geval
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 15:25
Verwijderd
ik snap helemaal wat je bedoelt, ik kan ook niet goed praten, schrijven vind ik ook veel makkelijker...
maar je moet doorzetten!
je komt er wel doorheen als je maar met iemand gaat praten...
zoals de rest al zei, je moet gewoon iemand in vertrouwen nemen...
HANG IN THERE!!!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Josefhien schreef:
toen hij ermee begon was ik 11 en een jaar later stopte hij dr mee
hij heeft wel nog pogingen willen doen daarna
maar bijna nix meer gedaan
trouwens heel erg bedankt voor al jullie reacties alleen ik weet niet of ik het kan dit verhaal vertellen aan iemand ik heb het eens gedaan en alles mislukte ik weet het niet of ik het kan
dit schrijven is voor mij makkelijker dan het face 2 face tegen iemand zeggen
en bij mijn huisarts ben ik al super lang niet geweest ik vertrouw die vent ook nie voel me niet okey bij hem alleen als ik hem soms al zie
ik vertrouw bijna niemand ik vind het lastig om iemand te vertrouwen
ik weet niet wie ik wel en wie ik niet kan vertrouwen
dat ik dood ben is wat iedereen wil ookal zeggen jullie van niet mn broer heeft zo vaak gezegd dat ik van 20 hoog moet springen dat ik dan morsdood ben
en dan zal hij mij missen? nou dus echt niet he!
ik ben gewoon een hopeloos geval
Maar meis, wat heb je nu te verliezen?
Ke leven is toch al klote, je hebt toch al niemand die je vertrouwd, wat kun je dan verliezen door het zoeken daarnaar. Voel je ook maar iets van geluk? Neej, dan valt er dus niets meer te verpesten, dus kun je net zo goed de grote sprong wagen zodat er misschien wel iets veranderd.

Misschien is de vertrouwenspersoon op school een idee, of een maatschappelijk werkster. Bel desnoods de kindertelefoon om eerst te oefenen met je verhaal vertellen, wat dan gewoon anoniem kan. Je kan via www.zwaarweer.nl bijv. ook een psychologe e-mailen geloof ik (kon iig wel), dan heb je al een klein stapje genomen net als je hebt gedaan door dit verhaal hier neer te zetten.

Je leven kan beter, maar dat is wel moeilijk, maar dat is het nu toch ook al? Je hebt nu geen enkele hoop om op te teren, wanneer je hulp zoekt is die er wel. Neej, misschien mislukt het weer, maar dan doe je weer ene nieuwe poging, tot het wel lukt, want meis.. zo kun je toch echt niet verder?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:20
Josefhien
Josefhien is offline
ja ik weet dat ik zo niet verder kan en ik eigenlijk ook nix kan verliezen maar die ene poging tot weer een beetje hoop in mijn leven te krijgen die ene stap vind ik juist zo moeilijk ik heb oook niet echt iemand die me er doorheen kan slepen en ik kan dat eigenlijk wel gebruiken ik heb nu niemand om op terug te vallen want me vriendinnen laten me stikken als het erop aankomt of je het nu gelooft of niet!
ik weet da ik niet gelukkig ben en er du sook nix verpset kan worden maar toch ben ik bang dat het allemaal erger wordt
als me moeder erachter komt zal zer het misschien niet begrijpen ze kijkt niet eens naar me om ik vraag me wel eens af of ze het wel zal geloven zo van heeft mijn eigen zoon dat gedaan wow dat kan nooit en dat so
ik ben ook al naar een vertrouwenspersoon geweest mar zoals je hebt kunnen lezen werkte dat ook niet heeft me dooorgewezen naar een schoolmaatschappelijkwerkster maar dat ging ook niet
ik vertrouwde die mensen ook eigenlijk niet echt
ik weet het gewoon allemaal niet voor mij is zelfmoord de oplossing van al mijn problemen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 18:50
Verwijderd
Hoe weet je dat zelfmoord voor jou de oplossing is als je de andere oplossingen niet hebt geprobeerd?

Kijk, ik kan je niet gaan zeggen je hebt dit en dit om voor te vechten en te leven en alles. Ik kan je alleen zeggen dat ookal lijkt alles nu zo hopeloos, jij ook gelukkig zou kunnen zijn. Zou je niet veel liever gelukkig en met een glimlach sterven dan op deze manier? das toch een hele trieste dood? dood van ongelukkigheid? Ja, dat vind ik altijd. Jij hebt dan niemand waarvoor je het idee hebt daar wil ik voor vechten, maar vecht voor jezelf!

Jij bent het waard niet zomaar op te geven en om gelukkig te worden. Die is ontzettend moeilijk en zwaar, en eng ook, maar ik heb hem zelf ook bewandeld en waard is het het zeker. Alle mooie dingen die ik nu kan zien en ervaren, ik ben blij dat ik dit nu toch meemaak.. En jij zou dit ook kunnen meemaken, maar ja das zwaar, en ik weet niet of je het aankan die weg te bewandelen, maar waard is het zeker..

Het is toen die keer dat je hulp bent gaan zoeken mislukt, maar hoeveel slechter ben je hier precies van geworden dan? En met hen klikte het dus niet, zij konden jouw vertrouwen niet winnen, maar misschien kunnen anderen dat wel.. ! Als je het niet probeert, zul je er nooit achter komen...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 16:37
faith666
faith666 is offline
heej ( ik ben trouwens een vriendin van het meisje van wie deze naam is, mijn eigen naam doet raar en ik blijf maar niet aangemeld en kan dus nergens op reageren)
meis je hebt echt heel veel dingen meegemaakt en het enigste wat ik kan zeggen is: je leven is al kut, slechter kan het niet worden alleen maar beter dus probeer er wat van te maken, ik zou niet dood willen gaan zonder te hebben geweten hoe mooi het leven eigenlijk kan zijn.......probeer de positieve dingen van het leven in te zien (ja weet het, klinkt makkelijker dan gedaan, ik kan het weten okeej!)....probeer echt met iemand te gaan praten, probeer om te kijken of je een tijd ergens anders kan doorbrengen een ander gezin ofzo om alles voor jezelf op een rijtje te krijgen, tijd om alles te verwerken (voor zover dat gaat).....probeer het want als je echt niet meer had gewild had je deze oproep nooit gedaan.......ik zie deze oproep als iets dat je toch wil vechten voor het leven probeer het dan ook........
en meis probeer je vriendinnen niet kwalijk te nemen als ze je niet kunnen helpen, ze zijn ook maar jong en weten ook niet wat ze moeten zeggen, een luisterend oor is toch ook fijn....
probeer iets te maken van het leven pluk de dag kijk naar de leuke dingen in het leven...... je kan het
Oud 09-07-2002, 10:54
Josefhien
Josefhien is offline
eej
ik ken nu 2 maanden een jongen en hij heeft me verteld verlieft op me te zijn en ik ook op hem ja okey de rest raad je!
ik ben nu dus er happy zoals jullie wel begrijpen
die jongen weer dus ook alles van mij en wil mij dr ook bij helpen alleen weet hij wel nie hoe maar okeej
alleen wordt mn geluk wel een beetje verstoord doordat mn moeder en broer nu echt super veel ruzie hebben omdat we super geldproblemen hebben me vader wil nix betalen en me broer werkt dus dat wordt bij onkomsten gekeken ensow en nu moet me moeder voor sommige dingen meer gaan betalen maar dat kan dus als je naar het loon kijkt maja dan zou mn broer mee moeten betalen omdat zn loon erbij in zit maar goed die wil nix betalen (hmz... vaag maar ik hoop da jullie het snappen!)
ik weet zelf ook wel dat zelfmoord geen oplossing is en ik denk eigenlijk dat als iemand echt dood wil hij of zij dan wel doorsnijdt en meteen die ader raakt en zichzelf doo laat bloeden maar goed ik denk dus dat ik diep van binnen nie dood wil
en fatith666 ja of die vriendin dr van je hebt wel gelijk met deze oproep vraag ik nie om medeijden ofsow nee totaal nie das het laatste wat ik wil ik doe het meer voor advies een schreeuw om hulp
hulp van mensen die me echt kunnen helpen ik heb me voorgenomen om da de vakantie naar die vertrouwenspersoon te gaan en hem te vragen of hij eens thuis wil gaan praten dat is wat ik nu wil gaan doen maarof ik het ooke cht doe ik weet het niet ik denk dat als alles hier thuis euitkomt dat dan al een hele last van mij af is ik heb dan nog nie alles verwerkt maar toch zo'n gevoel heb ik een beetje
mn vriend zei ook iets over zelfstandig wonen maar volgens mij moet je daar 16 voor zijn maar da wil ik nog uitzoeken maar kweet nog nie precies waar maar okeej
nu ik een vriend heb heb ik het egvoel dat ik ergens voor leef ik heb nog iets om voor te leven heb ook een goed gesprek gehad met mn beste vriendin heb dr goed over gepraat en ze steunt me ook heel goed nu ik heb gezegd wat me dwars zat ensow iets allemaal
maar ik heb dus een doel een doel om te vechten ok gelukkig te worden alleen weet je wat het is ik typ dit nu wel maar strax denk ik er weer andere over en zit ik weer met een keukenmes te snijden wat is dat toch met mij?
gisteravond voelde me ik me onwijs klote allemaal ruzie enso en stond ik daar weer met dat mes en nu denk ik dit en haat ik mzelf omdat ik weer het gesneden
ik kan mezelf nie in bedwang houden ik ben ook wel bang dat ik op een moment mezelf nie in de hand kan houden en mezelf laat doodbloeden terwijl dat niet is wat ik wil ik wil vechten voor mn toekomsthopelijk een gelukkie toekomst!
eej mensjes hartstikke bedankt voor alle julklie reacties ik heb dr goed overnagedacht en ik ga na de vakantie mensen bij mij thuis laten praten dat is mn 1e stap eat ik daarna ga doen weet ik nog nie helemaal dat zie ik wel stapje voor stapje ga ik werken aan mn leven!
misschien verdien ik het niet om gelukkig te worden maar da boeit me niet ik da dr voor vechten het zal wel moeilijk worden maar goed dat zie ik wel
dit is egwoon wat ik al mn hele leven zocht liefde
liefde van mensen waarvan ik hou en die dus ook vam ij houden ik heb een doel om voor te gaan!!!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 11:30
Josefhien
Josefhien is offline
best raar wat eenbeetje liefde met je kan doen!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 11:36
Verwijderd
Goedzo meis, nu ga je de goede kant op, probeer dit vast te houden, heej en, je verdient het echt wel om gelukkig te zijn, tuurlijk wel! Wie verdient dat nou niet?

Wanneer je weer voelt dat je doorslaat, en jezelf niet meer onder controle hebt, zoek dan contact met iemand die je kan afleiden, zoek naar mensen en dingen die jou van je gedachte af kunnen leiden, Koop een boksbal en leef je daar helemaal op uit, raak die woede enzow op een andere manier kwijt dan in jezelf snijden.

Een systeem dat iemand me ooit had verteld op een ander forum.
Wanneer je je kut voelt teken dan een groot zwart kruis op je arm, probeer al je pijn naar dat punt te concentreren, dat het allemaal daarin gaat zitten. Het kruis zal wegslijten, samen met jouw pijn, die zal het meenemen want dat zit daarin. Ben je er eerder klaar voor kun je het kruis eraf wassen. Dit kun je net zo vaak herhalen als je maar wilt, ookal heb je een arm vol zwarte kruisen, das beter dan littekens toch?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:10
Josefhien
Josefhien is offline
ik doe mn best om het vast te houden echt waar!
en trouwens bedankt voor de tip met dat zwarte kruis als ik mezelf nie onder controle heb dan zal ik da wel gebruiken denk ik
thnx!
ik hoop dat ik het allemaal kan vasthouden maar me vriend is en grote steun en me vriendin ook en hopelijk kom ik er zo nog een paar jaar (3 schooljaren) en dan heb ik me diploma en dan wil ik sowieso weg van huis
maar goed na de vakantie gaat het gebeuren pratent huis...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:30
Verwijderd
een ding nog meis..

Besef je wel dat je vriend en je beste vriendin niets voor jou kunnen oplossen, en je niet kunnen helpen. Ga dit dus niet van hen verwachten, want dat kunnen zij gewoonweg niet. Zij kunnen je troosten als je huilt, naar je luisteren als je wil praten, maar daar houdt het op. Ga dus niet teveel op hen leunen, want dat is erg moeilijk voor hen..

Verder.. heel veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:38
Yamyam
Yamyam is offline
Voeg mij toe aan je adressenboek/msn, (rdamstra@hotmail.com). Ik heb zelf veel ervaring met dat soort dingen. Ben jarenlang misbruikt en heb misbruikt op alle mogelijke manieren. Maar ik ben er bovenop gekomen, en misschien kan ik je helpen.
ALs je depressief bent kan het helpen om seroxat te nemen, dat is wel op recept maar helpt om niet constant in de put te zitten. Al zou in jouw geval een depressie niet zonder reden zijn. Laat al je verdriet en woede eruit komen, anders blijf je het opproppen en het moet er een keer uit. Kijk ook op mijn site:

www.geocities.com/desitewaarjewezenmoet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2002, 12:55
Josefhien
Josefhien is offline
nee ik leun ook nie helemaal op hun hoor echt nie maar als ik me klote voel dan troosten ze me nu wel enso en ik moe toegeven dat dat eigenlijk wel fijn is ook het egvoel dat er iemand is die van je houdt en om je geeft dat gevoel is super!
maar zij willen mij ook gewoon helpen ookal weten ze nie hoe maar dat ze er voor me zijn dat vind ik meer dan genoeg ik besef wel dat ze nie meer kunnen doen en nie van hun afhankelijk moet zijn want das ook moeilijk van hun dat weet ik wel en hou ik ook zeker rekening mee!
mijn verdriet en woede heb ik al jaren verkropt ja maar ik merk dat het nie meer gaat het komt er allemaal uit en soms op een negatieve manier en dan begin ik met snijden of ga ik weer aan de pillen zitten
ik weet nie hoe ik het moet uiten dat is het probleem wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:25
smilegirl
smilegirl is offline
wow!
jezus wat maak jij veel mee
iedereen zegt dat je hulp moet zoeken en dat is ook zo
maar als praten je niet helpt is er een andere therapie waar bij je niet veel hoeft te praten het is net nieuw
ik zou ff voor je opzoeken hoe het heet
ik heb het ook gehad en het heeft geholpen ik hou ook nie van praten.
ik zoek het voor je op en zou alle info erover erbij zetten
dan kan je altijd nog zien wat je er mee doet
kus smilegirl
good luck
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 17:39
a girl like me
a girl like me is offline
heey!

wat fijn dat het nu weer wat beter met je gaat, ik hoop echt dat dat nog steeds zo is. Ik vind het echt goed van je dat je nu ook de stap hebt gezet om ervoor te zorgen dat mensen je echt gaan helpen!
Ik had misschien nog een tip, nee dat is het eigenlijk niet, maar toch. ik heb een beetje mijn twijfels, of het helpt als er iemand met je broer/moeder gaat praten, want ze moeten toch zelf wel weten dat het echt niet goed is wat ze aan het doen zijn, om jou heel erg veel van het werk te laten doen in huis enzo en dat je broer je misbruikt heeft, ik wil niet zeggen dat het niet goed is dat er iemand komt praten, want dat is het wel, maar ik weet alleen niet of het veel effect zal hebben. Misschien kun je naar een stichting gaan (sorry ik weet zo niet precies welke, misschien de jeugdpolitie?) die ervoor kan zorgen dat je per direct uit huis wordt geplaatst en in een pleeggezin of iets dergelijks terecht kan? want als ik je posten zo lees dan ga je echt kapot daar thuis, nu heb je wel een vriend met wie je alles kan delen en die je het gevoel geeft dat je belangrijk bent, maar dat verandert niets aan je thuissituatie denk ik, dus ik weet niet of het verstandig is of je nog wel een hele vakantie, daar blijft wonen.
Ik weet niet of je hier wat mee kunt, of dat ik het helemaal verkeerd heb begrepen, of dat het nu wat rustiger thuis is, maar als je het gevoel hebt dat je thuis nu verwaarloosd wordt is het misschien verstandiger of gelijk uit huis te gaan.
nou heel erg veel succes en ik hoop echt dat je leven beter wordt.
En iedereen heeft het recht om te leven en gelukkig te zijn dus jij ook!
grtz
a girl like me
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:36
Josefhien
Josefhien is offline
het zou wel heel erg fijn zijn als je dat voor mij zou willen opzoeken want in praten ben ik echt zo slecht vooral over mn problemen!
ik weet wel dat ik nue een vriend heb dat mn thuissituatie nie anders wordt maar het maakt het wat dragelijker als het dragelijk kan zijn voor iemand deze situatie
ik laat eerst iemand bij mij thuis praten en dan kijk ik wel hoe het loopt ik kan dan nog altijd ergens anders gaan wonen ik weet ook niet of ik het wel deze vakantie allemaal vol hou hier thuis maar ik doe mn best en ben gewoon lekker veel weg zodat ik ze niet hoef te zien !
ik zie wel hoe het loopt nadat gesprek en kweenie of het beter wordt maar stel dat het dat wordt dan wil ik nog wel blijven maar wordt het allemaal erger waar ik eigenlijk vanuit ga als ik naar mn moeder en broer kijk dan kan ik nog altijd weg gaan
maar ik ga nu nie weg maar wacht dat gesprek af omdat ik eigenlijk een beetje bang ben om naar een ander gezin te gaan
ik heb wel gedacht aan zelfstandig wonen maar volgens mij moet je 16 daarvoor zijn en kweenie of dat ook wel echt bestaat!
maja dat zoek ik nog wel ff uit
ik hoop dat ik mn goede gevoel van vandaag nog lang kan volhouden!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:02
a girl like me
a girl like me is offline
heey,
sorry ik heb het nog niets uitgezocht, maar als je naar de kinder- of meidentelefoon belt dan kunnen ze je daar msisschien wel helpen, of je kunt ff kijken op meiden.pagina.nl volgens mij staan daar ook wel verwijs pagina's op.
succes ermee.
En gaat het nog steeds goed?! k hoop van wel.

groetjes
a girl like me
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:31
smilegirl
smilegirl is offline
heej
sorry ik heb mijn boekjes met info nog nie trug kunnen
vinden.
zodra ik het weer gevonden heb zet ik het hier wel op.
xxx smilegirl
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 12:47
Josefhien
Josefhien is offline
eej
geeft nix hoor ik kijk wel ff op een site ofsow!
maar toch thnx hoor!
met mij gaat het wel redelijk okeej heb soms toch van die moment waarop ik denk van waar doe ik het allemaal voor? waarvoor blijf ik toch leven als je me toch dood willen zien?
me broer zeg nog vaak spring van 20 hoog ik heb dr overnagedacht om da ook echt te doen maja
het gaat wel redelijk dus ik heb niet zoveel zin in typen nu dus sorry
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:41
Josefhien
Josefhien is offline
weeeeeeeeee neeeeeeeeeee tis isn't happing
neeeeeee shit klote fucking kutzooi!!!
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
had me vriend zaterdag mee naar huis genomen niemand was thuis maar ik vertrouw hem hij weet alles van me en houdr rekening met me
maar nu begon hij opeens aan me te zitten en me somaar te zoenen overal en hij trok al mn kleren uit en hij kwam in me maar ik duwde hem van me af! hij me helemaal af katten en slaan neeeee dit kan gewoon niet wat is er met mij? staat er op me voorhoofd dat ik soms verkracht wil worden ofsow? nee nee nee nee nee nee neeeeee
waarom deed me vriend dit nou waarom ik d8 dat ik hem kon vertrouwen?
ik vertrouw mensen al niet gauw maar nu al weer helemaal niet meer!
gisteravond had ik ook nog ruzie met me moeder en broer heeft me broer me helemaal in mekaar geramt ben zo blij dat ik dit nu nog klan typen alhoewel ik nie zeker wist of ik het wel moest doen dit maar goe
voel me ongelooflijk vies en goor en heb ongelooflijk veel pijn!!!!
me broer heeft me in memaag keihard getrapt en steeds als ik wat eet kost ik het weer uit? das toch niet egzond
wat moet ik nou doen? me vriend gaf me zo'n goed gevoel het blijkt dus allemaal niet waar te zijn
waaaaaaaaaaaaaa neeeeeeeeeeee ik wil dit niet
ik wil dit leven niet neeeeee alles loopt klote en dit wat ik vertel is nog nie eens alles
ik stond vanochtend in de badkamer was klaar met douche begon me broer me ts strelen waarom gebeurt dit allemaal opeens weer? waarom weer deze klote hel ik d8 dat het gebeurt was en op het punt was gekomen om het allemaal te verwerken en nu dit? wat moet ik nu me hele armen liggen al open tis mooi weer loop ik met lange mouwen ik haat alles en iedereen
gister zei me moeder me dat ze er ook spijt van had mij ooit genomen te hebben
ik weet hoe ongeloogwaardig dit klinkt maar waarom zou ik het liegen en anders dan geloven jullie me maar niet!
wat maakt het nog allemaal uit? als ik zo door ga bloed ik vast wel een keer dood of anders spring ik wel voor de trein
wie zal me nu nog missen ik heb toch niemand meer!

Laatst gewijzigd op 16-07-2002 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:44
Verwijderd
Zoek hulp, hoe moeilijk dat ook is.

En er zijn altijd mensen die je zullen missen. En zijn mensen die jou zo kapot maken het waard je leven voor te geven? Ik vind van niet. Zoek dus hulp, ga voor jezelf leven en ontmoet mensen die het wel waard zijn. Ik weet dat ik het nu een beetje heel simpel laat klinken, maar anders is het niet...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:49
Verwijderd
ik zal je missen...

wat een ontzettende klootzak die vriend van.. ex nu neem ik aan? Hij wist alles.. en dan.. argh, ik kan het echt echt echt niet begrijpen hoe mensen zo ziek kunnen zijn..

Ga naar het ziekenhuis met je klachten, zeg eerlijk hoe het komt, dan kunnen zij misschien de kinderbescherming inschakelen en wie weet kunnen zij jou daar weghalen want dat jij zo echt niet verder kan begrijp ik ook wel.. Je moet daar echt weg, je verdient liefde..

Maar schakel alsjeblieft hulp in, laat hen dit niet met je doen.. Ga naar de politie, doe aangifte van wat je vriend heeft gedaan. Laat die klootzak weten dat ie dat niet zomaar ongestraft kan doen.

alsje alsje alsjeblieft zoek hulp!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:52
Josefhien
Josefhien is offline
waar vind ik die godverdomme hulp dan?
wie wil mij nou helpen wat valt er nog te helpen tis toch al allemaal gebeurt? kan dit toch nie zomaar vergeten?
neeeeee dit heb ik toch nooit gewild hier heb ik toch nie om gevraagd!
die mensens die mij kapot maken zijn het misschien niet waard dat ik mezelf van kant maak maar wat boeit mij dat nou nog?
het intereseert me werkelijk nix of ik nou leef of dood ben als mensen daar blij mee zijn fijn voor ze zijn de er nie blij mee nou jammer dan moeten ze maar nie zo behandelen!
en zeg niet dat mensen me wel zullen missen? want ken jij mij en de situatie? nou nee nie helemaal dus je kunt nie zeggen of ze me zullen missen of niet

zoek hulp zoek hulp zoek hulp dat zeggen jullie allemaal maar wat heb ik dan aan die hulp als ik het toch allemaal nie over mn lippen krijg? wat wel de bedoeling is willen ze je kunnen helpen toch?
ik wil helemaal niet voor mezelf leven ik ben nix waard ik verdien het niet eens om te leven! ik ken iemand en die heeft een zwak hart maar hij wil helemaal niet dood en ik wel dus dan denk ik van godverdomme die jongen wil helemaal niet dood en de kans dat hij het gaat is er wel waarom ga ik dan nie dood iemand die het wel wil? tis toch allemaal zo oneerlijk in deze aardkloot!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Josefhien schreef:
waar vind ik die godverdomme hulp dan?
Wij hebben je niks misdaan... Ik snap dat het erg is, maar reageer dat niet op ons af ajb. Hulp kun je zoeken bij bv. je huisarts, het ziekenhuis, de kinderbescherming, een vertrouwenspersoon of iemand anders op school, een familie lid, de politie, vul zelf maar aan.

En wat verwacht je dan dat we zouden zeggen? Ik kom je broer echt niet vermoorden ofzo. We kunnen weinig anders zeggen, dan dat je hulp moet zoeken. Er is ook weinig anders aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:57
Josefhien
Josefhien is offline
politie? denk je dat ik daar zomaar ff binnen kom lopen hallo eej da kan ik al helemaal nie! godverdomme ik kan gewoon nix!
en dan het zieken huis tsja.. tis misschien wel een goed idee maar ze de pijn in mn buik voel ik maar je ziet nix aan mn buik bijvoorbeeld en ja blauw plekke alsof dat genoegis voor die kinderbescherming?
me moeder weet niet eens wat er allemaal met mij gebeurt is als ze me komen halen dan zal ze verschrikt staan en me misschien nie eens laten gaan?
Dusjcrib jij zal me nie missen je kent me toch nie? hie kan je mij nou missen wel lief dat je me probeer te troosten maar toch da geloof ik nie
en ja tis nu me ex ja en hij wsit alles dus zoals hij ook zei zou hij alles in mijn tempo doen ja daggggg dus niet he blijkt maar weer
ik kan dit helemaal niet alleen maar niemand die me kan helpen hiero meeste mensen zijn weg
ach boeiend ook allemaal misschien dat ik van al deze pijn wel een keer dood ga?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:59
Josefhien
Josefhien is offline
Leonoor sorry dat ik zo doe sorry sorry sorry
maar goed kan maar beter me mond houden lijkt me ff ook wat beter!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Josefhien schreef:
politie? denk je dat ik daar zomaar ff binnen kom lopen hallo eej da kan ik al helemaal nie! godverdomme ik kan gewoon nix!
en dan het zieken huis tsja.. tis misschien wel een goed idee maar ze de pijn in mn buik voel ik maar je ziet nix aan mn buik bijvoorbeeld en ja blauw plekke alsof dat genoegis voor die kinderbescherming?
Dat is genoeg. Je kunt er iig mee gaan praten. Bel anders de kindertelefoon, dat kan anoniem. Er zijn og wel meer van dat soort instanties. Moet ik es voor je zoeken? Telnr's ofzo?

Citaat:
me moeder weet niet eens wat er allemaal met mij gebeurt is als ze me komen halen dan zal ze verschrikt staan en me misschien nie eens laten gaan?
Je wilt een oplossing. Ik snap dat het moeilijk is, maar het is jouw leven.

En ik blijf er bij, er zijn mensen die het kan schelen. Dat zie je nu niet, en dat neem ik je ook niet kwalijk, maar ze zijn er echt. En alleen je mond houden als jij dat wilt. Ik vind het alleen nooit fijn als ik onterecht aangevallen wordt, maar dat snap je waarschijnlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:34
Josefhien
Josefhien is offline
ik snap wel dat je niet okeej vind als ik je onterecht aanval en ook mijn excuus daarvoor echt sorry
maar vind het okeej als je die telefoonnummer voor me opzoekt en hoe kom ik dan bij de kinderbescherming terecht ?
ik zie inderdaad nie in da mensen het ook maar iets kan schelen maar goed als je niemand of bijna niemand om je heen hebt die je moeten of jou willen helpen dan ga je het ook zo zien
SORRY VOOR DE MENSEN WAAR IK BOT TEGEN WAS ECHT DUIZENDMAAL SORRY!
ik weet egwoon niet wat ik moet doen en als ik naar het ziekenhuis ga dan zien die mensen ook me armen en dan sturen me meteen naar een pyschiater ofsow! nou dat wil ik al helemaal niet!
waarom gebeurt mij dit toch allemaal waarom mij? wat doe ik verkeerd? wat heb ik fout gedaan?
wat heeft het leven ook eigenlijk voor zin?
waarom mag ik niet dood?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:42
Verwijderd
Je kunt ook, als je dat fijner vindt, eerst naar je huisarts gaan. Die kan je dan misschien ook verder begeleiden enzo. Over de kinderbescherming weet ik niet zo veel. Bij de kindertelefoon kunnen ze je alles vertellen. In het announchement staan veel telefoonnummers en ook links. Misschien heb je daar iets aan.

Op je vragen kan ik geen antwoord geven. Ik denk dat niemand dat kan. Maar ik denk ook niet dat je ze daarom stelt. Ik begrijp wel heel goed dat je je die dingen afvraagt. Het zijn hele logische vragen.

De site van het JIP van Delft vind ik erg goed en duidelijk. Misschien heb je er iets aan. alle adressen en/of telefoonnummers van organisaties die op de JIP-site zijn genoemd. Je kunt ze ook mailen: http://www.jip.org/delft/gesprek.html

Laatst gewijzigd op 16-07-2002 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 14:52
Josefhien
Josefhien is offline
heel erg bedankt!!!
ik zal zo eens een kijkje nemen!
en ikw eet dat je geen antwoordt kan geven kan niemand meer toch vraag ik me da heel erg af! maar toch bedankt ik zal wel kijken wat ik ga doen als ik het kan
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 18:49
Verwijderd
Meis, ik weet dat het allemaal heel erg moeilijk is om die hulp te zoeken, dat je daarvoor hele moeilijke stappen moet ondernemen, maar je wil toch niet zo verder???

Ik weet heel veel mensen die erge dingen hebben meegemaakt, waaronder mijn moeder die misbruikt is door haar vader toen ze klein was, ook voor een aantal jaren. Mijn moeder heeft een paar jaar geleden pas hulp gezocht, want eerst wou ook niemand naar haar luisteren. Maar ze heeft toen voet bij stuk gehouden en is naar de huisarts gestapt. Die heeft haar doorverwezen, ze heeft onder andere bij een praatgroep gezeten van slachtoffers van seksueel geweld en loopt nu ook nog altijd bij een man die haar haptotherapie geeft..

Er zijn ook therapiėn die op andere manieren gaan, zoals Creatieve Therapie, daar gaat het niet om praten, maar om uiten via creativiteit. Zo zijn er nog vele andere therapiėn.. Zal ik me moeder eens vragen of ze misschien nog wat informatie heeft? Ze kwam zoiezo wel op een website, volgens mij was het www.seksueelgeweld.nl en via dat had ze contact met lotgenoten..

Met mn moeder gaat het nu heel goed, ze is dus zeker wel geholpen..

Ook jij kan geholpen worden, maar het lijkt mij dat je daar zoiezo eerst weg moet eigenlijk.. Want de manier waarop jouw broer je behandeld is onmenselijk, en zal je alleen maar meer kapot maken..

Wat denk je nu, dat niemand van de kinderbescherming, de politie en al die andere instanties ooit met mensen zoals jij te maken heeft gehad? Zij zijn daar bekend mee en zullen ook echt niet van je verwachten dat je in een keer je hele verhaal maar rustig zal kunnen vertellen. Je hebt je verhaal ook hier opgeschreven, je kan het dus ook aan iemand van de politie of iets dergelijks laten lezen...

Je zou es kunnen e-mailen naar het volgende adres: dipje@korrelatie.nl Je verhaal wordt dan gelezen door een psychologe en die geeft je dan antwoord, het kan even duren maar uiteindelijk krijg je antwoord. Dit is misschien een eerste stap..

Wij kunnen je niet meer dan adviezen geven, wat wil je dan? Dat we zeggen ja, spring maar? Neej.. dat zeggen we niet, want dat vinden we niet.. Ik snap dat hulp zoeken eng is, ik vond het ook doodeng, maar je kan zo toch niet verder??????

En ja, ik zou je missen. Ik zou je niet missen op de manier dat ik mn ouders zou missen, tuurlijk niet. Maar het zou me echt wel raken, te weten dat jij hier een schreeuw om hulp hebt neergezet maar wij jou niet zover hebben kunnen krijgen om een andere oplossing te zoeken. Ik heb jouw verhaal hier gelezen, en het grijpt me aan.. het grijpt me heel erg aan want het confronteert me met wat mn moeder zelf heeft meegemaakt.. ik reageer niet voor niets steeds! En ik weet dat met hulp het goed zou kunnen komen, want ik ken mijn moeder, en ik weet hoe het nu met haar gaat, dat zij nu haar dromen aan het navolgen is, dat ze nu voor het eerst in haar leven straalt! gelukkig is!! Dus ja, het zou me heel erg aangrijpen als jij er een einde aan zou maken aangezien ik zou weten dat er een andere uitweg was..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:36
Josefhien
Josefhien is offline
je hebt gelijk ik kan niet anders zeggen dan je hebt gelijk
ik denk da ik da email adres ga gebruiken
moet ik dan gewoon mn verhaal vertellen wat er is gebeurt enso? of andere dingen ofsow?
ik denk ook wel dat ik er met hulp zal komen alleen ik weet nie of ik het wel kan
zou zo graag iemand hebben die me steunt bij dit alles maar da heb ik nie echt
maar hoe is da in zn werk gegaan met je moeder dan?
moest zij erover praten ensow?
ik wil ook heel graag weg hier alleen kweenie waar ik dan naar toe moet gaan en hoe kom ik hier weg??
maar goed ik ga die mensen wel mailen denk ik sorry heb nie veel zin in typen dus om op alles te reageren sorry
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 07:48
burn da school!
burn da school! is offline
Goed zo meissie!!!!
ik heb het hele verhaal gelezen en ik vind het echt goed dat je gaat meelen!!! Complimenten Je zult zien, het zal helpen!!!
Reageren

Regels voor berichten