Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2007, 01:09
gewoonmax
gewoonmax is offline
Interessante documentaire van marcel messing. Erg bijzonder verhaal, maar overal heel goed onderbouwd. Het is een film van 1,5 uur dus je moet er wel even voor gaan zitten. Maarja de inhoud heeft ook wel wat tijd nodig.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden..

http://video.google.com/googleplayer...77941161&hl=nl

Laatst gewijzigd op 11-11-2007 om 10:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2007, 09:00
Verwijderd
Ik zie niks.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 10:45
gewoonmax
gewoonmax is offline
Was gewoon de link vergeten
Oud 11-11-2007, 10:50
Verwijderd
Misschien een korte samenvatting voor de mensen die geen anderhalf uur de tijd hebben?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 11:27
T_ID
T_ID is offline
Dit hoort op Religie, en zelfs daar verdient het een slotje.

Chemtrails, mind control, 11-9 was een samenzwering, etc, de gebruikelijke achterlijke internet conspiracy nuts.

Site van de maker van de docu:
http://www.wijwordenwakker.org/intro.asp
Oud 11-11-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
De Bilderberggroep wil de mensen tot slaven maken
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 13:17
Uice
Uice is offline
Jezus wat leest die site kut.

De documentaire heeft wel hilarische momenten though. "Welkom in de studio", en dan een duidelijk ingestudeerd interview in een garage met een crappy decor.
Oud 13-11-2007, 15:59
gewoonmax
gewoonmax is offline
Ja, de film is oud en wat schraal gemaakt. Maar dat zegt natuurlijk niks over de inhoud

En graag alleen serieuze reacties na het kijken van de film. Als je niks van conspiracy moet dan geloof ik dat gelijk en ik ga die eindeloze discussie ook niet aan.

Dus graag alleen discussies mbt de film..
Oud 13-11-2007, 16:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En graag alleen serieuze reacties na het kijken van de film.
Het is oneerlijk om dit te eisen met dergelijk onzinnige bijdragen.

Een aspect van beweringen is namelijk de bewijslast: eerst moet je iets aannemelijk maken, voordat het weerlegd kan worden. Controversiële standpunten zijn daar zo mogelijk nog vatbaarder voor.

Wat we echter zien in die film, en op die site, is een hoop onzin die op geen manier een argument kan vormen. Constant maken ze cirkelredeneringen van onzinnige samenzweringen. De Bilder groep wil ons tot slaven maken -> want ze maken de chemtrails -> het zijn echte chemtrails omdat de Bilder groep wil ons tot slaven wil maken en zo gaat het rond.

In die situatie kan je niet van forummers eisen dat ze dat die filmpje en de beweringen erin serieus nemen, of begroeten met iets anders dan hoongelach.

Vind je dat slecht? Welnu, het staat je vrij zelf argumenten aan te brengen. In de announcement van Religie kan je zelfs nalezen dat je topic dicht zal gaan tenzij je met die argumenten komt. Daar staat namelijk dat topics met slechts een copypaste tekst of een link dicht gaan.
Oud 14-11-2007, 02:27
gewoonmax
gewoonmax is offline
De Bilder groep wil ons tot slaven maken -> want ze maken de chemtrails -> het zijn echte chemtrails omdat de Bilder groep wil ons tot slaven wil maken en zo gaat het rond.

Je praat alsof je een schraal conspiracy verhaaltje gehoord hebt en daar alles op baseert. Verdiep je er dan eerst wat meer in voordat je praat alsof het onzin is.

Nu over deze film, de film gaat niet eens echt over conspiracy. Het gaat over het energieveld van de aarde en hoe deze verandert. En over hoe wij daarin dus mee moeten veranderen. Het gaat over de oneindige energie (chi,liefde,god,ki of wat dan ook) die zich overal in bevind en hoe die energie rondom de aarde verandert. En hoe wij daarin dus mee moeten veranderen (aangezien die energie ook in onze cellen zit en energie andere energie beïnvloedt).

Hij haalt er conspiracy theorieen bij maar het past ook precies bij zijn verhaal over de verandering van de aarde.
Oud 14-11-2007, 03:32
Verwijderd
Citaat:
Nu over deze film, de film gaat niet eens echt over conspiracy. Het gaat over het energieveld van de aarde en hoe deze verandert. En over hoe wij daarin dus mee moeten veranderen. Het gaat over de oneindige energie (chi,liefde,god,ki of wat dan ook) die zich overal in bevind en hoe die energie rondom de aarde verandert. En hoe wij daarin dus mee moeten veranderen (aangezien die energie ook in onze cellen zit en energie andere energie beïnvloedt)
Klinkt als midichlorians

Offtopic: Damn you Lucas!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 10:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je praat alsof je een schraal conspiracy verhaaltje gehoord hebt en daar alles op baseert.
Dat heb ik ook. Die site is gewoon nonsens. Tenzij je dat kunt weerleggen is oproepen tot me verder in die paranoide onzin verdiepen wanstaltig.
Citaat:
Nu over deze film, de film gaat niet eens echt over conspiracy. Het gaat over het energieveld van de aarde en hoe deze verandert.
Jammer dat elk wetenschappelijk bewijs voor zoiets ontbreekt en het dus een verzinseltje is..
Citaat:
aangezien die energie ook in onze cellen zit en energie andere energie beïnvloedt).
En dit is gewoon wederom nonsens.

Niet mee eens? Laat het bewijs dat het zo is maar eens zien.
Oud 14-11-2007, 18:06
Joostje
Joostje is offline
Jeetje, koningen zijn zo machtig door hun bloed.

Zn hele betoog komt erop neer dat oude bronnen goed zijn omdat ze oud zijn. uh?

Wel knap van die interviewster dat ze zo'n strak gezicht kan houden.
Oud 14-11-2007, 18:26
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Wel knap van die interviewster dat ze zo'n strak gezicht kan houden.
Lmao irl!
Oud 14-11-2007, 19:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
"Consp-ai-racy"

Oud 14-11-2007, 21:50
Verwijderd
Geweldig hoe hij alles gecombineerd heeft!

9/11 is veroorzaakt door Alien Goden, die onze evolutionaire voorouders gekruist hebben met zichzelf om een slavenras te maken, om te voorkomen dat wij een evolutionaire stap maken naar een 'spirituele dimensie'.

De Aliens gaan ons met Nanochips hormonaal besturen, via het GPS dat gekoppeld wordt aan Cray computers (je loopt ruim 10 jaar achter, gast.. ) zodat wij cyborgs worden.

Heel intrigerend allemaal. Helaas legt hij nooit uit wat hij bedoelt met 'Onze evolutionaire sprong naar een spirituele dimensie' dat onze Alien Overlords zo graag willen tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Interessante documentaire van marcel messing. Erg bijzonder verhaal, maar overal heel goed onderbouwd. Het is een film van 1,5 uur dus je moet er wel even voor gaan zitten. Maarja de inhoud heeft ook wel wat tijd nodig.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden..

http://video.google.com/googleplayer...77941161&hl=nl

You must be joking!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 12:09
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Dat heb ik ook. Die site is gewoon nonsens. Tenzij je dat kunt weerleggen is oproepen tot me verder in die paranoide onzin verdiepen wanstaltig.
Jammer dat elk wetenschappelijk bewijs voor zoiets ontbreekt en het dus een verzinseltje is..
En dit is gewoon wederom nonsens.

Niet mee eens? Laat het bewijs dat het zo is maar eens zien.

Misschien ken je de film what the bleep do we know. Gaat over quantum fysica. En daar zul je ook veel te weten krijgen over energie. Je kunt t ook zelf voelen als je taiji/meditatie gaat beoefenen.

En je vind het nonsens dat er energie in je cellen zit. Waarvan denk je dan te kunnen bewegen, leven of wat dan ook. Elk deeltje van ons lichaam heeft een trilling. En trillingen om ons heen, andere energieen beinvloeden de trillingen in ons lichaam. Onze eigen levensenergie. Omdat de aarde van trilling verandert zullen wij ook (moeten) veranderen. En zo in een nieuwe spirituele dimensie komen. Maargoed ik denk dat je daarvoor iemand bent die teveel feiten en bewijsmateriaal wilt zien en het dan ook nooit zult geloven.

Die sprong naar een nieuwe dimensie (rond 2012) Komt overal in terug, maya bevolking, soemerische kleistenen, de bijbel, etc.

en reactie op red5:
Over die cray computers, die film is waarschijnlijk al zo'n 10 jaar oud en dus loopt die man daar ook zeker wel 10 jaar achter. De sprong naar een nieuwe dimensie betekent dat we simpelweg van trillingsniveau veranderen. en dat heeft erg veel verandering aangezien onze hersengolven ook onze state of mind bepalen.
Oud 15-11-2007, 12:11
gewoonmax
gewoonmax is offline
interessante voorstelling van Bram vermeulen over zacharia sitchin. Over waar we vandaan zouden komen en het bewijs in de kleistenen enzo.

http://video.google.nl/videoplay?doc...871595849116&q

misschien komt hij wat wetenschappelijker op jullie over.
Oud 15-11-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Misschien ken je de film what the bleep do we know. Gaat over quantum fysica. En daar zul je ook veel te weten krijgen over energie. Je kunt t ook zelf voelen als je taiji/meditatie gaat beoefenen.
Huh wat raar, ik heb bij mijn colleges quantumfysica nooit iets gehoord over taiji of meditatie.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 12:16
Carn
Carn is offline
wat een geleuter. Ik lees scifi boeken over "brane cosmology" die realistischer overkomen dan dit samenraapsel van wat cliche-conspiracies.
Oud 15-11-2007, 13:47
Verwijderd
Citaat:
en reactie op red5:
Over die cray computers, die film is waarschijnlijk al zo'n 10 jaar oud en dus loopt die man daar ook zeker wel 10 jaar achter. De sprong naar een nieuwe dimensie betekent dat we simpelweg van trillingsniveau veranderen. en dat heeft erg veel verandering aangezien onze hersengolven ook onze state of mind bepalen.
Helaas, hij vertelt aan het begin dat zijn hele verhaal geinspireerd is door 11 september 2001.

'trillingsniveau veranderen' en 'hersengolven die onze state of mind bepalen'. zonder verdere uitleg zijn die termen compleet verlaten van betekenis. En waar is het bewijs (of zelfs de indicatie) dat zo'n sprong ons onontwijkbaar evolutionair toekomst is?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Huh wat raar, ik heb bij mijn colleges quantumfysica nooit iets gehoord over taiji of meditatie.
Ik zat laatst in de shop en toen beweerde een gast een soortgelijk iets, quantummechanica en energie in je lichaam / reiki etc.

Vond het al raar?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 15:49
Verwijderd
"What the bleep do we know" is een mooie film, maar op sommige punten nogal… speculatief.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 17:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
interessante voorstelling van Bram vermeulen over zacharia sitchin. Over waar we vandaan zouden komen en het bewijs in de kleistenen enzo.
http://video.google.nl/videoplay?doc...871595849116&q
misschien komt hij wat wetenschappelijker op jullie over.
Jij denkt ook, ik sta nog niet hard genoeg voor gek, dus ik ga om het af te maken een filmpje aanhalen zonder verdere argumentatie, van iemand die gehost wordt door UFO conspiracy nuts en loopt te lullen over een soort Babylonisch creationisme dat door iedereen binnen een paar seconden doorgeprikt kan worden als zijnde in strijd met de feiten.
Oud 15-11-2007, 18:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Die sprong naar een nieuwe dimensie (rond 2012) Komt overal in terug, maya bevolking, soemerische kleistenen, de bijbel, etc.
betrouwbare bronnen hoor
Oud 15-11-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zat laatst in de shop en toen beweerde een gast een soortgelijk iets, quantummechanica en energie in je lichaam / reiki etc.

Vond het al raar?
Ja, de zoon van de vriend van de moeder van mijn vriendin (lastig met die gezinsverbanden tegenwoordig) begon ook al tegen me aan te zwammen over quantummechanica en "holisme". Ik moest me echt inhouden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:39
mepsteen
mepsteen is offline
heb eens geprobeerd te kijken.

nog geen 5 minuten volgehouden, godver wat een ononderbouwde onzin.
Oud 16-11-2007, 08:14
Verwijderd
"Ik voel ook dat wij in de meest grootse, spannendste en beslissendste overgang van de hele menselijke evolutie staan"
Right.

"Dan ga je achterliggende krachten zien, die proberen bijvoorbeeld via elektronische oorlog de mens stap voor stap in een elektromagnetische kooi te brengen, waarbij die z'n hele privacy gaat verliezen, z'n vrijheid"

Hoe komt die kerel in godsnaam op een 'elektromagnetische kooi'?

"In de politiek wordt weinig aandacht aan deze achtergronden besteed"
Volgende kamerpunt: De elektromagnetische kooi waar we iedereen in willen hebben.

Laatst gewijzigd op 16-11-2007 om 08:21.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 11:00
gewoonmax
gewoonmax is offline
jullie kunnen echt niet buiten je kader kijken. ik ga ook echt niet mn best doen jullie over te halen. Je gelooft wat je wilt geloven en als je ooit naar waarheid komt te zoeken dan zoek je het zelf wel.
Oud 16-11-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
jullie kunnen echt niet buiten je kader kijken. ik ga ook echt niet mn best doen jullie over te halen. Je gelooft wat je wilt geloven en als je ooit naar waarheid komt te zoeken dan zoek je het zelf wel.
Nee, jij ziet de waarheid gewoon zelf niet, omdat je brein is geïnfecteerd door de elektromagnetische krachten van de chemtrails die in de lucht werden gespoten door aliens onder commando van de Bilderberg Groep in samenwerking met de vrijmetselaars.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 13:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jullie kunnen echt niet buiten je kader kijken.
Dat jouw samenzweringstheoriën blootstelling aan de werkelijkheid niet overleven doordat ze onzin zijn is niet de fout van je medeforummers.
Oud 16-11-2007, 16:19
gewoonmax
gewoonmax is offline
ik zeg toch je gelooft wat je wilt geloven. Dat geld net zo goed voor mij als voor jullie.
Oud 16-11-2007, 16:44
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
ik zeg toch je gelooft wat je wilt geloven. Dat geld net zo goed voor mij als voor jullie.

het verschil is dat jou verhaal dezelfde geloofwaardigheid heeft als de tandenfee.
Oud 16-11-2007, 17:44
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
het verschil is dat jouW verhaal dezelfde geloofwaardigheid heeft als de tandenfee.
Zijn er ook interviews van tandenfee-aanhangers?
Oud 17-11-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Er is altijd wel een nutjob te vinden over één of ander debiel onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 13:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er bestaan tientallen aanhangers van de Flat Earth society, die vast interviews willen geven.

Is de aarde daarom plat? ja/nee
Oud 17-11-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Jij: "He, kijk eens naar dit filmpje! Wat een verlichting! wat vinden jullie ervan?"

Wij: "Hmm, niet goed onderbouwd, beetje belachelijk."

Jij: "Jullie kunnen echt niet buiten je kader kijken!"

Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 00:25
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Nee, jij ziet de waarheid gewoon zelf niet, omdat je brein is geïnfecteerd door de elektromagnetische krachten van de chemtrails die in de lucht werden gespoten door aliens onder commando van de Bilderberg Groep in samenwerking met de vrijmetselaars.
I never made it to the QM, ik haakte inderdaad na 5 minuten af toen het ging over internet en elektromagnetische kooien.

Ik wil best buiten mijn kader denken, maar lui buiten mijn kader moeten mij niet gaan vertellen hoe het in mijn kader zit, ok?
Reageren

Regels voor berichten