Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2007, 08:06
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Over een paar dagen begint mijn eerste schoolexamenweek en ik stress hem best wel. Ik wil na dit jaar (6VWO) het liefst geneeskunde gaan studeren, dus verwacht van mezelf minstens 7-ens. Stress.

Omdat er hier op het forum aardig wat ervaren-eindexamen-doen-forummers zijn, vraag ik mij af of jullie wat tips hebben om rustig door je examens heen te komen.

Alvast bedankt,

Lauwie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2007, 13:08
Verwijderd
Ik zit bijna in dezelfde situatie dus kan geen tips geven, maar ben benieuwd naar de tips
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:01
Tripp
Tripp is offline
Ik heb volgende week mijn 1e tentamen week. (HBO) Mijn tip is eigenlijk: RELAX. Als je alleen maar gaat zitten stressen, dat is ook niet goed. Vergeet ook niet te relaxen.
Oud 27-10-2007, 17:55
Qwen
Qwen is offline
Bij eindexamens is het vooral belangrijk dat je niet jezelf niet extra zenuwachtig laat maken door al die bombarie rondom het eindexamen. Dat is de beste tip die ik je kan geven. Zenuwachtig zal je altijd wel tenminste een beetje zijn, maar echt stress ervoor is niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 18:11
Verwijderd
Je hebt toch al eerder toetsweken gehad? Ik weet niet hoe het bij jou op school zit, maar onze schoolexamens waren niet echt anders dan de voortgangstoetsen in de jaren ervoor, misschien iets meer stof af en toe maar dat valt ook wel mee. Ik denk dat je ervanuit kan gaan dat het gemiddelde dat je voor je voortgangstoetsen hebt (dus eind 5 / begin 6) representatief is voor wat je zal halen als je op dezelfde wijze zal leren. Het is niet opeens moeilijker.

Ik heb volgende week en die week erna mijn eerste tentamenweek, en ik weet niet echt wat ik er van kan verwachten, weinig voorbeeldtentamens beschikbaar, mijn tactiek is om het maar gewoon te leren en de sommen te maken, en dan komt het vast goed
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 18:11
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Behoorlijk cliché maar: RELAX. Zorg er gewoon voor dat je genoeg leert, laat je in ieder geval overhoren of iets dergelijks en leer niet te veel!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 18:57
Verwijderd
Re-la-ti-ve-ren!

Zorgen dat je niet alleen kunt HERKENNEN, maar ook KENNEN wil ook wel helpen.
En veel toepassen is het toverwoord! (Maar dat heeft ook met de stof kennen te maken)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 23:37
Nona
Nona is offline
Slaap voldoende. Dan kun je je beter concentreren. Slaap ook vooral in een regelmatig patroon, zodat je lichaam zich aanwent wanneer het tijd is om te gaan slapen. Eet gezond, neem zo nu en dan tijd voor pauze en sport.
Lees ook samenvattingen van anderen. Die belichten misschien punten die jij niet zo belangrijk vond, maar door ze dan nog eens te zien ken je ze wel.
Oud 28-10-2007, 11:17
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Lees ook samenvattingen van anderen. Die belichten misschien punten die jij niet zo belangrijk vond, maar door ze dan nog eens te zien ken je ze wel.
Dit heeft mij heel erg geholpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten