![]() |
|
![]() |
Zes jaar voor moord in zaak Hells Angels
De rechtbank in Amsterdam heeft straffen van zes jaar opgelegd tegen de twaalf verdachten in de zaak van de Limburgse Hells Angels. Ze worden ervan verdacht drie clubgenoten te hebben vermoord in februari vorig jaar. Er was veertien keer levenslang geëist. Dat is uniek in de Nederlandse strafrechtgeschiedenis. Volgens de officier van justitie hebben de Nomads gezamenlijk besloten het drietal uit de weg te ruimen. President Een van de drie slachtoffers was de voormalige president van de Nomads. Hij zou een partij cocaine hebben gestolen. Volgens een kroongetuige wilde de club de diefstal compenseren door de drie te vermoorden, omdat de eigenaren van de drugs, Colombiaanse handelaren, te vriend gehouden moesten worden. De lichamen van de slachtoffers werden op 13 februari vorig jaar gevonden in de Geleenbeek bij Echt. Het drietal was voor het laatst levend gezien op de vaste clubavond van de Nomads, twee dagen eerder, in Oirsbeek. Het trio is mogelijk in de vergaderzaal van het clubhuis doodgeschoten. De rechter achtte de moord op de voormalig president van de club niet bewezen. De rechtbank heeft niet kunnen reconstrueren wie de schutters waren. Daardoor werd iedereen vrijgesproken voor moord en doodslag op de twee andere clubleden. http://www.hetnet.nl/actualiteit/253w1.htm volgens voelde de desbetreffende rechter zich bedreigd, verder tiswah ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() nee, hoe weet je nou hoe ze de jury hebben bedreigd, en niet omgekocht? Ik bedoel, geld hebben ze. Ik denk dat niet dat ze de rechter die hen makkelijk 20 jaar kan geven zullen bedreigen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou je weet in ieder geval dat zij weten wie de daders zijn. En daarnaast is het niet echt belangrijk wie het heeft gedaan denk ik. Ze hadden allemaal dezelfde intentie, als de ene het niet deed, deed een ander het wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Die zes jaar is omdat iedereen schuldig is bevonden voor de doodslag van Paul De Vries. Voor de andere twee moorden is iedereen vrijgesproken. De andere twee zijn namelijk vermoord tijdens de vergadering na een uit de hand gelopen ruzie, aangezien men ervanuit gaat dat dit in een opwelling gebeurt is (voor iets anders is geen bewijs) is dus alleen degene die de trekker heeft overgehaald schuldig. Wie dit is (zijn) geweest valt niet te achterhalen en de andere aanwezigen konden niet weten wat er zou gebeuren en niet ingrijpen. Paul de Vries is echter nog zwaar gewond uit het raam gesprongen/gegooid en daarna weer naar binnen gehaald om in het clubhuis vermoord te worden. de rechtbank heeft beredeneerd daat ook hiervan geen hoofdschuldige kan worden aangewezen maar omdat iedereen die toen aanwezig was inmidels wel kon weten wat er zou gebeuren en dus de kans had om in te grijpen is iedereen veroordeeld voor doodslag.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Je kunt ook niet bewijzen dat ze allemaal op de hoogte waren van de moord.
Citaat:
nee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
nou ja dan zal ik mezelf ook maar bestempelen als tuig gezien het feit dat ik met Hells Angels opgegroeid ben, anderhalf jaar een soort van relatie met een van hen gehad heb, op hun kinderen pas en zeer regelmatig in het clubhuis kom.
*borrel gaat halen in het clubhuis van het door jullie als tuig bestemelde volk* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zeg ik ook niet dat het allemaal schatjes zijn, maar ze weten wel wat broederschap, respect, vrijheid en Leven is. Ik ga tien keer liever naar een feest in het clubhuis dan dat ik een avond de stad in ga. Nooit problemen, altijd gezellig, ongedwongen sfeer, alles kan en geen vage figuren! Ook buiten de feesten zijn het gewone mensen waarvan het meerendeel een baan heeft, kinderen, getrouwd, en hobby's buiten de club om.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Licht overdreven situatie, maar je snapt wel wat ik bedoel. |
![]() |