![]() |
|
![]() |
Goede leraren zijn belangrijk, maar een goed hoger onderwijs ook! Het miljard dat minister van onderwijs Ronald Plasterk nodig heeft om de lerarensalarissen te verhogen mag niet ten koste gaan van het hoger onderwijs of van studenten in het algemeen. Het is een maatschappelijk probleem. Het hele kabinet heeft dus de verantwoordelijkheid om te zorgen voor goede docenten én goed onderwijs, op elk niveau. Laat álle ministers naar extra geld zoeken. Het afschaffen van de studiefinanciering, verhogen van de collegegelden of het afschaffen van subsidie voor masters is het verschuiven van het probleem en dus geen optie!
Ben je het hier mee eens? Teken dan hieronder de petitie! Al 19316 mensen waren je voor. Laat iedereen die je kent weten van deze site. Van student tot slager, van docent tot dokter en van huismoeder tot horecabaas: voor iedereen is goed onderwijs van belang! De ondergetekenden (19316) Wie sluit zich aan.... Je kunt op www.1miljard de petitie tekenen |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je ergens geld uit wilt trekken, schaf dan gewoon de aanrechtsubsidie die vrouwen thuis moet houden af, en cancel de dwangarbeid voor scholieren, ook wel eufemistische de 'maatschappelijke stage genoemd'. Die kost 360 miljoen euro, en de schade die het aanricht aan onderwijs en samenleving wordt geschat op 1,8 miljard euro.* Los daarvan is het als zijnde een sociale diensplicht, oftewel dwangarbeid, sowieso al in strijd met de rechten van de mens. De enige plicht die opgelegd mag worden is een dienstplicht. Voila, daar is al bijna 2 miljard euro voor lerarensalarissen tevoorschijn gehaald door een volstrekt nutteloze schadelijke maatregel voortijdig af te schieten.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat dacht je van helemaal geen soldaten sturen naar dafur |
![]() |
|
Volgensmij haal jij Darfur en Uruzgan door elkaar, maar goed.
![]() ![]() T_ID heeft wel een beetje gelijk. Bij de verschillende ministeries (maar ik denk ook binnen de onderwijsbegroting) zijn genoeg minder belangrijke projecten die wel even kunnen wachten op hun subsidies. Verder heeft financiën altijd wel een potje met "meevallers", dat kunnen ze nu ook wel hier voor gebruiken.
||||
Citaat:
Jij kan dan alleen achteroverleunen en doen alsof je heel goed bent, omdat je dat dan niet op televisie ziet. Eigenlijk een soortemet 'eigen volk eerst' dus. Citaat:
Citaat:
Ik weet overigens wel een plaats waar het geld vandaan kan komen van een aantal personen. De bestuurders van de Hogeschool Utrecht kunnen hun salaris en bonussen voor een jaar inleveren omdat ze een normale docent die ontslagen werd 340.000 oprotpremie (het collegegeld van ongeveer 220 studenten) cadeau hebben gedaan. Roepen dat 'de managers maar in moeten leveren' is kansloos, maar dit is echt een geval van door bestuurlijk falen andermans geld over de balk smijten.
|
![]() |
Ja precies, wat dat achteroverleunen verschil ik niet veel met de rest van Nederland. Ik denk niet dat het iets met "eigen volk eerst" heeft te maken maar met het een stukje egoisme dat iedereen heeft. En om maar eens aan de bronvemelding te doen
Televisie voorziet het publiek ook van een vertekend beeld van de realiteit. Dit verschil in realiteit van de echte wereld en die van de televisie wordt als vanzelfsprekend aangenomen en kan van invloed zijn op de manier van denken van het publiek (De Boer & Brennecke, 1999, p. 139). Is misschien een oude theorie maar nog steeds van kracht. Wat we niet zien is waar we het niet of nauwelijks over hebben. De google search waar je op doelt is een bron uit het vorige kabinet. Voor de nieuwe begroting kan je beter op de site van OCW kijken en daar hebben ze het over 100 miljoen. We zitten dus beide verkeerd. Het is altijd wel handig om bij het gebruik van bronnen na te gaan of ze nog wel kloppen. http://www.rijksbegroting.nl/rijksbe...=mn&hfds=40.19 Van oorlog weet ik niet zoveel. het schijnt de snelste weg naar vrede te zijn. 340.000 is trouwens niet zo veel als je op zoek bent naar een miljard maar alle kleine beetjes helpen. Nu komt het volgens mij zelden voor dat een onderwijsinstelling geld terug stort op de rekening van het OCW dan gebruiken ze het wel weer ergens anders voor. Las vandaag dat volgende week vrijdag de Minister met eenplan komt waar hij zijn miljard vandaan gaat halen. Misschien toch de studenten plukken. |
![]() |
||
Citaat:
Die cijfers zijn vrij makkelijk te berekenen door te kijken wat drie maanden onderwijs minder aan kosten en schade oplevert. Schade zal echter niet in de begroting zijn opgenomen. Bewust worden de cijfers door dit kabinet dus incompleet gehouden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ik ben trouwens wel voor een salarisplafond, precies vanwege het zelfversterkende effect dat je hier ziet) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel, als jij mijn salaris mag bepalen, en ik die van jou, dan is dat wel mooi als wij dan even samenwerken. Verder is het ook raar dat ze de zaken maar matig op orde hebben en er toch allemaal nog steeds zitten en aardig verdienen. Als er echt markt was, dan zouden ze eruit vliegen. Maarja, bestuur en de colleges dekken elkaar allemaal af. En dan verkopen ze wat dure bouwgrond en hebben opeens geld over en dan roepen ze dat ze het goed gedaan hebben en geven nog wat extras. Niemand die zich druk maakt over het feit dat er op de andere kant van de balans vanalles weg is. Het stinkt aan alle kanten, en het tragische is dat dit soort praktijken overal voorkomen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er is al een salarisplafond, ze mogen niet meer verdienen dan de mp maar toelagen zijn daar buiten gehouden.Wat ervoor zorgt dat die norm een lachertje wordt vergeleken met wat ze werkelijk verdienen. Sinds de universiteiten en hogescholen zelfstandiger zijn geworden en hun eigen toezichthouders het salaris mochten bepalen van het bestuur is het grote graaien aan de top begonnen. Allemaal mensen met nauwe betrekkingen die elkaar allemaal dekken. Om op het voorbeeld van RUG terug te komen, colleges van bestuur kregen opeens een een salarisverhoging van 30% terwijl ze op promovendi en andere zaken bezuinigen.http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang36/17/04a.php Laten ze eerst maar eens orde op zaken stellen voordat er nog meer geld in gepompt gaat worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Of in plaats van een salarisplafond dat grote negatieve gevolgen kent gewoon domweg het angelsaksisch model dat hoort bij dergelijke salarissen hanteren, en dat heeft als gevolg dat bestuurders keihard afgerekend worden op hun effect.
Het probleem nu is dat men bonussen opstrijkt voor falen, en salarisverhoging voor middelmatigheid. Bonussen en salarisverhoging zijn niet erg, mits ze verdiend worden. Die koppeling bestaat nu veel te weinig, want ik zie nergens krantenkoppen a la "Raad van bestuur Hogeschool Utrecht levert 30% salaris in door misstanden bij kwijtraken cijfers"
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|