Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Then again, als je die Carlin op het podium bezig ziet, dan kan ie best grappig zijn! Hij speelt daar ook de oude zeikerd en loopt redelijk wat te vuilbekken. Ik kan me d'r wel eventjes mee amuseren in elk geval.
Bijvoorbeeld: Religion is bullshit |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee. Hij zeurt over hoe de moderne mens "gevangen" zit in de huidige maatschappij, maar vergeet te vermelden dat criminaliteit historisch extreem laag is, men meer vrijheid heeft om zijn leven in te delen dan ooit, meer vrije tijd heeft dan ooit, in grote delen van de wereld er historisch extreem lang geen oorlog is geweest, etc. etc.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
> We zuipen onszelf kapot
Da's wel een grote generalisatie. Ik denk dat je beter kan stellen dat wij ons vaak toestaan om te genieten van het leven, op de manier waarop wij dat willen. Dat lijkt mij een ultieme vrijheid. > geven niet meer om onze naasten zoals we dat vroeger deden. Meh, dat kan je volgens mij helemaal niet zomaar stellen hoor. > Hebben minder sociale contacten dan vroeger. Lijkt mij verre van waar. Sterker nog, dankzij het Internet bouwen wij alleen maar meer sociale contacten op! Ik praat nu dagelijks met mensen van over de hele wereld, iets dat twintig jaar geleden niet had gekunt. |
![]() |
||
Citaat:
nou, dat geldt dan misschien voor jou en hem, maar niet voor mij. Ok, om maar iets te noemen, vroeger had je de geweldige overvloed aan sociale contacten in de verzuiling, maar juist TOEN zat men in zijn maatschappij gevangen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
terwijl verhalen over vroeger vaak gaan over vaders die 's avonds naar de kroeg gaan etc.. ik ken nul vaders die dat doen. mensen nemen in deze literaire tijden juist veel meer verantwoording als het om welzijnszaken gaat. het goed opvoeden van kinderen staat ook best aardig centraal als je het mij vraagt. en de mate van zorg die beschikbaar is.. damn. maarja aan de andere kant kunnen we ook zoiets hebben van.. laat die pessimisten maar lekker zeuren en klagen.. alsof dat de wereld beter gaat maken.
||
Citaat:
Dat soort dingen waren in de klassieke oudheid grensverleggend, maar vandaag de dag zijn dat oude koeien.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@ 2079: ik las laats ook een artikel, dat zei dat alle mensen die het met george carlin eens zijn stiekem aan de drugs zijn en diep van binnen weten dat ze verkeerd leven en ongelukkig zijn.
||
Citaat:
maar gozer ik ben armoed niet.. mods zouden dat kunnen bevestigen met ip controle.. hoe stel je voor dat we de waarheid voor eens en altijd boven water halen? want je bent de enige niet die dat vage id heeft.. en k vind het eerlijk gezegd niet grappig.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tis zo dat er vroeger grotere maatschappelijke problemen speelden, hetgeen men reden/motivatie gaf om te vechten en worstelen voor verbetering. er was meer om voor te leven en naar te streven. maar sociaal gezien.. denk aan kinderarbeid.. kindermishandeling (de lineaal, zweep etc..) de plek van de vrouw.. aan het aanrecht.. de slechte hygiene.. de ziektes.. epidemieen.. echt seriously deze tijd is sociaal gezien en wat betreft welzijn een stuk chiller dan weleer. t enige wat lakt is een goede drijfveer om te vechten en werken voor een betere toekomst.
||
Citaat:
En dat zuipen doen we al eeuwen.
||
Citaat:
En ik kan niet zo goed onderscheid maken tussen vroeger en nu, voor mij lijken ze allebei verneukt. |
![]() |
||
Citaat:
conclusie: iedereen kan wel wat schrijven
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
er zit echt wel iets in het commentaar op de huidige medische stand van zaken, waarin mensen van rond de 80 kunstmatig in leven gehouden worden of niet meer dan dementerende kastplantjes zijn, maar dat is en blijft een luxe probleem. die lui die het in dat geval over het menswaardige leven hebben of weet ik wat, zullen toch moeten onderkennen dat dat evenzogoed verdubbeld is, naar 60. er mag echter WEL rekening gehouden worden met het feit dat er ook nog zoiets bestaat als de ontwikkeling van welzijn. jammer genoeg kan dat verschijnsel zeer moeilijk gemeten worden, laat staan fatsoenlijk geextrapolleerd naar vroeger. als we uit mogen gaan van de cijfers van deze tijd, dan hangt welzijn toch wel enigzins samen met de stand van de techniek en de welvaart, en ook dan slaat de balans door in ons voordeel. maar toegegeven, er valt een en ander aan te merken op de internationale politiek en de schaal van de maatschappelijke rampen.
|
Verwijderd
|
Hahahahaha, 'cleaned up the air'. Right. :')
Maar goed, ik kwam er niet doorheen. Ofwel, ik zou het natuurlijk kunnen uitlezen, maar na een tijdje begint z'n opsomming vol 'less x, more y' stierlijk te vervelen. Hij heeft wel enkele zinnige dingen gezegd volgens mij, maar die liggen voor de hand. De rest vind ik gelul. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het Algemene Fan Topic (bijv. Eva Longoria) #1 Verwijderd | 303 | 30-05-2007 14:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Dichtwedstrijden deel 2 Verwijderd | 500 | 08-05-2007 15:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Verklaar je forumnaam... Verwijderd | 227 | 25-07-2003 15:23 | |
Muziek |
veldhuis en kemper FaceTheTruth | 68 | 22-06-2003 14:43 | |
De Kantine |
Dminor's "maak een opmerking over de forummer boven je" IV WolterB | 500 | 06-06-2003 11:27 | |
Muziek |
Nederlandstalige muziek IEMOW-KOR | 49 | 30-01-2003 15:57 |