Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2007, 21:36
Verwijderd
Hoi,

Ik mijn harde schijven in mijn computer al een paar keer losgeschroeft en op een andere plek gehangen, en volgens mij begin ik daar nu de gevolgen van te zien.

Bij één van mijn meest verplaatste schijven zijn twee schroefgaatjes 'dol' geworden, als in dat de schroeven geen grip meer kunnen krijgen op het (versleten) schroefdraad dat in het gat in de HDD zit.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? De schijf blijft prima op zijn plaats, maar na anderhalve dag een vreemd trilgeluid uit mijn pc (dat overigens over was toen ik de schijf even aanduwde), zou ik het wel permanent willen fixen, eigenlijk. Suggesties zijn dus welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2007, 07:05
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
klein stukje plakband om te schroefje?
Oud 30-10-2007, 08:19
Verwijderd
dubbelzijdig tape of ductape
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:43
Verwijderd
Geen oplossingen in de richting van grotere schroefjes (bestaan die?) of een soort materiaal waarmee je versleten schroefdraad kunt her-opvullen? Ik doe het liefste zo min mogelijk mijn pc aan elkaar laten hangen van tape.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 15:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, je kan de gaten eventueel opnieuw tappen, maar 't is lastig om diep genoeg te komen met zo'n tap. En dan nog, moet je wel weer de juiste schroeven hebben. Ik geloof dat het schroefdraad in die dingen standaard UNC is, lijkt metrisch, maar is het net niet. Een verkeerde schroef er in draaien gaat ook makkelijk, trouwens.
Kan je niet de onderste gaten gebruiken ipv de gaten aan de zijkant?
Oud 31-10-2007, 00:09
T_ID
T_ID is offline
Schroefjes met iets van een plastic achtig materiaal vastzetten. Of in het gaatje en dan de schroef daar doorheen, of er omheen als het er zit. Wat je dan nodig hebt is iets dat je kunt smelten (zonder dat het direct overal heen loopt) en weer kunt laten stollen.

Ik zou eigenlijk haast roepen plug erin rossen en daar de schroef in draaien, maar ik heb geen half idee waar je dermate kleine pluggen vandaan zou moeten halen.

Een grotere schroef lijkt me overigens geen goed plan. Dat is dan direct zo groot dat het gaatje echt de vernieling in gaat, of je de schroef er maar half in krijgt.
Oud 31-10-2007, 00:27
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Een goedkope en soms ook treffende oplossing; wc-papier om het schroefdraad heen rollen, en dan zo goed en zo kwaad als het kan de schroef erin draaien.
Oud 31-10-2007, 10:58
Verwijderd
Goede tips en heerlijk creatief. Zodra ze meer herrie gaan maken, ga ik knippen, plakken en knutselen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 12:50
dext0r
dext0r is offline
vaak hebben de hardeschijven aan de onderkant ook nog schroefgaten, om ze op een andere manier te kunnen mounten. als je voor een andere oplossing wilt gaan kun je kijken of je kast hier ook al gaatjes voor heoft of anderzijds even railsjes halen waarmee je het kunt uitvoeren...
Reageren

Regels voor berichten