Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2007, 21:58
PixelDansje
PixelDansje is offline
Nadat ik wakker was geworden met het meest brilliante idee van de wereld, het helpen van Balance en MadameMinke, was ik te hyper om te slapen en besloot ik meerdere topics te bedenken!

Nog een succestopic was geboren!

De bedoeling is dat je de forummer/forumster onder je (je weet dus nog niet wie dat is) een vraag stelt. Eerst moet je de vraag van de forummer/forumster boven jouw post beantwoorden.

TS begint:

Welk culturele vlak interesseert jou het meest? (Film, muziek, toneel, musical, fotografie, beeldende kunst)
Oud 31-10-2007, 22:08
Verwijderd
Muziek! Omdat ik zelf veel met muziek doe. De rest is ook mooi enzo, maar voor mezelf is muziek erg belangrijk.

Spreken zwart-wit foto's jou aan of juist niet?
Oud 31-10-2007, 22:13
PixelDansje
PixelDansje is offline
Juist wel! Ik vind zwart-wit foto's vaak mooier! Terwijl ik juist heel veel van kleur houd!

Wie is jouw (nog levende) favoriete kunstenaar?
Oud 31-10-2007, 22:21
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb geen favoriete kunstenaar, maar ik vind wel dat Anton Corbijn mooie foto's maakt

Wat vind je van buitenlandse standup comedy?
Oud 31-10-2007, 22:32
trophus
trophus is offline
Soms erg goed. Soms waardeloos. Net zoals binnenlandse standup comedy eigenlijk..... Hangt van de comedian af.

Wat zijn je vijf favoriete films en waarom?
Oud 01-11-2007, 11:50
Verwijderd
Eigenlijk is film natuurlijk geen toneel, maar goed.
Ik ben heel blij met jullie! En vooral met PD natuurlijk!
En ik wil ook graag Trophus' vraag beantwoorden.

Mijn vijf favoriete films:
1. Naked (Mike Leigh); Johnny beste filmrol die ik ooit gezien heb, prachtig gefilmd, geniaal script en de eerste keer dat ik hem zag kon ik 's nachts niet slapen omdat ik er zo van in de war gebracht was, en toen keek ik hem twee dagen later nog eens en toen heb ik echt gehuild van het lachen! Het is echt allerlei soorten films in één.
2. Before sunrise (Richard Linklater); Leuk, origineel concept, goede acteurs, je zou het zelf mee willen maken.
3. Before sunset (Richard Linklater); Leuk, origineel concept, goede acteurs, je zou het misschien zelf niet willen meemaken, maar het is gewoon een erg goed script. Er gebeurt praktisch niets, maar is erg veel aan de hand en dat vind ik interessant.
4. Amores Perros (Inarittu, zonder interpunctie ); drie fantastisch mooie films in één, gewoon erg goed.
5. Los amantes del circulo polar (Julio Medem); prachtige film, helemaal mijn onderwerp (toeval, het lot), mooi verhaal, mooie acteurs, mooie beelden. Gewoon mooi.

Voor de volgende: Noem drie typische kenmerken uit de cultuur van jouw stad/dorp.
Oud 01-11-2007, 14:42
PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik ga die flims kijken, iig 1 of 2 ervan!

1. Buiten: Zinloze lelijke maar dure standbeelden, zoals het standbeeld van de één van de botjes in het oor van een schaap! Dat heel veel geld kostte!
2. brigitte kaandorp, Harry Mulisch, Frans Hals, Irene Moors, Joost en Rieks Swarte!
Sorry dit is een beetje cultuurbarbarerig
3. Eigenlijk alles wat status geeft, zoals dure auto's, dure kunst...
Oud 01-11-2007, 19:18
Uice
Uice is offline
Omdat PD geen nieuwe vraag stelt, reageer ik ook maar op Minke.

1. Falafel.
2. Wiet.
3. Mensen die zich verheven voelen boven mensen uit andere steden/'de provincie'.

Wat is de langste tijd die jij ooit hebt gespendeerd aan het kijken naar een schilderij in een museum?
Oud 01-11-2007, 19:45
trophus
trophus is offline
dat zal wel ergens rond de 30 minuten oid liggen, maar ik weet het niet zeker. dat zijn niet echt dingen die ik time. Soms zie ik iets geweldigs en dan blijf ik staan om elk detail goed in me op te kunnen nemen. Helaas zijn de meeste museumuitjes die ik gedaan heb met klas of familie geweest. Bij familie had ik wel tijd om te kijken. met de klas wordt meestal alles afgeraffelt

Noem ik wat jouw avondcultuur het meest kenmerkt en iets wat jouw ochtendcultuur het meest kenmerkt.

Regels voor berichten