Advertentie | |
|
![]() |
|
Behalve dan dat je dom bent geweest door in illegale onderverhuur te stappen?
Los van het juridische aspect heb je aan het doorgeven van de onderhuur aan de eigenlijke verhuurder een groot dreigement. In de regel moet de huurder als dat aan het licht komt zijn huis uit omdat het in veel gevallen een schending van het huurcontract is. Die man valt niet over het teruggeven van je borg als hij kan kiezen tussen dat of zijn huis en hele praktijk verliezen.
|
![]() |
@T_ID:
Ik bedoelde eigenlijk meer het doorgeven aan andere instanties, van de overheid. Niet specifiek aan de echte verhuurder, want ik ben er niet zeker van of je het mag onderverhuren. Het (onder)verhuren ging zwart: contant, zonder contract etc. Daar wil ik juist het dreigement op zetten, en dus niet zozeer de officiele verhuurder van het pand. Hoewel dat ook nog een optie kan zijn natuurlijk, maar dan moet ik eerst weten hoe dat precies zit. |
![]() |
||
Citaat:
Afhankelijk van de mentaliteit van de opspoorders kan het al binnen een paar dagen raak zijn. In de regel vallen mensen vrij snel door de man op basis van rekeningnummers en dergelijke bezoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook daar heb je dus al een punt; Het feit dat het zwart ging wil al zeggen dat het illegaal is. Ook over huur e.d. is belasting verplicht (inkomstenbron als huisbaas). En inderdaad, laat de volgende keer een contract opstellen. Kijk ook eens hier. |
![]() |
|
![]() |
Geachte heer NAAM,
Hierbij wil ik terugkomen op de borg die u mij niet terug heeft gegeven, nadat ik de huur van de kamer op de STRAATNAAM heb opgezegd, in het weekend van 20 en 21 oktober. U heeft mij nooit verteld dat ik een opzegtermijn van twee maanden had. Ook van de consequenties van deze voorwaarde (het niet terugkrijgen van 150 euro borg) was mij niet bekend. Ik heb mij onlangs juridisch laten adviseren door een student rechten, en hij heeft mij gemeld dat ik sterk sta, als ik hier werk van ga maken. Daarvoor zijn drie redenen: Ik had een geldige reden om mijn huur op te zeggen (gezondheid), ik heb geen contract getekend waar de voorwaarden in stonden, en ik ben nog in het bezit van beide sleutels. Ik eis van u dat u mij de borg van 150,00 euro overmaakt vóór 15 november 2007, op mijn rekeningnummer xxxxx, t.n.v. NAAM te STAD. Ik zal daarna de sleutels teruggeven van de woonruimte. Indien ik de borg niet terug krijg, ga ik juridische stappen tegen u nemen. Het feit dat er geen contract is tussen huurder en verhuurder, en dat de huur contant moet worden betaald (over huur is belasting verplicht, omdat het een inkomstenbron is voor de verhuurder), duiden erop dat het gaat om illegale (onder)verhuur. De risico’s daarvan zijn groot. Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, NAAM //Eventueel: Bijlages: 1. wat documenten over illegale huurpraktijken etc. |
![]() |
||
Citaat:
Juridisch advies door een student rechten... denk je echt dat hij daarvan onder de indruk is????
||
Citaat:
Maak van de laatste alinea eerder iets als: "Indien ik de borg niet terug krijg, zal ik juridische stappen tegen u moeten ondernemen. Ik wijs erop dat de contante huurbetalingen van uw huurders dan bij de Belastingdienst en [naam corporatie of echte verhuurder] bevestigd zullen moeten worden, waarbij eventuele belastingtechnische onregelmatigheden en overtredingen van uw huurcontract onvermijdelijk aan het licht zullen komen." En schrap dat over die rechtenstudent. Je hebt juridisch advies ingewonnen, punt. Voor zover hij weet ben je daarvoor naar advocaat geweest, keep it that way, ondergraaf jezelf niet.
|
Verwijderd
|
Je hebt hoe dan ook opzeg termijn van minstens een maand, maar dat werd hierboven al gezegt. Dus in feite bespaar je 150 euro.
Dus ga niet zitten zeiken en chanteren. Eerst kwam het je goed uit een kamer te huren zonder contract en afspraken en daarna ga je vervelend doen. Verder neem ik aan dat je de kamer zag voordat je hem huurde dus dat dat gezeur over stoffig en vies wist je van te voren al. Persoonlijk vind ik dat je een kut mentaliteit hebt. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
@ T_ID:
Thanks voor de verbeteringen. Daar heb ik wat aan. Ik heb trouwens altijd een contract gewild, alleen de huurbaas wilde dat niet. Verder: Hoe kom ik erachter wie de echte verhuurder is? Het hem vragen lijkt mij geen optie, en zoeken op internet heeft geen resultaat opgeleverd... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maakt aangezien de TS toch al weg is voor de TS echter weinig meer uit. Lukt het, dan kun je een huisjesmelker een trap na geven. Altijd het proberen waard. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Stel ik weet van niks, en stel ik betaal hem de huur maandelijks met kwitanties. Hij beweert dat hij het volledig legaal doet. Is het dan nog steeds zo? 1. Ik kan niet weten dat het illegaal is 2. Hij beweerde zelfs dat het legaal is 3. Het is toch niet mijn zaak of hij wel of niet belasting betaald over deze inkomensbron? |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je wil hier overigens wel een beetje van twee walletjes eten vind ik. Enerzijds zit je in de illegale onderhuur waarin studenten afgeperst worden en waardoor huisjesmelkers kunnen blijven bestaan, en anderzijds wil je wel eerlijk behandeld worden. Da's vreemd vind ik. Ik geef er advies bij omdat huisjesmelkers ook klootzakken zijn die al het gedonder dat ze krijgen verdienen, maar laat gezegd zijn dat jij mee hebt gewerkt aan het in stand houden van de oneerlijke exploitatie van studenten.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Dat het zonder contract was, was juist een grote reden om er weg te gaan. Ik vond het niks. Ik ben in die kamer gegaan omdat ik er met spoed eentje nodig had. 3. In mijn reactie bedoelde ik geen mening te hebben, maar puur objectieve vragen te stellen n.a.v. jouw reactie. ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat je misselijk bezig bent.Hij is nog heel coulant met je geweest door je die maand opzegtermijn kwijt te schelden.Je bent hem dus in feite nog gewoon geld schuldig. Dat jij je rechten en plichten niet kent is jouw probleem.
Ik vind de vraag of hij wel of niet illegaal onderverhuurd niet terzake doendend, op het moment dat je daar ging wonen vond je het ook geen probleem. En je chantagedreigbrief lost niks op.Vooral lekker met jurdische stappen dreigen alsof die miezerige 150 euro al die moeite waard is.
||
Citaat:
Borg is inderdaad eigenlijk bedoeld voor mankementen aan de kamer, maar als jij zo graag een contract had gewild, dan had daar wettelijk gezien in moeten staan dat je minstens een maand opzegtermijn zou hebben. Dat zou je dan 300 euro gekost hebben in plaats van 150, dus in feite heb je nu 150 euro bespaard. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem dit nou als een wijze les. Je bent zonder contract in illegale kamerhuur gegaan. Nu weet je dus dat je dat niet meer moet doen. "Schade en schande" heet dat. Bij jou kost jou dat maar 150 euro. Wees blij! D'r zijn mensen voor veel grotere bedragen de boot in gegaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat betreft illegaal onderhuren heb je helemaal gelijk, daar twijfel ik ook niet aan. |
![]() |
||
Citaat:
Los daarvan maak je je natuurlijk nog steeds medeschuldig aan belastingfraude.
||
Citaat:
En vriendelijk... kijk, je geeft een paar berichtjes hoger een perfect voorbeeld van een chantagemail, en misschien werkt dat inderdaad, maar is dat nu echt iets om trots op te zijn? Een paar weken geleden had je er blijkbaar heel wat minder problemen mee.
|
|