Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je ooit een telefoontje krijgt waarin ze je iets proberen te verkopen, zeg dan heel duidelijk dat je daar geen interesse in hebt. Als je een beetje twijfelt komen ze namelijk aan met 'dan stuur ik u informatie toe' en als je naar 'ja' heb zegt kan het zomaar zijn dat ze met 'informatie' bedoelen dat je aan een contract vast zit tenzij je het binnen 7 dagen opzegt. Heel belachelijk allemaal, ze zijn echt goed in mensen belazeren. (Ik heb dit met tele2 gehad, waar ik gelukkig ook weer makkelijk vanaf kon komen omdat ik er binnen die 7 dagen achterkwam dat ze me een contract hadden aangesmeerd tegen mijn weten in, maar vaak komen mensen echt voor een verrassing te staan).
Dus; zeg dat je geen interesse hebt, wens de mensen nog een prettige dag en hang op. Scheelt veel gedoe. En dan als OT-reactie; voor zover ik weet mogen ze het gewoon opnemen, vaak nemen ze niet het hele gesprek op maar alleen het stukje waarin je instemt met een contract (of iets vaags als 'informatie'), je kan altijd eisen dit terug te horen, net zoals je altijd mag eisen om je handtekening onder een contract te zien (het bandje waarop jij instemt is in feite een soort handtekening). |
![]() |
||
Citaat:
Wat je ziet is dat malafide bedrijfjes dergelijke opnames gebruiken als 'argument' waarom ze je geld niet terug zouden moeten geven als je de koop ontbind binnen de voorwaarden, terwijl ze dat domweg wettelijk verplicht zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En volgens mij is het een inbreuk op de privacy om telefoongesprekken op te nemen door wie dan ook. Ik doelde dus op een antwoord in de zin van op welk wetsartikel die bevoegdheid is gegrond. Is die er nl. niet dan is het volgens mij verboden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee er staat natuurlijk niet expliciet in de wet van alle dingen die je wel mag. T_ID je snapt natuurlijk dat de consumentenbond een enigzins consumentbeschermende mening geeft, er zijn echt ook artikelen op internet te vinden die het tegendeel beweren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het gaat hier overigens niet over de Consumentenbond. De ConsuWijzer is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken , de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta).* Ik zie geen reden om aan hen te twijfelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is meteen diskwalificatie als mogelijkheid bij telefonische verkoop, dus de ConsuWijzer had het wel degelijk aan het rechte eind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De constructie is 'verboden tenzij toegestaan', niet 'toegestaan tenzij verboden'. Lees tevens wat de NMA op dit gebied handhaaft op basis van de Elektriciteitswet en de Gaswet: http://www.nmanet.nl/Images/Gedragsc...cm16-88485.pdf De overeenkomst van de TS zou bijvoorbeeld best nietig kunnen zijn wegens bepaling 6.7 wanneer hij op tijd het contract verscheurde, en men met een illegale bandopname en juridische spierballentaal de TS poogt te naaien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
zoals T_ID zegt; De constructie is 'verboden tenzij toegestaan', niet 'toegestaan tenzij verboden'. is volgens mij waar. en het opnemen van een persoonlijk telefoongesprek zou ik kunnen zien als een schending van art 10 Gw en art 8 EVRM. Een opname van een zakelijk gesprek niet; het gaat dan immers niet om de de persoonlijke sfeer of prive leven, maar om de zakelijke sfeer, zoals de rechter in dat artikel ook zegt. En ik zie de kooptelefoongesprekken als zakelijke gesprekken, niet als prive o.i.d. naar mijn mening mogen die ook opgenomen worden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het is illegaal om stiekem een gesprek op te nemen en iemand te laten zeggen "Ja, dat wil ik wel" om hen vervolgens een abonnement aan te smeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die met een technisch hulpmiddel een gesprek dat in een woning, besloten lokaal of erf wordt gevoerd opzettelijk: 1°. anders dan in opdracht van een deelnemer aan dat gesprek afluistert; 2°. zonder deelnemer aan dat gesprek te zijn en anders dan in opdracht van zulk een deelnemer opneemt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dat is helemaal niet illegaal. Een telefonische overeenkomst mag gewoon gesloten worden en het opnemen van die overeenkomst mag ook zonder dat de andere deelnemer het weet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat: