Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2007, 07:41
Kitten
Kitten is offline
Nee, ik heb het niet over gelijk over bejaarden...

Ik sprak de laatste dagen twee van mijn ex-vriendinnen via MSN en ik zat me te bedenken hoe mijn seksbeleving door de jaren heen is veranderd (dan heb ik het over de leeftijd 17 tot 22). Vooral rond mijn 20ste levensjaar.

Wat ik bedoel is dat toen ik indertijd met mijn eerste vriendin naar bed ging ik alles helemaal onder controle kon houden. Alles was heel duidelijk en helder wat ik deed, waarom ik het deed en ik kon bijna alles met seks rationeel beleven. Maar de laatste jaren is dat veranderd. Ik heb minder controle over mezelf, maar aan de andere kant heb ik het idee dat ik wel meer kan genieten omdat ik die rationele controle niet meer uitoefen.

Ergens zal dat ook samenhangen dat ik nu (bijna) 2,5 jaar dezelfde vriendin heb en ik meer ervaring heb, maar ik heb ook het idee dat het met mijn leeftijd samenhangt.

Dus ik vroeg me af of anderen hier op dit forum soortgelijke ervaringen mee hebben gemaakt en ze willen delen?
Oud 08-11-2007, 08:53
juno
juno is offline
Daar heb ik het met mijn vriend laatst ook over gehad, en hij had hetzelfde. Sex was toen we begonnen meer een sport, iets wat je deed, een handeling. Een hobby, als het ware. Een hobby voor twee hoor, maar nevertheless: iets fysieks. Pas veel later kwam die intimiteit, waar het nu eigenlijk om draait. Nou, en dan ben je verpest want dan kun je nooit terug naar het hobbytijdperk. Heb je altijd weer die eis dat het goed moet zitten enzo omdat het anders maar een lege bedoening is. Pff.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 08:56
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Daar heb ik het met mijn vriend laatst ook over gehad, en hij had hetzelfde. Sex was toen we begonnen meer een sport, iets wat je deed, een handeling. Een hobby, als het ware. Een hobby voor twee hoor, maar nevertheless: iets fysieks. Pas veel later kwam die intimiteit, waar het nu eigenlijk om draait. Nou, en dan ben je verpest want dan kun je nooit terug naar het hobbytijdperk. Heb je altijd weer die eis dat het goed moet zitten enzo omdat het anders maar een lege bedoening is. Pff.
Je bent lekker scherp vandaag. Niet alle verandering houdt een moraal oordeel in hoor. You win some, you loose some. Niet?
Oud 08-11-2007, 09:03
Muchacha
Muchacha is offline
Ik vind seks beter worden met de jaren. Toen ik 17 was, genoot ik er echt van hoor, maar als je ouder wordt, beleef je het gewoon echter. Je let op meer, je voelt meer passie, je relativeert meer, sommige schamen zich minder. T'is moeilijk uit te leggen, maar ik snap je punt
Oud 08-11-2007, 10:00
Verwijderd
bij mij heeft het niet persé met ouder worden te maken gehad dat de seks zo anders en zoveel beter is geworden. het heeft meer te maken met 'the right one'.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten