Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Jij denkt heel veel na en plakt heel veel labels, maar jou rationele spinsels loslaten hierop heeft geen enkele zin. Dat jij je zelf door 'denken' met iemand anders gelukkig kan zien in een bepaalde toekomst betekent niks. Het enige wat daaruit blijkt is dat je een ideaalbeeld hebt van wie je leuk vind (zoals iedereen) en wie je leuk zou moeten vinden. Je bent zo in de war omdat je de eigenschappen die jij in jezelf en anderen ziet als de realiteit.
|
![]() |
|
![]() |
En Get Psycho, x-spekkie-x en Smokin' bedankt voor de reacties tot nu toe!
Nee, het zou ook niet eerlijk zijn om iets met V te beginnen, maar juist omdat ik weet dat ik vaak te rationeel ben denk ik soms, moet ik het niet gewoon een kans geven? En B, nouja, ik ben het gewoon zat. We kunnen inmiddels ook prima vrienden zijn, en misschien zou ik dat inderdaad wel niet moeten willen en een tijdje voor mezelf kiezen en hem helemaal niet zien, maar dat gaat dan praktisch wel een lastige situatie opleveren, omdat we op de sociëteit gewoon niet echt om elkaar heen kunnen. En alle keren dat ik dat geprobeerd heb was hij degene die terugkrabbelde. Maar het allerlaatste kleine stukje over-hem-heen-komen lukt niet helemaal, nog steeds is er iets van 'wat nou als'. @ Armoed: Wat bedoel je? En ook @ Smokin': Denk dat je daar inderdaad wel gelijk in hebt, maar hoe zou ik het dan moeten zien? |
![]() |
|
tsja hebt t hele verhaal gelezen en t is wel aardig herkenbaar ( en ik denk zo ook voor een hoop andere mensen)
in mijn geval, ben ik al n stap verder in t verhaal, ik heb iets gehad met zowel de V persoon als daarna de B persoon. V vond ik wel leuk en intressant, maar vooral rationeel gezien zeg maar, n verstandige keuze voor mezelf. uiteindelijk bleek hij de grootste ramp van mn leven, maar dat even terzijde ![]() b werd voordat dat met V begon al leuk, maar het begon als iets voornamelijks lichamelijks. we werden dus eerst soort van fuckbuddy's, maar er ontstond zeker wel een diepere band tusen ons, een zeer mooie vriendschap ernaast. ik was door de combinatie van deze 2 zaken in de war over mijn gevoelens, ik wist niet meer wat ik nu liefde/ verliefdheid moest noemen, of dat ik dat nu met B had bereikt, of dat ik het uberhaupt ooit in mijn leven ooit wel bereikt had... wel wist ik dat B geen relatie met mij zou willen ( niet dat we dat ooit serieus besproken hadden maar tog) toen kwam V mijn leven in, ik zag de 'voordelen' van hem voor mij in, en besloot maar iets met hem, te beginnen. tijdens de relatie met hem, heb ik me vaak gerealiseerd dat hij meer van mij als ik van hem hield en tog heb ik me door hem laten kwetsen ( verlies/verlies situatie zullen we maar zeggen) tijdens de relatie werd de vriendschap met B alleen maar dieper en de (seksuele) aantrekkinskracht ook alleen maar sterker. ik heb me ondanks zijn verschrikkelijke verleidingspogingen wel altijd weten te beheersen.... de relatie met V liep stuk en met B was alles weer meteen hezelfde en werd zelfs steeds sterker... dit bouwde zich steeds verder op en ik had het gevoel me nooit zo compleet en vertrouwt met iemand te hebben gevoeld, en durfde toen ook pas eigenlijk toe te geven tegenover mezelf dat ik werkelijk verliefd was op hem. kort daarna kregen we een relatie... en nu komt de clou van deze veel te lange post.... de reklatie heeft 2 luttele maandjes geduurd, al snel merkete ik zelf al dat mijn fysiek drang naar hem erg was afgenomen, de gesprekken werden beduidend minder en ik begon me zelfs te ergeren aan dingen die helemaal niet nieuw waren. zoals ook bij jou is hij erg laks, ineens deed dit ertoe.. alsof het ook mijn succesvolle toekomstplannen in gevaar kon brengen ofzo... dat hij zich neit echt aanpastte en gewoon zijn eiegn zin deed en eiegn dingetejes ( zoals nachtelang chillen/bierdrinken/slapouwehoeren met onze gezamelijke vrienden) had ik altijd ideaal gevonden, het gaf mij de gelegenheid om me te concentreren op mijn eigen dingen zoals studie bijv. en gaf aan dat hij een iegen leven heeft. nu vond ik het ineens vervelend dat hij zich niet aanpastte aan mijn ( op dat moment nogal drukke) levn. na de genoemnde 2 maanden maakte hij het uit, omdat hij de goede gesprekken mistte ... eigenlijk te behoeve van de vriendschap dus punt is alleen dat ik niet echt veel van mijn "goede vriend" hoor en ook niet van onze "gezamelijke vrienden" , beetje jammer dus... mijn eindconclusie die denk ik voor ons allebei geldt is dat iemand n ultieme uitdaging moet zijn en anders niet intressant is... niet echt leuk om achter te komen over jezelf... |
![]() |
|
![]() |
Jeetje, wat herkenbaar.... Zou bijna willen vragen of jij dan die Deborah bent
![]() Bij mij was het dus precies zo begonnen, van beetje vrienden via fuckbuddies naar goede vrienden en fuckbuddies en hem steeds leuker gaan vinden hoe duidelijker hij is dat hij niets serieus wil ![]() ![]() Kut dat het zo gelopen is bij jou, maar je bent er iig wel wijzer uitgekomen zo te zien. En met je eindconclusie kan ik het niet anders dan eens zijn. Waarom zijn (sommige) vrouwen toch zo? En waarom kunnen (sommige/de meeste) mannen seks hebben zonder verliefd te zijn en vrouwen dan zo aantrekken? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Luego..Wat ik dus bedoel uit zich met name in dit soort beschrijvingen:
"ben ik aan het scharrelen met B; ...., superintelligente, bijzondere jongen." "dan is er dus V. Intens lieve jongen, intelligent, wel hard studerend." Denk na over wat je hier feitelijk opschrijft, en waarom? Zijn dit eigenschappen die jongens aantrekkelijk maken, of zijn het filters die je gebruikt? Zijn het niet eerder eigenschappen op basis waarvan jongens in jou ideaalbeeld aantrekkelijk zouden moeten zijn? Ik denk dat dit bij veel meisjes zo is. Vanuit een bepaald milieu opgegroeid, welk milieu dan ook, hebben ze een bepaald idee over hoe een jongen zich zou moeten gedragen en wat een jongen aantrekkelijk maakt. Dit zorgt ervoor dat ze erg in de war kunnen raken als ze jongens leuk vinden die de ideaal-eigenschappen niet bezitten. Nog veel meer raken meisjes in de war als ze een jongen ontmoeten die alle ideaal-eigenschappen heeft maar niet aantrekkelijk is. "Hoe kan dat toch" vragen ze zich af.. "hij is knap, studeert goed, is grappig, is erg lief.. maar ik voel me niet tot hem aangetrokken". En inderdaad Luego, je bent veel te rationeel. Die V klinkt als een ideale jongen, maar hij is niet geschikt voor je. Hij zal heus een goede vader zijn, en een toegewijde echtgenoot, maar hij is niet geschikt voor je omdat hij niks in je los maakt. 'Iets beginnen' is niks, helemaal niks, als je er eerst diep over na moet denken en je rationele voor en tegen argumenten tegen elkaar af moet strepen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-11-2007 om 11:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar opzich is t iets wat denk ik veel om ons heen gebeurd, waarom is t onbereikbare idd altijd zo verdomd aantrekkelijk? opzich elke gozer die ik op die manier ( zij het dan wel in beduidend mindere mate) aantrekklijk/leuk heb gevonden was onbereikbaar, de meest vreemde waar ik mezelf op betrapt heb was n paar jaar jongere gozer ![]() ![]() op zich hebben de heren waarop mijn oog tot dusver is gevallen wel bepaalde overeenkomsten, behalve t feit "uitdaging", t is is (nog) niet zo dat ik op alles val wat moeilijk is zeg maar haha je zegt dat ik er wel wijzer van ben geworden, naja dank je voor je optimisme, waar ik duidelijk nog wat aan twijfel ik heb de afgelopen paar jaar al zo vaak gezegd dat ik ( iig voor een tijdje) stop met relaties/verliefdheden, maar helaas.... ook nu roep ik t uiteraard weer vollop, maar ja, daar kan ik over, pak m beet, hou m vast, n half jaartje pas meer over zeggen ![]() t is nu ook wel dat ik (mijn ![]() dit leidde er zelfs toe dat ik na de eerste keer ( en tot duver laatste) dat ik hem heb gezien sinds t uit is, ook tot de de conlusie kwam dat hij iemand intressant vind wanneer die onbeireikbaar is ( zie zijn gedrag toen ik met V had) en op t meesterlijke idee kwam om n nieuwe vlam te verzinnen, om hem weer in zijn oude patroon te doen laten vervallen. ik speel nu nog wel n beetje met de gedachte maar meer als n soort experiment ![]() ik weet wel dat ik t neit moet doen, want ook al begin ik r met de beste bedoelingen aan, er komen dat tog weer vlinders opzetten, die t allemaal n stuk minder makkelijk gaan maken... stiekem weten wij allebeu drommelsgoed wat we moeten doen, uit onze over gerationaliseerde posts blijkt tog dat we niet helemaal achterlijk kunnen zijn, we mioeten allebei de B uit ons leven schoppen, maar ja, makkelijk is anders.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
'Tegenwoordig is iedereen te gejaagd.' Missy | 27 | 24-12-2007 22:29 | |
Flora & Fauna |
Jagen en eizoeken kees17 | 52 | 30-05-2005 17:23 | |