Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2007, 22:47
lucy48
lucy48 is offline
Ik heb een probleempje met de beelschermresolutie van mijn computer. Ik heb deze altijd op de maximale resolutie staan, maar als er op de computer van gebruikersaccount wordt gewisseld, verandert de resolutie op de een of andere manier vanzelf in de kleinste resolutie (waardoor alles heel groot wordt weergegeven en niet alles op het scherm past) en vervolgens is daar niets anders aan te doen dan de computer opnieuw op te starten. Soms helpt het om de gebruiker af te melden en een ander aan te melden, maar niet altijd. Het gebeurt ook niet altijd bij wisselen van gebruiker, dat is vreemd. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Kan het komen door een bepaald geïnstalleerd programma? Een virus? Komt dit vaker voor?
Oud 01-11-2007, 23:01
Verwijderd
Zorg dat je op die andere gebruikers de resolutie ook zo instelt als je wil.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 12:55
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Zorg dat je op die andere gebruikers de resolutie ook zo instelt als je wil.
Op Windows XP en ouder heb je normaalgezien slechts 1 resolutieinstelling voor het hele systeem, voor Vista zou ik het niet zo direct weten. Het probleem lijkt me eerder in een of ander programma dat die instelling aanpast bij het aanloggen. Probeer na te gaan bij welke account dat gebeurt en ga dan daarvan de opstartrecords eens na op rare programma's of vraag aan de andere gebruikers of ze niets speciaals gïnstalleerd hebben daarvoor?

Als het een virus zou zijn, zal het waarschijnlijk best een onschuldig virusje zijn (vermits echt erge virussen gewoon veel bestanden vernietigen, maar dergelijke trucjes niet doen om zo langer aan het werk te kunnen blijven met vernietigen).
Oud 02-11-2007, 14:29
lucy48
lucy48 is offline
Ik heb windows XP en bij alle gebruikers is de standaardresolutie hetzelfde. het is onduidelijk door welke gebruiker het komt, want het lijkt willekeurig voor te komen bij de verschillende gebruikers. Wat voor soort programma zou het kunnen zijn dat zo'n reactie veroorzaakt?
Oud 03-11-2007, 10:10
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ik heb windows XP en bij alle gebruikers is de standaardresolutie hetzelfde. het is onduidelijk door welke gebruiker het komt, want het lijkt willekeurig voor te komen bij de verschillende gebruikers. Wat voor soort programma zou het kunnen zijn dat zo'n reactie veroorzaakt?
Tja, ik zie daar maar een drietal soorten programma's die zoiets kunnen/willen doen:
  • Fopprogramma's zoals dat type 'virus' waarover ik sprak, die eigenlijk gewoon gemaakt zijn om de gebruiker te treiteren, in dat geval moet je naar je huisgenoten/collega's eens kijken of ze daartoe in staat zijn.
  • Een programma van bij een projector of speciaal van de fabrikant van je notebook, die instaat voor het instellen van de resolutie. Als je veel presentaties geeft bestaan daar enkele programma's voor die je met 1 druk op een knop de resolutie laten wijzigen.
  • Een heel oud programma dat ingesteld staat om op 640x480 via compatibility mode te werken en automatisch mee opstart (in deze categorie tel ik ook games-achtige dingen mee, die veranderen de resolutie ook)

Ik zou vooral je opstartrecords eens uitkuisen met hijackthis ( www.hijackthis.de vind ik daarvoor best een degelijke referentie die je wat helpt: met de bemerking: als je het niet weet, NIET verwijderen (dat voorkomt narigheid)), en als je dat niet vaak doet, ook eens HitmanPro erover laten gaan ( www.hitmanpro.nl ), veiliger is altijd om zelf met de losse componenten van HitmanPro te stoeien, vermits er mensen zijn die klagen over problemen met HitmanPro (zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad).
Oud 05-11-2007, 15:39
Verwijderd
Ik weet ook niet hoe het komt. Heb wel deze pagina gevonden:
http://support.microsoft.com/kb/832295

Ik weet niet of je alle updates van XP hebt? Ze raden je in de pagina aan om Service Pack 2 te installeren, daar zit een patch in voor het probleem (als het dezelfde oorzaak heeft).

Hier kun je aan Service Pack 2 komen:
http://www.microsoft.com/netherlands...2/default.aspx

Of je moet SP2 al hebben, dan is het toch iets anders.

Laatst gewijzigd op 05-11-2007 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 17:55
ILUsion
ILUsion is offline
Sowieso valt het aan te raden om met XP MET Service Pack 2 (kortweg XP SP2) te werken, vermits XP SP2 heel veel extra patches voor de veiligheid bevat (de enige reden voor sommige mensen om het niet te gebruiken is dat heel oude of exotische hardware er soms niet goed mee overweg kan, maar vermits SP2 toch al meer dan een jaar bestaat, zou dat probleem tegenwoordig vrij beperkt moeten zijn, lijkt me).
Oud 06-11-2007, 21:16
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Sowieso valt het aan te raden om met XP MET Service Pack 2 (kortweg XP SP2) te werken, vermits XP SP2 heel veel extra patches voor de veiligheid bevat (de enige reden voor sommige mensen om het niet te gebruiken is dat heel oude of exotische hardware er soms niet goed mee overweg kan, maar vermits SP2 toch al meer dan een jaar bestaat, zou dat probleem tegenwoordig vrij beperkt moeten zijn, lijkt me).
Vergeet de gesloopte support voor RAW sockets niet.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten