Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 20:07
Verwijderd
Hey,
Ik heb al sinds zondag een licht gevoel in m'n hoofd waar ik enigzings gestoord van word. Het is zo'n gevoel wat soms wel vaker opkomt, alsof ik d'r niet helemaal bij ben en aan het dromen ben, ik heb wat rondgevraagd en dat blijkt normaal te zijn, veel mensen die ik ken hebben soms zo'n 'moment'. Maar aangezien ik me al drie dagen zo voel begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik kan me niet concentreren en het voelt alsof ik mezelf niet ben, ik reageer wel normaal en ik functioneer nog wel goed enzo, maar het lijkt alsof ik zelf ergens ver weg in m'n lichaam zit. Misschien heeft het te maken met dat ik zaterdag uit ben geweest en een beetje te veel heb gedronken. Ik heb die nacht voor mijn doen erg weinig geslapen, maar dat heb ik de rest van de dagen wel weer ingehaald, alsnog is het gevoel niet weg.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt, of weet wat te doen? Is het handig morgen de huisarts te bellen, of is het na een dagje thuis blijven en genoeg slapen wel weer over?

Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 08:32.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:01
Tripp
Tripp is offline
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Misschien drink je niet genoeg water. Door veel te drinken word er ook water uit je lichaam onttrokken. Dus misschien dat veel water drinken helpt???

Ik weet het ook niet.
Oud 19-10-2007, 17:27
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Slik je de pil en ben je in je stopweek?
Ik heb 1x iets dergelijks wat jij omschrijft gehad toen ik in de stopweek zat en tegelijkertijd een erge stressvolle periode had. Toen kreeg ik opeens een licht gevoel in m'n hoofd en af en toe een soort schok, net alsof er van binnen iets aan het schuiven was..ik had het toen ook meerdere dagen achter elkaar, niet full time, maar opeens kwam het op en op een gegeven moment leek het nog het meest op hoofdpijn, maar dan heel apart.

Na een paar dagen was het over, zeker toen ik weer met de nieuwe pil begon.
Als het zoiets is, ligt het waarschijnlijk aan hormonen, anders weet ik het niet en zou ik, als je het al lang hebt en er echt last van hebt, even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 17:48
Yana
Yana is offline
Dat gevoel heb ik echt continue . Alsof ik voortdurend *ergens anders* ben, en mezelf er steeds van bewust moet maken dat ik nú op dit moment dit-of-dat aan het doen ben.

Hoe het komt weet ik niet, maar het is wel een raar gevoel.. ook niet echt heel prettig te noemen eigenlijk.
Oud 19-10-2007, 18:04
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Eet je genoeg? Als ik niet genoeg eet ben ik zo weg, of ik word heel licht in mijn hoofd, zoals jij beschrijft. Heb je weinig gegeten sinds je uit bent geweest, of omdat je je niet goed voelde? Soms voel je je slecht en dan heb je geen trek, maar het helpt dan om iig wat te eten. Nouja, succes .

Edit: beetje laat, maar toch .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 19:21
Verwijderd
Ik heb het ook als ik te weinig eet of drink of slaap (met name als ik te weinig eet). Lijkt me ook een normaal gevolg.
Te veel alcohol drinken heb ik geen ervaring mee, maar dat zal dat gevoel vast ook kunnen veroorzaken. Als je voldoende eet en drinkt, dan zou het ook nog een beginnend griepje kunnen zijn ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 21:19
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties ^^ helaas heb ik het gevoel nog steeds en is het er (nog) niet minder op geworden.

@ Tripp: Ik heb deze week indd erg weinig gedronken en ben het langzaamaan een beetje aan het ophalen.

@ Missy: het begon op de laatste dag van m'n mensruatie (zondag) en maandag begon ik weer te slikken, wel zat ik inderdaad een beetje in een stressvolle situatie.

@ Yana: je beschijft het precies zoals ik me voel =O Heb je het al lang? Ik begreep van een collega dat zij er al een half jaar mee rondliep.

@ LiefsvanHier: Ik eet inderdaad een beetje slecht, m'n variatie is er een beetje uit en ik probeer het een beetje bij te benen met wat vitaminepillen.

@ Leonoor: Ik heb de huisartenpost woensdag eventjes gebeld en ze dachten ook aan een griepje, maar ik ben net 'uit' een andere griep en begon me eigenlijk net weer goed te voelen. Maar ik neem aan dat het een het ander niet uitsluit?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 11:28
Verwijderd
Ik heb het ook, maar ik heb veel stress op het moment. Ik moet het rustiger aan doen en dan gaat het over denk ik. Misschien geldt dat ook voor jou?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 14:31
Yana
Yana is offline
Citaat:
@ Yana: je beschijft het precies zoals ik me voel =O Heb je het al lang? Ik begreep van een collega dat zij er al een half jaar mee rondliep.

@ LiefsvanHier: Ik eet inderdaad een beetje slecht, m'n variatie is er een beetje uit en ik probeer het een beetje bij te benen met wat vitaminepillen.

@ Leonoor: Ik heb de huisartenpost woensdag eventjes gebeld en ze dachten ook aan een griepje, maar ik ben net 'uit' een andere griep en begon me eigenlijk net weer goed te voelen. Maar ik neem aan dat het een het ander niet uitsluit?
Ik weet niet echt hoelang ik het al heb.. maanden toch wel denk ik. Als het inderdaad met eten te maken heeft, dan kan ik me daar in mijn geval wel iets bij voorstellen. Het kan ook *gewoon* met een verlaagde weerstand te maken hebben ofzo, denk ik. Misschien is dat bij jou het geval; net uit het ene griepje maar nog niet 100% hersteld?
Oud 05-11-2007, 20:40
Verwijderd
Sorry voor de veel te late reactie; ben meer op mn voeding en slaap gaan letten. Over is het nog steeds niet maar het is stukken minder en het is te negeren atm.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 20:41
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Fijn, misschien gaat het mettertijd wel helemaal over .
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 22:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Dat gevoel heb ik echt continue . Alsof ik voortdurend *ergens anders* ben, en mezelf er steeds van bewust moet maken dat ik nú op dit moment dit-of-dat aan het doen ben.

Hoe het komt weet ik niet, maar het is wel een raar gevoel.. ook niet echt heel prettig te noemen eigenlijk.
dat is denk ik psychisch dan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 13:56
Verwijderd
He.. als je het echt niet vertrouwd, ff langs de huisarts maken.. je weet maar nooit wat dr in je hoofd zit. K wil je niet bang maken, alleen bewust.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 15:25
Verwijderd
Hm, ik heb de huisarts een tijdje geleden al gebeld, toen kreeg ik van de assistente te horen dat het een vage klacht was, dat de huisarts er weinig mee kon en dat ik eigenlijk maar moest wachten tot het over was.. Nu is het wel minder geworden en heb ik het gevoel dat het heel langzaam aan het wegzakken is. Je hebt wel gelijk dat ik me er even van bewust moet zijn en ik houd het dan ook goed in de gaten, als het na deze week nog niet over is doe ik nog even een belletje.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten