Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Deze nieuwe regel hebben ze bij ons op school nu ook ingevoerd, echter niet voor 5Havo en 6VWO. Ik ben het er mee eens dat dit soort plannen nooit werken zoals ze bedoeld zijn. Ik weet bijvoorbeeld nu al er tijdens deze uren "verplicht begeleid leren" meer gepraat zal worden dan er geleerd zal worden. Ik weet ook van mezelf dat ik altijd beter presteer als ik thuis leer. Pas als ik thuis achter mijn eigen bureau zit, in mijn eigen kamer en comfort, kan ik mij goed concentreren.
Grappig om erbij te vertellen is dat door alle nieuwe maatregelen die vanaf dit jaar zijn ingegaan (en dat zijn er ook op onze school ontzettend veel), het moraal onder de leerlingen erg omlaag is gegaan en daarmee ook de cijfers; niemand in mijn klas staat er geweldig voor. De nieuwe maatregelen zullen eerder meer vroegtijdige schoolverlaters veroorzaken dan mensen met een diploma.. ![]() Laatst gewijzigd op 07-11-2007 om 17:17. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het met je eens, de scholen doen teveel hun best om aan de norm te voldoen. Je kunt wel boos worden op de school, maar eigenlijk is het niet de schuld van de school, maar van een paar mensen uit Den Haag die deze regel hebben ingevoerd. Ik denk dat de scholen zelf stiekem er ook niet voor zijn.
Teken ook eens deze petitie: http://www.laks.nl/owt ![]() Nils |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, klopt. Veel docenten zijn er zeker niet blij mee op onze school, in een keer veel meer werk en ze vergaderen niet meer over rapporten, nee.. Iedereen krijgt nu gewoon een rapport in de vorm van gemiddeldes, lol. Laatst gewijzigd op 07-11-2007 om 17:16. |
![]() |
|
Bij ons zijn ze hier ook mee bezig. Daardoor hadden wij voor het eerst een studieuur in de toetsweek. Alleen doet mijn school het iets beter (en ik haat het om toe te geven dat mijn school iets goed doet) door het officieel verplicht te maken, maar stiekem te zeggen dat het niks uitmaakt als je niet komt.
Het domme is nog wel dat ze het op een donderdag ingeroosterd hebben, terwijl ik bijvoorbeeld vrij ben vrijdag en andere 6e klassers dan alleen een vertaling Latijn hebben (waar je niet voor hoeft te leren). Als ze het bijvoorbeeld op een maandag hadden gedaan, dan was ik misschien zelfs nog wel gegaan! Hoewel ik het betwijfel... EDIT: Petitie getekend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De gein is nu juist dat door deze onderwijstijdnorm docenten helemaal niet meer toekomen aan bijscholing e.d. Wat is namelijk het geval? Als je 1040 uren per jaar wilt geven en daar haal je feestdagen, excursieweken, toetsweken e.d. af dan kom je uit op een gemiddelde werkweek van 37 uur voor scholieren. Klinkt veel he? Hier zijn ook docenten voor nodig om te begeleiden, maar dat gaat dus niet aangezien de zwaarste aanstelling 36 uur is!
Verdere gein: er is gewoon een lerarentekort (tot 2010 zijn er 100.000 nieuwe nodig ![]() Het managment van een school moet dus ook beslissingen nemen die zij liever niet willen nemen zodat die norm gehaald kan worden. Uit onderzoek van de onderwijsinspectie en VO-Raad blijkt dat deze 'capriolen' vooral in de laatste 80 uur voorkomen. Daaronder zitten vooral gewoon lessen. Dat die misschien niet altijd even goed zijn is waar, maar daar kan nu ook geen aandacht aan worden gegeven ![]() ![]() Volgende week gaat t LAKS trouwens dik actievoeren zag ik op stop1040.nl, misschien maar eens kijken of ik met m'n leerlingenraad ook iets cools kan bedenken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De oplossing is simpel. Net zoals er nu regelementen zijn voor een minimaal aantal lesuren voor leerlingen, zo moet er ook een minimaal aantal lesuren voor leraren komen, en een maximaal percentage overhead. Probleem opgelost. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat heeft iedereen de laatste tijd toch met mits en tenzij? Het is écht niet zo heel moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
Tel daar een vijf kwartier reistijd bij op, en ze is van 7.15 tot 17.45 weg, vier dagen in de week. Vrijdag dan twee uur minder les, dus van 7.15 tot 15.45. Dat betekend voor haar vanwege haar trage routine elke dag 6.15 opstaan, en pas rond 8 uur 's avonds in staat zijn huiswerk te maken. Ze is dan ook standaard oververmoeid sinds dat rooster ingevoerd werd. Alle sporten waar ze op zat moesten, behalve dansen vrijdags, opgezegd worden, er was gewoon geen tijd en energie meer voor. Ik heb er zo mijn vraagtekens bij of het zinnig is leerlingen op een dergelijke manier af te stompen, ik heb zelf het idee dat kwaliteit ten koste gaat van kwantiteit. Vandaar dus dat het LAKS ijvert voor verlagen van die norm van 1040 naar 960 uur per jaar les.
|
![]() |
Ik snap niet waar iedereen zo moe van is tegenwoordig. Wat is er gebeurd met slapen tijdens de les en lekker uitgerust thuis komen. Tien jaar gelden zat ik ook op de middelbare school met een vierkant rooster, vier keer per week sporten, een bijbaantje en daarnaast nog vrijwilligerswerk. Ik deed er alles aan om maar niet thuis te zijn. Tenzij er nasi op het menu stond. Jullie sissy's klinken als een stel bejaarden met je moe en zwaar en oehs en aaahs. Gewoon knallen in plaats van daj je je gezicht in een rimpel stopt.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Kinderboeken waarin de auteur naar voren komt Verwijderd | 10 | 13-03-2007 07:04 | |
Algemene schoolzaken |
Verplichte Onderwijstijd, hoe gaat het bij jou op school? Verwijderd | 26 | 21-12-2006 17:02 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: Zin in school DarkRain | 28 | 07-11-2006 19:15 | |
Algemene schoolzaken |
Invulling van de 1000 uur onderwijstijd Verwijderd | 6 | 10-07-2006 11:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de jihad komt naar je toe deze zomer T_ID | 152 | 11-09-2004 16:08 |