Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hej!
je zit zeker in 3 havo en hebt les uit memo??(H) Als je nog vragen hebt mail me maar even, berg.robinvanden@gmail.com succes met je toets! hier de antwoorden. 1. Hoe kom het dat Rusland in 1900 pas moderniseerd en hoe doen ze dat?? Zoals hierboven al gezegd; met een kleine aanvulling uit wss je boek. Rusland was erg groot en het duurde lang voordat het hele land bereikt was. De tsaar hield de touwtjes stevig in handen en was niet van plan zijn macht af te geven. tevens waren veel mensen analfabetist, wat inhoudt dat ze westerse ideeen niet kunnen lezen. De modernisering gaat uiteindelijk met de vijfjarenplannen. 2: Waarom noemen de bolsjewieken zich pas laat communiste?? Er waren bolsjewieken en mensjewieken. De mensjewieken waren degene die een verandering wilden via praten; de rustige weg. De bolsjewieken wilden dit via een revolutie; een snelle verandering. Maar waarom ze zich ineens communisten gaan noemen weet ik ook niet precies. Volgens mij hoef je dat ook niet te weten. 3: Waarom breekt de eerste WO uit?? - Nationalisme - Imperialisme/ kolonialisme - Frans- Duitse oorlog van 1870 - 1871 - Wapenwedloop (komt oa door het imperialisme) - Bondgenootschappen. 4: Wat heeft nationalisme met de eerste WO te maken?? Nationalisme betekend vaderlandsliefde. Elk land vond zichzelf het beste en vond dat ze zelf het meest verdienden. Als alle landen dit vinden brengt dit behoorlijk wat spanning met zich mee. Immers; niet iedereen kan het beste en het grootste en sterkste land worden. 5: waarom en voor wie was het arbeidsproces van de communiste een hel?? Het is trouwens communisme geen communiste ![]() Met name voor de boeren, zij werden uitgebuit. Eerst door de grote boeren, de koelakken, daarna in principe door de communisten zelf. Zij gingen werken op sovchozen en kolchozen. Als het goed is staat dit in principe ook in je boek; maar dat is niet het antwoord wat je wilt hebben ![]() Wat ik zelf denk: 1. ich habe keine ahnung,, ik heb echt geen idee 2: ook geen idee 3. door alle spanningen die er in Europa waren en het druppeltje viel door de moord op de kroonpris Frans ferdinand van de donaumonarchie. <--- niet zo uitleggen op je toets hoor, veel te algemeen dan krijg je geen punten. Welke spanningen waren er in europa? Waarom was de moord op Frans Ferdinand de druppel etc. Goed weten waar je het over hebt! Daar kun je punten mee scoren. 4: ??? 5: Voor de arme boeren. <--- Waarom?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Russische Revolutie --> De Witten steef157 | 9 | 20-01-2006 18:41 | |
Werk, Geld & Recht |
Belast de vakbonden!!! Maalman | 41 | 30-10-2004 15:48 | |
Beleidszaken |
Anti-semitisme? Verwijderd | 182 | 06-03-2004 00:43 | |
Algemene schoolzaken |
niet meegymmen miss sunshine1986 | 201 | 15-09-2003 12:34 |