Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2007, 12:49
vosje16
vosje16 is offline
Ik heb sinds begin juli plots pijn bij het vrijen met mijn vriend. Het is ENKEL bij de penetratie gedurende enkele minuutjes en ENKEL diep in mijn vagina. (Dus nee, het is niet omdat ik te gespannen ben of whatever)

Ik heb al 3 jaar seks, maar het is dus plots in juli begonnen. Het doet nu ook ELKE keer pijn. Soms bloed het ook een beetje na de seks.

Ik ben naar de gynaecoloog gegaan en die heeft niets kunnen vinden. Ze heeft besloten dat het waarschijnlijk mijn baarmoedermond was die pijn deed en die soms ff ging bloeden na de seks. Ze zei dat heel veel meiden hier last van hadden.

Maar dit kan ik moeilijk geloven. Ze was namelijk met een stokje tegen mijn baarmoedermond gaan duwen en toen deed het helemaal geen pijn, hoewel ik bij de seks nu altijd pijn heb. Ze zei dat het ook wat kon gaan bloeden, maar dit was dus ook niet het geval. Volgens mij is het dus niet mijn baarmoedermond. En waarom zou die nu plots pijn doen en daarvoor gedurende 3 jaar niet...?

Nu vroeg ik mij af of er idd heel veel meiden die hier last van hebben? En is het ook plots opgekomen? Want ik geloof er niets van...Zou het niet eerder mijn vaginawand zijn? Die geïrriteerd of wat beschadigd zou zijn om één of andere reden...? Het deed trouwens wel pijn bij de gynaecoloog wanneer ze die eendebek opendeed in mijn vagina. Dus misschien dat mijn vagina niet meer zo "rekbaar" is ofzo? Iemand enig idee? (En zou ik naar een andere gynaecoloog gaan hiervoor? Want ik vind het echt ontzettend vervelend tijdens de seks maar mijn huidige gynaecoloog zegt dat er niets aan de hand is )
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 22:41
Armoed
Armoed is offline
Het overdreven aanspannen van de bekkenbodem kan een oorzaak zijn maar ik zie niet in waarom je dat 'opeens' zou krijgen, kan wel zijn dat het komt omdat je voor 'dubbel' gaat (hoop dat je snapt wat ik daarmee bedoel?), dan span je je bekkenbodem meer aan omdat die spieren gestimuleerd worden door andere spieren. Je bekkenbodemspieren (galgje anyone?) en die in je schede kunnen dan bv gaan verkrampen.

Relatieproblemen is ook een mogelijkheid vanwege spanning e.d.

Maar...:

Citaat:
(Dus nee, het is niet omdat ik te gespannen ben of whatever)
Wat ook een oplossing is is om littekencreme te kopen, daar zit een uberhoog gehalte aan vitamine E in en zal snel je problemen verwerken... Maar:

Citaat:
en ENKEL diep in mijn vagina
Ik zou alleen de ondiepe wanden hiermee doen. Dus niet te diep gaan en ook de bijsluiter/eventuele tips op de tube raadplegen. In standaard littekencreme zit geen extra troep.

Je kunt ook "douchen" en dan niet douchen als in onder een straal water staan, maar het woord dat de Engelsen ook kennen. Dit raad ik echter niet te vaak aan omdat dat noodzakelijke/goedaardige stoffen in je vagina ook verwijdert, maar je kunt het een keertje proberen en kijken of het helpt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:54
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Wat ook een oplossing is is om littekencreme te kopen, daar zit een uberhoog gehalte aan vitamine E in en zal snel je problemen verwerken... Maar:

Je kunt ook "douchen" en dan niet douchen als in onder een straal water staan, maar het woord dat de Engelsen ook kennen. Dit raad ik echter niet te vaak aan omdat dat noodzakelijke/goedaardige stoffen in je vagina ook verwijdert, maar je kunt het een keertje proberen en kijken of het helpt.
Die littekencreme is voor als mijn vaginawand beschadigd zou zijn neem ik aan?

En waarom denk je dat douchen zou werken?

In ieder geval, bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:59
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Die littekencreme is voor als mijn vaginawand beschadigd zou zijn neem ik aan?
Ja, het kan dat de meeste littekencremes een te hoge concentratie vitamine E hebben.

Citaat:
En waarom denk je dat douchen zou werken?
Misschien is je vagina erg vervuild, dan kun je beter een keertje alles wegspoelen.

Wat je ook kunt proberen trouwens is gewoon eens heel veel water drinken en elke dag ananas eten, dat helpt met het vocht en de PH waarde ervan (wat ook een optie zou kunnen zijn). Misschien dat je (onbewust?) anders bent gaan eten en dat je vocht daardoor is veranderd. Probeer het water/ananas eerst maar eens voor een paar dagen, je zou na een dag al effect moeten zien maar geef het 3 dagen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 12:03
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Misschien dat je (onbewust?) anders bent gaan eten en dat je vocht daardoor is veranderd. Probeer het water/ananas eerst maar eens voor een paar dagen, je zou na een dag al effect moeten zien maar geef het 3 dagen.
'k Moet zeggen dat ik op een dag bijna geen water drink, maar dat is altijd zo geweest, dus 'k zou niet weten waarom ik er nu problemen door zou krijgen, maar 'k zal het in ieder geval eens proberen!

En het is mogelijk dat ik sinds juli anders eet, want daarvoor zat ik op kamer en vanaf toen zat ik weer thuis. Dus dan ben ik weer veel gezonder gaan eten. Dus daaraan zou het niet mogen liggen denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:16
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
En het is mogelijk dat ik sinds juli anders eet, want daarvoor zat ik op kamer en vanaf toen zat ik weer thuis. Dus dan ben ik weer veel gezonder gaan eten. Dus daaraan zou het niet mogen liggen denk ik
Bij plotselinge verschijning van een klacht zonder duidelijke aanduiding moet je naar verschillen gaan zoeken, het kan misschien zijn dat je een bepaald iets eet dat de ph van je vocht of wat dan ook aanpast.

Bepaald eten heeft ook effect op libido, bv asperges (vitamine B en een tonic voor het lever). Je hebt advocado wat een betere aphrodisiac is dan bv oesters, heeft veel phentlethylamine (wat je ook in chocolade vindt). Of gewoon selderij (androsterone, mannelijk hormoon, komt vrij na het eten bij mannelijk zweet en boost ook het libido van de vrouw). Zo zijn er heel veel gerechten die je libido boosten. Oesters ook (maar zoals ik al zei is advocado beter), zit veel koper/zinc in wat te maken heeft met hormonen.

Het kan eventueel zijn dat je ook door deze stoffen je bekkenbodem meer aanspant ivm libido. Vooral als je favabonen eet, die geeft een boost aan de bekkenbodemspieren (en trouwes ook aan de erectie van mannen).

Wat ook mogelijk is is dat je een specifiek iets eet of op een of andere manier toch een bacterie opgelopen hebt.

Probeer eens ananas/water en ik weet niet wat je 's morgens eet maar probeer ook eens pompoenzaadjes (klinkt misschien vaag maar als ik moet uitleggen waarom wordt dit een 4-page post). Eet je bv cornflakes kun je daar makkelijk wat pompoenzaadjes doorheen gooien. Of havermout.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:16
Nebel
Nebel is offline
Ik denk dat ik precies dezelfde pijn heb die jij beschrijft. Maar, is dat ook dat het weg gaat als hij een paar keer diep is geweest?
Bij mij is het ook plots gekomen en ik heb ook geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Maar ik ben er niet voor naar de gyn geweest.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 10:30
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ik denk dat ik precies dezelfde pijn heb die jij beschrijft. Maar, is dat ook dat het weg gaat als hij een paar keer diep is geweest?
Bij mij is het ook plots gekomen en ik heb ook geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Idd, dat is het helemaal! Eindelijk iemand gevonden die hetzelfde heeft. Want 'k heb heel het internet afgezocht en niemand blijkt hier last van te hebben
Bij mij is de pijn ook weer weg wanneer hij enkele keren diep gaat en ik er aan gewend ben. Hoelang heb jij het al? Laat je het me weten moest het plots vanzelf weer weggaan of als je eens naar de gynaecoloog gaat en die zou weten waar het aan ligt...?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 12:50
Roos
Roos is offline
Heb je je op chlamydia laten testen?
Contactbloedingen passen daarbij, namelijk.
Oud 13-11-2007, 20:32
vosje16
vosje16 is offline
Ja, 2 keer. Mijn vriend ook 1 keer. Elke keer negatief.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten