Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2007, 14:14
Gast12
Heej iedereen,

Ik zoek een spaans lesboek op havo/vwo niveau...

Heeft iemand een paar titels voor me?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2007, 21:31
Verwijderd
Ik heb geen titels, maar misschien heeft de Slegte een paar boeken voor je, die hebben vaak veel schoolboeken, dus vast ook wel voor Spaans
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 11:07
vosje16
vosje16 is offline
Hey, ik zit nu in mijn eerste jaar frans-spaans op de universiteit en voor spaans gebruiken we Cuaderno 1. Persoonlijk vind ik het wel goed. Het is een werkmap met teksten, grammatica en oefeningen.

Het enige probleem voor jou (ik neem aan dat je het op jezelf wilt studeren?) is dat de grammatica in het spaans uitgelegd staat. Dus als je nog niets van spaans kent en geen prof hebt die het uit kan leggen, is dat misschien wel moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:23
Risce
Risce is offline
Asi es: lesboek voor volwassenen.
Oud 09-11-2007, 17:51
zzzzzqqq
zzzzzqqq is offline
Ik werk met ''Lasca,'' een erg vrije methode met vooral veel teksten en niet veel oefeningen. De grammatica is beknopt maar ik vind wel dat het niveau mooi geleidelijk wordt opgebouwd. Achterin staat een woordenlijst. Het bestaat uit 6 delen. De eerste twee delen zijn in het Nederlands, het derde deel half in het Spaans en half in het Nederlands en de laatste drie delen zijn in het Spaans.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 18:00
Suey
Suey is offline
Wij gebruikten 'Caminos'. Lesboek en werkboek. Voor zover ik het me kan herinneren was het wel fijn. Duidelijke grammatica enzo. Verder stonden er wel wazige oefeningen in maar die sloegen we gewoon over.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 23:05
Verwijderd
Wij studeren uit "Gente", ik studeer het dan wel op het WO maar zeker Gente 1 zou op de middelbare school ook gebruikt kunnen worden denk ik, voor een taal maakt het toch niet zoveel uit. Overigens staat hier geen woord nederlands in, dus als je het jezelf aan wilt leren is dit niet zo'n slimme keus, vanaf niveau 0 is alles in het Spaans. http://www.difusion.com/ele/catalogo...1&producto=781

En dit is ons grammatica boek, staat heeeeel veel in en ook heel veel oefeningen maar ook helemaal in het spaans dus..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 12:00
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Asi es: lesboek voor volwassenen.
Nee hoor. Op school heb ik ook enkele spaanse lessen gevolgd en toen hadden we ook een boek waar alles in het spaans uitgelegd stond en wat ik persoonlijk véél minder goed vond dan Cuaderno 1.

De enige moeilijkheid op 't unief is dat we dat lesboek moeten kennen in 3 maanden en dat ze er op school normaal 10 maanden over doen...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 13:22
Aurora
Aurora is offline
Ik heb Spaans gestudeerd en we hadden Gente, érg leuk vond ik zelf maar het is inderdaad allemaal in het Spaans dus niet echt ideaal voor zelfstudie misschien.
Oud 10-11-2007, 16:23
Krynn
Krynn is offline
Heb bij de Slegte gewerkt...en wat ik het meest verkocht was Caminos, maar of die methode voor zelfstudie zo goed is...mwah.

Er is van Internaal een 'Grammatica in gebruik' voor Spaans, en de werkgroep Hispagram heeft een grammatica, oefeningen, en sleutel (3 boekjes dus) uitgebracht. Beide methodes geven je Nederlandse uitleg, en oefeningen met antwoorden, dus zouden een goed startpunt zijn als je nog helemaal moet beginnen.

Of in welke situatie zit je.
Oud 12-11-2007, 16:40
Sens.
Sens. is offline
Ik heb Spaans gehad in het middelbaar. ( In België ASO, maar dat komt overeen met het Nederlandse VWO)

Wij gebruikten ook Gente, maar de bijbehorende woordenlijsten zijn te vinden op het internet. ( onze leerkracht drukte deze af, maar iedereen kan daar aan geraken. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten