Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2007, 15:52
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi allemaal,

sinds 15 september dit jaar t/m 15 december verblijf ik voor mijn studie in Denemarken.
Ik heb vanaf 8 september niet meer gewerkt voor mn werkgever en ik zal vlak voor de kerst weer beginnen met werken. in de tussentijd heb ik onbetaald verlof.
Nu keek ik net op mn bankrekening en zag ik dat ik vorige week toch salaris gestort heb gekregen, waar ik dus geen recht op heb.
Moet ik dit terugstorten of moet ik wachten tot mijn werkgever hiermee komt?

groetjes,
Oud 19-11-2007, 16:38
Verwijderd
Dat weet je toch zelf ook wel? .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:40
Ivo
Ivo is offline
Ik zou even contact opnemen met je werkgever, en met hem overleggen hoe je het het beste kunt regelen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:16
T_ID
T_ID is offline
Is dit een retorische vraag of iets dergelijks? Je schrijft zelf toch al dat je er geen recht op hebt?
Oud 19-11-2007, 20:22
Fantôme
Fantôme is offline
nee, was geen retorische vraag, maar misschien onduidelijk.
ik bedoel, mág ik gewoon afwachten tot mijn werkgever contact met mij op neemt of ben ik nu verplicht contact te zoeken en hem te vertellen dat ik ten onrechte salaris heb gehad?
Oud 19-11-2007, 21:08
coopergirl
coopergirl is offline
Ik denk dat je misschien vanuit fatsoen contact met werkgever kan opnemen? Bij sommige bedrijven is het zo dat je een maand later pas wordt uitbetaald. Als dat het geval is, klopt het wel. Indien je het te duur vindt om vanuit Denemarken naar NL te bellen, zou ik afwachten?
Oud 19-11-2007, 23:15
Balance
Balance is offline
Ik zou wachten op een salarisstrook (evt. ouders in Nederland laten checken) om te kijken wat voor geld het is. Is het salaris? Zo ja, over welke maand en hoeveel uren? Zijn het vakantiedagen die nu uitgekeerd worden?
Oud 20-11-2007, 00:18
Blubje
Blubje is offline
Uiteindelijk komen ze er bij de salarisadministratie toch wel achter dat jij teveel geld hebt ontvangen en dan moet je het alsnog terug betalen. En met een beetje pech op een moment dat je t echt niet kunt betalen. Dus als je t nu niet nodig hebt, zou ik even contact opnemen met je baas (email ofzo).
Uiteraard is er ook nog zoiets als goed fatsoen en weet je dus eigenlijk best wel heel goed wat je nu zou moeten doen
Oud 20-11-2007, 07:14
Ivo
Ivo is offline
In theorie mag je denk ik wel wachten tot de rechthebbende het geld daadwerkelijk terug eist, maar of de relatie met je werknemer er dan op vooruit gaat...
Als je echt denkt dat je geen recht op het geld hebt, zou ik er voor zorgen dat je zelf als eerste contact zoekt. Maar zoals Balance al schreef: Is het niet nog een laatste betaling van toen je nog hier in NL was, of uitbetaling van je opgebouwde vakantiedagen/overuren?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 07:49
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Uiteindelijk komen ze er bij de salarisadministratie toch wel achter dat jij teveel geld hebt ontvangen en dan moet je het alsnog terug betalen. En met een beetje pech op een moment dat je t echt niet kunt betalen. Dus als je t nu niet nodig hebt, zou ik even contact opnemen met je baas (email ofzo).
Uiteraard is er ook nog zoiets als goed fatsoen en weet je dus eigenlijk best wel heel goed wat je nu zou moeten doen
nou eigenlijk kan ik het wel even goed gebruiken want vanuit het buitenland kan ik niet bij mn spaarrekening en Denemarken is duur!! dus ik dacht, mss kan ik voor de zekerheid een paar dagen wachten tot de stufi enzo...
Oud 20-11-2007, 07:52
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik zou wachten op een salarisstrook (evt. ouders in Nederland laten checken) om te kijken wat voor geld het is. Is het salaris? Zo ja, over welke maand en hoeveel uren? Zijn het vakantiedagen die nu uitgekeerd worden?
salaris zou het onmogelijk kunnen zijn, dan zouden het hooguit nog een paar uurtjes zijn en het is toch echt een (klein) maandsalaris was gestort is. ik kan idd wel even mn broertje mn salarisstrookje laten meenemen en ff hem of mn ouders laten checken waar ik nu eigenlijk geld voor heb ontvangen. niet dat ik het volgende week terugstort en ik er straks toch recht op had
Oud 20-11-2007, 11:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
salaris zou het onmogelijk kunnen zijn, dan zouden het hooguit nog een paar uurtjes zijn en het is toch echt een (klein) maandsalaris was gestort is. ik kan idd wel even mn broertje mn salarisstrookje laten meenemen en ff hem of mn ouders laten checken waar ik nu eigenlijk geld voor heb ontvangen. niet dat ik het volgende week terugstort en ik er straks toch recht op had
Ik zou inderdaad even kijken. Ik heb bijvoorbeeld een contract van 9 maanden. In juni loopt dat contract af en in september krijg ik weer een nieuw contract dat loopt t/m juni. Afgelopen jaar kreeg ik in juli alsnog geld. Dat bleek vakantiegeld te zijn wat ze blijkbaar automatisch uitkeren.
Misschien doen ze dat bij onbetaald verlof ook wel..?
Oud 20-11-2007, 12:45
Hulk
Hulk is offline
ik doe altijd net of mijn neus bloedt in dit soort gevallen maar meestal komen ze er toch wel achter. als het om een groot bedrag gaat zou ik het in ieder geval niet alvast opmaken
Oud 20-11-2007, 16:53
Martiño
Martiño is offline
Hier zijn zat topics over te vinden, en mijn advies is altijd hetzelfde: bel je werkgever op, en dan merk je het vanzelf wel. Eerlijkheid duurt het langst, en het is niet jouw geld.
Reageren

Regels voor berichten