Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 14:44
Verwijderd
Ik heb sinds enige tijd een Acer laptop, en nu zou ik graag een backup willen maken. Ik heb 160gig geheugen verdeeld over 2 interne harde schijven. De een is uiteraard de bekende C: en heet ACER, de andere is D: en heet DATA

Nu heb ik vanaf het begin alles gewoon op C: gezet, maar vraag me nu af of het misschien handiger is om al mn muziek/foto's/documenten over te zetten naar D: . In dat geval zou ik dus geen backup te hoeven maken, want mocht mn laptop crashen, dan heb ik iig mn D: waar alles goed opstaat en kan ik op C: mn besturingssysteem opnieuw instaleren mocht dit nodig zijn, dacht ik.

Kortweg is mijn vraag; klopt het dat wanneer ik mn bestanden op D: zet dit direct als mijn back-up geldt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2007, 14:53
Verwijderd
zijn het ook daadwerkelijk 2 schijven of 2 partities?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 14:56
M@rco
M@rco is offline
Nee. C:\ en D:\ zijn waarschijnlijk partities op dezelfde fysieke schijf, dus als die stuk mocht gaan (wat niet ongewoon is, zeker niet bij een laptop) dan heb je alsnog niks. Een backup maak je altijd op een ander fysiek medium, dus een externe schijf of eventueel een DVD ofzo.

Het is natuurlijk wel handig om je documenten op een andere partitie te zetten, om de reden die jij zegt (je kunt gewoon je OS opnieuw installeren) maar een goede backup is het niet.
Oud 26-11-2007, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Nee. C:\ en D:\ zijn waarschijnlijk partities op dezelfde fysieke schijf, dus als die stuk mocht gaan (wat niet ongewoon is, zeker niet bij een laptop) dan heb je alsnog niks. Een backup maak je altijd op een ander fysiek medium, dus een externe schijf of eventueel een DVD ofzo.

Het is natuurlijk wel handig om je documenten op een andere partitie te zetten, om de reden die jij zegt (je kunt gewoon je OS opnieuw installeren) maar een goede backup is het niet.
thnx

PS: hoe zou ik erachter kunnen komen of het werkelijk om 2 partities gaat?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
thnx

PS: hoe zou ik erachter kunnen komen of het werkelijk om 2 partities gaat?
Met bijv. Schijfbeheer:
Start menu, Uitvoeren, en dan intikken: (of bij Vista, intikken in zoekbalkje in Start menu)
diskmgmt.msc
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:20
Bonga
Bonga is offline
een laptop heeft praktisch nooit meerdere harde schijven.. uit een oogpunt van ruimte, gewicht en energieverbruik..
Oud 26-11-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
een laptop heeft praktisch nooit meerdere harde schijven.. uit een oogpunt van ruimte, gewicht en energieverbruik..
Die vette gaminglaptops van asus hebben het wel, maar dat is inderdaad meer uitzondering dan regel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Met bijv. Schijfbeheer:
Start menu, Uitvoeren, en dan intikken: (of bij Vista, intikken in zoekbalkje in Start menu)
diskmgmt.msc
thnx
het zijn partities zoals was voorspeld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten