Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 14:21
Verwijderd
Bijvoorbeeld met je opleiding. Je vind twee opleidingen erg leuk, de een biedt goede kans op een baan als je je diploma heb, bij de ander ben je nooit zeker van een baan. Waar kies je dan voor, voor iets dat je leuk vindt en waarbij je zeker bent van werk of kies je voor iets dat je, misschien, leuker vindt, maar waarbij je niet (iig niet altijd) verzekerd bent van een baan en dus ook niet van een vast inkomen?

En met relaties? Ga jij daar voor de zekerheid van een vaste relatie en een vaste vriendengroep? Of zoek je liever het avontuur en de spanning op door elke week een andere relatie aan te gaan en steeds te wisselen van vrienden?

Ben je voor huisje-boompje-beestje of voor reizen/freelance werk/wat dan ook en wel zien waar het schip strandt? Kortom: kies je voor Kies je voor ‘veiligheid en zekerheid’ of voor ‘avontuur’? Wat maakt het dat jij voor die lifestyle kiest?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 14:33
Bor
Bor is offline
ik gooi me in het diepe om naderhand op een veilige plek te komen..

ik moet dat doen van mezelf; wil altijd een klein beetej risico lopen; ik haat het als alles al vast staat voor de toekomst..

ik heb uitdagingen nodig
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:42
boardbabe
boardbabe is offline
Ik doe gewoon wat ik het leukst vind. Bij werk is dat waarschijnlijk 'spanning en avontuur' omdat het werk wat ik wil gaan doen waarschijnlijk helemaal niet zo veel oplevert als ander werk wat ik kan gaan doen, en ik ben ook lang niet zo verzekerd van werk (ik wil iets creatiefs gaan doen, misschien meubelontwerper ofzo, dan weet je nooit of iets aanslaat)

qua relaties is het dan waarschijnlijk 'veiligheid en zekerheid' omdat ik het niet leuk vind om elke week iemand anders te hebben ofzo, ik heb veel liever een vaste relatie en vaste vrienden enzo.
Oud 05-08-2002, 16:00
a new noise
a new noise is offline
waar ik het meest plezier in heb.......
vanuit daar vind je meestal toch vanzelf wel een oplossing,
of evt. een compromis

kansen genoeg! ik geloof in dit systeem -grijns-
Oud 05-08-2002, 16:03
Verwijderd
Een van de dingen die ik geleerd heb ik mijn leven en waar ik veel aan heb gehad, is het volgende (heeft betrekking op studiekeuzes): het énige criterium is, of je het leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:19
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ik ga voor de zekerheid, eventuele andere dingen die ik puur leuk vind kan ik altijd daarna nog wel doen bv. in cursus-verband.
Ik wil overigens bouwkunde gaan studeren, dat vind ik leuk en er is een redelijk baankans in.
Dus de vraag is eigenlijk niet echt aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:42
Paulaah
Paulaah is offline
Ik ga voor wat ik het leukste vind..
En als ik niet goed kan bepalen wat ik leuker vind dan ligt het aan mijn bui waar ik voor kies
Op dit moment zou het 'spanning en avontuur' zijn..

Want veiligheid en zekerheid heb je nooit.. je kunt het wel denken.. maar als je nu denkt dat er een goede baan voor je klaarligt kan het over 4 jaar weer heel anders zijn..
denk ik..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:55
Verwijderd
Wat betreft opleiding denk ik dat ik bij 2 opleidingen die bijna ik even leuk vind, en allebei heel graag wil, toch voor die met kans op een baan zou gaan.. dat zou dan de doorslag geven als ik twijfelde... en die andere kan ik daarna nog altijd doen..
als het zou gaan om 2 opleidingen waarvan ik de ene minder leuk vind, maar wel grote kans op een goede baan heeft, ga ik voor die andere opleiding die ik wel leuk vind..

In relaties heb ik zeker liever een vaste vriend dan elke week iemand anders.. dat idee staat me gewoon niet aan..
Vrienden heb ik ook liever vast, voor een lange tijd, dan steeds van groepje naar groepje.. maar tis niet zo dat ik ook alleen met dat groepje dan wil omgaan, nieuwe vrienden erbij mag altijd

Njaa.. dit klinkt allemaal best wel veilig en zeker, maar ik wil later echt niet eindigen in huisje-boompje-beestje-stijl.. ik wil veel gaan reizen en dingen doen die ik leuk vind.. niet meteen na mn school trouwen en kinderen en braaf in een huisje wonen en elke dag van 9 tot 5 werken en daarna weer thuiskomen.. lijkt me echt nix.. dus doe op dit gebied maar spanning en avontuur
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:24
shanli
shanli is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

qua relaties is het dan waarschijnlijk 'veiligheid en zekerheid' omdat ik het niet leuk vind om elke week iemand anders te hebben ofzo, ik heb veel liever een vaste relatie en vaste vrienden enzo.
ik ook,bij werk weet ik nog niet wat ik wil doen,mss wel ontwerpster van iets of zo maar ik zou dan liever ook een diploma achter de hand hebben waar ik zeker van ben dat ik daar wel(zeker) geld mee kan verdienen.
Oud 05-08-2002, 18:49
AtHell
AtHell is offline
live large doe wat je t leukst vind.. werkt dit niet... dan is dat naar voor je, en och.. zo duur is wiet niet, dus met maar af en toe een baar bekostig je ook nog wel je "spullen"
Oud 05-08-2002, 21:48
drama
drama is offline
ik kies voor de meest aantrekkelijke goot.
Oud 05-08-2002, 22:03
Avelon
Avelon is offline
ik zou voor het leukste gaan. of misschien niet. eingelijk. tekenen ofzo of mode lijkt me stiekum toch wel heel leuk. maar ik vind het meer een hobby dus dan wil ik iets wat ook leuk is maar minder een hobby. ofzo.
ja
en volgens mij is er niets mis met huisje boompje beestje.. zolang het nog maar niet nu is
Oud 05-08-2002, 22:13
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
'veiligheid en zekerheid’

en leuke dingen zijn altijd mooi meegenomen
maar als ik nu een opleiding zou kiezen zou het *LOL* en veiligheid en zekerheid zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:23
Eva*
Eva* is offline
Een opleiding kies ik omdat het me nu leuk lijkt. Het interesseert mij weinig hoeveel kans op een baan ik daarna heb. Dat zie ik dan wel. Ik leef nu en niet in de toekomst.

Het liefst heb ik vaste vrienden en ik zou ook geen weekrelaties willen hebben. Dit heeft niet met veiligheid en zekerheid te maken. Als ik regelmatig van "vrienden" zou wisselen, kan ik het geen vrienden noemen en ik heb wel behoefte aan vrienden.

Als ik het algemeen bekijk heb ik lichte voorkeur voor 'spanning en avontuur,' omdat ik op z'n tijd van verandering hou en veel dingen op den duur saai vindt worden. En ik ben ook niet weg voor een beetje uitdaging.
Maar veiligheid en zekerheid kan ook wel een prettig idee zijn; dat er altijd iets of iemand is waar je op terug kunt vallen als het is misgelopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten