Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 20:02
~SmG~
~SmG~ is offline
Elke keer als ik op mijn computer aan het scrollen ben golft mijn beeldscherm. Heel irritant.
Weet iemand misschien wat er mis kan zijn? Zelf weet ik niet veel van computers af, dus als je een oplossing weet kun je dit dan zo simpel mogelijk verwoorden? Alvast bedankt.
Oud 13-11-2007, 21:10
freyk
freyk is offline
"golven", bedoel je niet beeld-voor-beeld?
Zo ja, dan zijn verschillende manieren manieren om dit op te lossen.
  • Je beeld op een lagere schermresolutie zetten.
  • Zelf opstartende programma's deactiveren.
  • Programma's die je niet gebruikt sluiten
  • Wat extra ram-geheugen in je computer zetten.
Oud 13-11-2007, 22:54
~SmG~
~SmG~ is offline
Ik zie dat ik dit in het verkeerde forum heb gezet. Het had eigenlijk in hardware moeten staan..

Wanneer ik naar beneden scroll komt het nieuwe beeld van boven naar onder op het scherm. Het is niet een vloeiende beweging.

Ik vond net dit trouwens, misschien is het belangrijk.
Bij apparaatbeheer staat onder beeldschermadapters: XGI Volari v1.06.04.D en hier staat zo'n geel rondje met een zwart uitroepteken erin bij.
Als ik bij de eigenschappen van dit XGI kijk staat er dit:

Een stuurprogramma (service) voor dit apparaat is uitgeschakeld. Er bestaat mogelijk een ander stuurprogramma dat deze functionaliteit biedt. (Code 32)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Als ik dan op probleemoplossen klik komt dit er te staan:

Verwijder het apparaat en installeer het opnieuw.
Probeer het apparaat te verwijderen en opnieuw te installeren om het probleem op te lossen dat in Apparaatbeheer een foutcode voor het apparaat geeft.

Het apparaat opnieuw installeren

Open Apparaatbeheer.
Als de apparaatcategorie niet wordt uitgevouwen, dubbelklikt u op de categorie.
Klik onder de apparaatcategorie met de rechtermuisknop op het apparaat dat u wilt verwijderen, en klik vervolgens op Verwijderen.
Klik op OK in het dialoogvenster Verwijderen van apparaat bevestigen.
Opmerking

U opent Apparaatbeheer als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm, klik op Prestaties en onderhoud en klik tot slot op Systeem. Klik in het dialoogvenster Systeemeigenschappen op de tab Hardware en klik vervolgens op Apparaatbeheer.
Nadat u het apparaat hebt verwijderd, installeert u het opnieuw met de wizard Hardware toevoegen.

Het apparaat opnieuw installeren

Sluit alle geopende programma's.
Start de wizard Hardware toevoegen.
Klik op Volgende en wacht tot het zoeken naar Plug en Play-apparaten is voltooid. De nieuwere apparaten zijn over het algemeen Plug en Play-apparaten, dus hoeft u in principe niet zelf meer de installatie uit te voeren.
Als er geen Plug en Play-apparaten zijn gevonden, wordt er een lijst met apparaten weergegeven. Klik op Een nieuw apparaat toevoegen en klik op Volgende.
Klik op De hardware installeren die ik zelf in een lijst selecteer en klik vervolgens op Volgende.
Klik op de relevante hardwarecategorie in de lijst Gangbare hardwaretypen en klik vervolgens op Volgende.
Selecteer de fabrikant van het apparaat in de lijst Fabrikanten en selecteer het model in de lijst Modellen. Klik op Diskette als u een bijgewerkt apparaatstuurprogramma of een apparaatstuurprogramma van een andere fabrikant wilt installeren.
Klik op Volgende en voltooi de installatie aan de hand van de instructies van de wizard.
Opmerking

U start de wizard Hardware toevoegen door achtereenvolgens te klikken op Start, Configuratiescherm en Printers en andere hardware. Klik onder Zie ook op Hardware toevoegen.

Nu ben ik bang dat als ik dit doe ik het alleen nog maar erger maak. Je moet ook een fabrikant selecteren, maar komt er dan automatisch al een lijst te staan ofzo?
Oud 14-11-2007, 07:32
Verwijderd
Het is volgens mij geen hardware probleem maar een software probleem.
Klinkt namelijk als een geval van verkeerde of geen drivers voor de videokaart.

Zoek dus even het type op van de videokaart (kijk eventueel in de computer) en zoek dan de drivers via de website van de fabrikant.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 15:50
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem als jij, en ik bleek niet alle drivers van het beeldscherm te hebben geinstalleerd. Zoek het CDtje van je beeldscherm erbij en installeer die drivers, dan ben je als het goed is van het probleem af.
Het topic dat ik hierover destijds heb aangemaakt zou hier ergens op Scholieren nog rond moeten zwerven. Heb alleen geen zin om het op te zoeken
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 15:01
~SmG~
~SmG~ is offline
M'n beeldscherm doet weer normaal.

Ik heb een update van de driver geinstalleerd en nu is het weer helemaal ok. Bedankt voor jullie hulp.
Reageren

Regels voor berichten