Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2007, 13:09
lso
lso is offline
In januari vindt er bij ons op school weer een vrij podium plaats. Alle leerlingen tussen 12-18 zijn vrij iets op te voeren als ze dat willen... Ik ben ook leerkracht in de brugklas. Normaal doen de kleinste gastjes niet mee omdat ze nog wat kunnen kijken naar wat ze de komende jaren kunnen doen en ook omdat het hun ideetjes vaak niet overkomen bij de oudere klassen (te kinds).

Toch wil ik dit jaar wel eens iets kleins doen met mijn jongens en meisjes maar zelf ben ik echt niet creatief. Een dansje aanleren lijkt me moeilijk en dat doen velen al. Hebben jullie een leuk ideetje, ooit gezien/gehoord dat goed is uit te werken en waarvan anderen zouden zeggen waauw ?

Thx!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2007, 15:08
Verwijderd
- Klein toneelstuk
- Zingen
- Dansen
- Iets anders verzinnen met je klas.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:07
Nona
Nona is offline
Als hun ideeën niet overkomen is het misschien leuk om zelf eens wat ideeën te verzinnen; grapjes die ze wel begrijpen maar die ze zelf nog niet zo snel verzinnen.
Grappige voorvallen van excursies naspelen, of juist gebeurtenissen in de klas met overdreven imitaties van zowel leraren als leerlingen. Een lied over het lief en leed van brugger zijn. Rap over de school, of juist een combinatie van muziek en toneel: iedereen kan wel wat.

Een vijfde klas heeft ooit een stuk opgevoerd met de hele klas over de Romereis die ze gemaakt hadden. Ik herinner me nog levendig dat na elke scène een jongen het podium op kwam sloffen die verdwaald was in Rome. Dat stuk is echt overgekomen, al was het simpel. De rollen waren heel levendig (vrij overdreven flat characters) en de setting bekend voor iedere leerling van de school.
Oud 18-11-2007, 18:23
Balance
Balance is offline
Iets met leraren persifleren?
Oud 19-11-2007, 14:10
Fantôme
Fantôme is offline
misschien ook een idee als een aantal bruggers dit 'vrij podium' presenteren. Dan kunnen ze ondertussen een beetje afkijken bij de oudere jaars wat voor dingen er worden opgevoerd en nemen ze toch actief deel? Of is er al vooraf bepaald wie het presenteerd?

verder is het misschien leuk om op een grappige manier over te brengen hoe hun beeld was van allerlei dingen in de school; nieuwe vakken en vooral de leraren die erbij horen, en dus vooral overdrijven ;-) en grappige anekdotes uitspelen in korte toneelstukjes / rollenspel... (maar zorg er vooral voor dat het voor iedereen grappig is en niet bijv. 1 leerling de pineut is

ehm, iets anders wat je kan doen...

Verder... eh, wat ik me kan herinneren van de middelbare school is dat er ooit een filmpje is gemaakt over allerlei 'records' --> dus van mensen die het vaakst afwezig waren, het vaakts het excuus hadden dat ze naar de tandarts moesten, het vaakst niet meededen met gym, het vaakts... enz. Bij ons was het onder de mom van sinterklaas en dat ze zich dus beter moesten gedragen als ze niet mee wilden in de zak, maar gezien het in januari is kan het onder de mom van goede voornemens oid. Vaak zijn dit soort dingen wel na te zoeken bij de administratie, als die mee willen werken. je kunt er voor kiezen het alleen over je eigen klas te doen, alleen over de brugklas, of van de hele school... maar hierbij moet je denk wel erg oppassen dat je iemand niet 'echt' voor gek zet als ie al niet zo zeker is van zichzelf...

ehm ja, of vraag of ze zelf nog ideeen hebben?
Reageren

Regels voor berichten