Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2002, 21:28
irisje01
irisje01 is offline
Hallo....
Ik heb al een hele tijd een heel lief vriendje, maar hij wordt steeds gevoeliger. Hij vraagt wel 20 keer per dag of ik nog van hem hou. Dat vind ik nogal vervelend worden. Ook als ik eens iets zeg wat hem niet 'bevalt' dan moet hij vaak huilen. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik het saai vind bij hem ofzo...Wat moet ik hieraan doen...? Moet ik het uitmaken en zijn hart breken of moet ik bij hem blijven en steeds maar dat gevoelige gedoe aanhoren?!

Hopelijk hebben jullie raad!>

kussie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2002, 21:34
-Meisje-
-Meisje- is offline
Waarom doet ie zo???
En je zegt dat ie steeds gevoeliger word, dus ervoor had ie dat ni zo erg??? Je moet eerst weten waarom hij ineens zo begint te doen hoor. Is ie onzeker? Zo ja, altij geweest en waarom?
Of is ie gewoon heel flauw? (wat me redelijk onvanzelfsprekend zou lijken)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:36
Hippielove
Hippielove is offline
Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is. In zo'n situatie moet je erg veel rekening kunnen houden met de gevoelens van de ander. Ik ben ook heel erg gevoelig en mijn ex-vriendin moest steeds oppassen wat ze zei. Zij kon dat wel aan, maar ik kan me voorstellen dat het voor een ander vervelend kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:36
[^#ComeClose#'}
[^#ComeClose#'} is offline
Heeft hij iets meegemaakt waardoor hij nu zo gevoelig is? Dat moet wel, want een 'normaal' persoon vraagt niet 20 keer per dag "hou je nog steeds van me"? Hij heeft duidelijk nood aan bevestiging en is erg onzeker over zichzelf en anderen. Ik zou er met hem over praten en hem duidelijk maken dat je hem enorm graag ziet, hem vertrouwen geven. Leg hem ook subtiel uit dat je het vervelend vindt als hij zo doet. Hmm, succes...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:38
DEChengst
DEChengst is offline
Je moet er achter proberen te komen waarom hij zo onzeker is, en samen dat probleem aanpakken. Met iedere keer alleen maar ik hou van je zeggen, pak je misschien het symptoom aan, maar niet het probleem.

Wat je in ieder geval niet moet doen is hem erop aanvallen, want daar wordt hij alleen maar nog onzekerder van.

-Desecrator
Oud 21-07-2002, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Je moet er achter proberen te komen waarom hij zo onzeker is, en samen dat probleem aanpakken. Met iedere keer alleen maar ik hou van je zeggen, pak je misschien het symptoom aan, maar niet het probleem.

Wat je in ieder geval niet moet doen is hem erop aanvallen, want daar wordt hij alleen maar nog onzekerder van.

-Desecrator
Juist! En geloof me, ik heb er ervaring mee..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 09:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Inderdaad. Praat er met hem over en kom er samen achter waarom hij zo onzeker is, en werk daar dan aan. Laat ook merken dat hij niet onzeker hoeft te zijn, omdat je hem niet zomaar zal verlaten (dit heb ik iig een keer gedaan)
Oud 22-07-2002, 16:45
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
irisje01 schreef:
Moet ik het uitmaken ?
Dit is trouwens wel het aller slapste wat je kan doen. Als je gaat wegrennen zodra het ook maar een beetje lastig wordt, moet je je toch serieus af gaan vragen waarom je uberhaupt een relatie begonnen bent.

Dat hoort nou eenmaal bij het hebben van een relatie, dat het soms moeilijk is. Dan moet je er dan samen aan werken om eruit te komen. Als jij je die moeite niet kan troosten ben je overduidelijk die ander niet waard.

-Desecrator

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:03
Angeles
Angeles is offline
Misschien is dat wel waar, maar als je je niet meer prettig voelt in een relatie en je bent zo ver dat je het het allerliefste uit zou maken dan vraag ik me af of moeite doen nog wel zin heeft.

Natuurlijk kent elke relatie moeilijke tijden, maar als het gevoel dat je voor die ander hebt nog wel aanwezig is dan ga je er vanzelf wel voor vechten, dan hoeft niemand je dat te vertellen.

Als je het stikbenauwd krijgt van het idee om langer een relatie met die persoon te hebben heeft dat niet zo zeer met slap zijn te maken, maar dan is het gevoel gewoon weg of in ieder geval onvoldoende aanwezig. Je kunt dan nog wel proberen moeite te doen, maar dan moet je je wel afvragen of je jezelf en de ander niet voor de gek houdt en de beslissing om het uit te maken niet voor je uit schuift.

Mijn vorige vriend heeft het uitgemaakt omdat hij het gevoel had dat ik destijds te veel aan hem hing, ik stond toen nog niet zo stevig in mijn schoenen en stelde me erg afhankelijk op. Natuurlijk had ik er verdriet van dat hij het uitmaakte zonder er nog verder moeite voor te doen, maar kon ik het hem kwalijk nemen? Nee. Want het gevoel was bij hem niet aanwezig, hij voelde zich niet fijn in die relatie en wilde er dus niet mee verder.

Ik denk dat je in zulke gevallen vooral heel eerlijk tegen jezelf moet zijn en naar je gevoel moet luisteren. Vechten voor een relatie met iemand met wie je het helemaal ziet zitten is goed, maar voel je je helemaal niet goed bij diegene, dan heeft het geen zin om bij diegene te blijven uit medelijden of door de buitenwereld opgelegd plichtsgevoel.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:18
Dminor
Dminor is offline
Pff.. ik zou er zelf denk ik op aangesproken worden dat ik te vaak zeg dat ik van haar hou.. maargoed.

Hierboven staan al de beste adviezen, heb verder alleen nog maar wat te quoten:

Citaat:
Desecrator schreef:
[B]Je moet er achter proberen te komen waarom hij zo onzeker is, en samen dat probleem aanpakken. Met iedere keer alleen maar ik hou van je zeggen, pak je misschien het symptoom aan, maar niet het probleem.

-Desecrator
Bijvoorbeeld deze, lijkt me een heel goede raad.
Oud 22-07-2002, 17:29
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Misschien is dat wel waar, maar als je je niet meer prettig voelt in een relatie en je bent zo ver dat je het het allerliefste uit zou maken dan vraag ik me af of moeite doen nog wel zin heeft.
Als je op dit moment pas aan je relatie gaat werken dan ben je gewoon te laat. Het lijkt me dat zo'n gevoel niet zomaar in eens
onstaat, maar dat daar bepaalde dingen aan vooraf gaan.

Het is dus zaak tijdig dingen te signaleren voordat ze een onoverkomelijk probleem gaan vormen. Als je er dan samen aan werkt en het lukt niet, of die ander is er niet in geinteresseerd, dan komt inderdaad op een gegeven moment het punt waarop
je het beter kan uit maken.

Bovendien lijkt me in dit geval er geen sprake van dat ze het niet meer prettig vind, ze begint er eerst over dat die jongen zo lief is.
Dat die jongen dan onzeker is moet dan toch iets zijn waar je
relatie dan tegen moet kunnen, het geeft tenslotte ook aan hoe gek die jongen op haar is.

-Desecrator
Oud 22-07-2002, 17:47
Angeles
Angeles is offline
Dan is het inderdaad zonde om er niet aan te gaan werken, maar het is zeker niet zo dat het altijd met "te laat" te maken heeft.

Die vorige vriend van mij voelde gewoon kennelijk niet genoeg voor mij om moeite te doen voor die relatie. Dat was voor mij niet leuk, maar het was wel z'n goed recht. Het had niks te maken met te lang wachten, maar meer dat hij minder gevoelens voor mij had dan andersom en dat hij dat op die manier besefte, toen hij merkte dat ik ook meer aan hem hing dan hij aan mij. Toen realiseerde hij zich denk ik ook dat hij niet (meer) zo gek op mij was.

Als je een relatie hebt dan heb je nooit de garantie dat het aan blijft. Als je je niet meer prettig voelt heb je het volste recht om het uit te maken, dat heeft dan niks te maken met dat je de ander niet waard bent. En ja, misschien had het nog wat uitgehaald als je de problemen eerder gesignaleerd had, maar de kans is ook zeer prominent aanwezig dat het niks had uitgemaakt en dat het alleen maar uitstel van executie is geweest en dat het gevoel gewoon niet goed zat.

Als zij in dit geval wel gek op hem is, is het zeker verstandiger om toch nog moeite te doen voor die relatie, maar je bent altijd vrij om er een punt achter te zetten, hoe vervelend dat ook voor de ander is.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:59
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten