Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat hoort nou eenmaal bij het hebben van een relatie, dat het soms moeilijk is. Dan moet je er dan samen aan werken om eruit te komen. Als jij je die moeite niet kan troosten ben je overduidelijk die ander niet waard. -Desecrator
Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 16:47. |
![]() |
|
![]() |
Misschien is dat wel waar, maar als je je niet meer prettig voelt in een relatie en je bent zo ver dat je het het allerliefste uit zou maken dan vraag ik me af of moeite doen nog wel zin heeft.
Natuurlijk kent elke relatie moeilijke tijden, maar als het gevoel dat je voor die ander hebt nog wel aanwezig is dan ga je er vanzelf wel voor vechten, dan hoeft niemand je dat te vertellen. Als je het stikbenauwd krijgt van het idee om langer een relatie met die persoon te hebben heeft dat niet zo zeer met slap zijn te maken, maar dan is het gevoel gewoon weg of in ieder geval onvoldoende aanwezig. Je kunt dan nog wel proberen moeite te doen, maar dan moet je je wel afvragen of je jezelf en de ander niet voor de gek houdt en de beslissing om het uit te maken niet voor je uit schuift. Mijn vorige vriend heeft het uitgemaakt omdat hij het gevoel had dat ik destijds te veel aan hem hing, ik stond toen nog niet zo stevig in mijn schoenen en stelde me erg afhankelijk op. Natuurlijk had ik er verdriet van dat hij het uitmaakte zonder er nog verder moeite voor te doen, maar kon ik het hem kwalijk nemen? Nee. Want het gevoel was bij hem niet aanwezig, hij voelde zich niet fijn in die relatie en wilde er dus niet mee verder. Ik denk dat je in zulke gevallen vooral heel eerlijk tegen jezelf moet zijn en naar je gevoel moet luisteren. Vechten voor een relatie met iemand met wie je het helemaal ziet zitten is goed, maar voel je je helemaal niet goed bij diegene, dan heeft het geen zin om bij diegene te blijven uit medelijden of door de buitenwereld opgelegd plichtsgevoel. |
![]() |
||
Pff.. ik zou er zelf denk ik op aangesproken worden dat ik te vaak zeg dat ik van haar hou.. maargoed.
Hierboven staan al de beste adviezen, heb verder alleen nog maar wat te quoten: Citaat:
||
Citaat:
onstaat, maar dat daar bepaalde dingen aan vooraf gaan. Het is dus zaak tijdig dingen te signaleren voordat ze een onoverkomelijk probleem gaan vormen. Als je er dan samen aan werkt en het lukt niet, of die ander is er niet in geinteresseerd, dan komt inderdaad op een gegeven moment het punt waarop je het beter kan uit maken. Bovendien lijkt me in dit geval er geen sprake van dat ze het niet meer prettig vind, ze begint er eerst over dat die jongen zo lief is. Dat die jongen dan onzeker is moet dan toch iets zijn waar je relatie dan tegen moet kunnen, het geeft tenslotte ook aan hoe gek die jongen op haar is. -Desecrator
|
![]() |
Dan is het inderdaad zonde om er niet aan te gaan werken, maar het is zeker niet zo dat het altijd met "te laat" te maken heeft.
Die vorige vriend van mij voelde gewoon kennelijk niet genoeg voor mij om moeite te doen voor die relatie. Dat was voor mij niet leuk, maar het was wel z'n goed recht. Het had niks te maken met te lang wachten, maar meer dat hij minder gevoelens voor mij had dan andersom en dat hij dat op die manier besefte, toen hij merkte dat ik ook meer aan hem hing dan hij aan mij. Toen realiseerde hij zich denk ik ook dat hij niet (meer) zo gek op mij was. Als je een relatie hebt dan heb je nooit de garantie dat het aan blijft. Als je je niet meer prettig voelt heb je het volste recht om het uit te maken, dat heeft dan niks te maken met dat je de ander niet waard bent. En ja, misschien had het nog wat uitgehaald als je de problemen eerder gesignaleerd had, maar de kans is ook zeer prominent aanwezig dat het niks had uitgemaakt en dat het alleen maar uitstel van executie is geweest en dat het gevoel gewoon niet goed zat. Als zij in dit geval wel gek op hem is, is het zeker verstandiger om toch nog moeite te doen voor die relatie, maar je bent altijd vrij om er een punt achter te zetten, hoe vervelend dat ook voor de ander is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik heb mijn vriendje al superlang niet gezien InezLeeuwx | 2 | 29-09-2014 13:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Verpest mijn avond! Sasjeliefff | 21 | 05-04-2006 08:48 | |
Liefde & Relatie |
Relatie is niet wat je er van dacht... SimplyABoy19 | 5 | 01-04-2006 04:27 | |
Liefde & Relatie |
Beste vriend tot de orde roepen. Maurice | 17 | 01-08-2005 19:11 | |
Liefde & Relatie |
De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help! lonelyness | 7 | 07-09-2004 22:28 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vrienden proberen mij te koppelen. Puffie | 4 | 23-06-2002 10:51 |