Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is niet één manier om samen te vatten, het ligt er aan hoe je leert. Belangrijk is dat het voor jou een goede samenvatting is, dat de voor jou belangrijke dingen er in staan. Maar begrippen moet je gewoon uit je hoofd leren of veel toepassen/begrijpen, want een samenvatting van een begrippenlijst is bij mij gewoon dezelfde begrippenlijst.
Een voorbeeld van hoe je moet samenvatten vind je hier: http://www.leren.nl/cursus/leren_en_...menvatten.html
|
![]() |
Ik doe..Hoofdstuk opschrijven.
Paragrafen opschrijven Kernvragen - ook wel vraag van de paragraaf Kernantwoorden begrippen en de betekenis andere schijngedrukte dikgedrukte gekleurde woorden schrijven woorden die ik niet ken opzoek en betekenis opschrijven. Bij GS. enzo de Jaartallen Belangrijke personen opschrijven plus korte info erbij over die persoon. Ja kan bij Begrippen ook Kaartjes maken de Moeilijke woord aan de ene kant van de kaart en aan de andere kant de betekenis en welke woord je kent die Kaartje leg je dan op een appart stapeltje welke je neit kent leg je onderop..Maar als je veel begrippen hebt begint dit te vervelen...Maar als je het lukt Lukt het ook gelijk goed. Dit alles duurt bij mij - tot 2 uur.! |
![]() |
|
Wat ik wel merk als ik ga samenvatten, lees je samenvatting ook eens door
![]()
|
![]() |
Bij mij kon het soms gebeuren dat ik teveel bezig was met samenvatten en het daardoor ook niet echt kon... Daarom schrijf ik nooit meer in volledige zinnen, het is gewoon belangrijk dat je een goede structuur hebt.
Ik maakte ook niet altijd samenvattingen, maar voor geschiedenis deed ik dat wel... ( ik ben een belg dus maatschappijleer heb ik nooit gehad ![]() Vervolgens legde ik alles nog eens uit tegen mezelf als controlemiddel... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mwo, hangt er van af. Ik heb doodsimpele boeken gezien die met een paar keer doorlezen te leren waren, terwijl bijvoorbeeld mijn inleiding Planologie geschreven was door een hoogleraar die er klaarblijkelijk op geilt om zo onnavolgbaar mogelijk te schrijven. Een enkele constatering als "Het ruimelijk beleid van de gemeente Rotterdam hinkt op twee gedachtes" kostte hem een volle pagina om te beschrijven in woorden als:
"Door de verschillende recente ontwikkelingen in de ruimtelijke ordening is het ruimtelijk beleid van de gemeente Rotterdam door verschillende motivaties en belangen van de uit allerlei sectoren betrokken ruimtelijk actoren verworden tot een januskop die..." Samenvatten of bij tentamen sterven is dan het motto.
|
Probeer als je bijvoorbeeld een Proefwerk de volgende week krijgt, alvast een week van tevoren te leren, en dan gewoon de begrippen overschrijven en laat je elke avond overhoren door je ouders. De beste manier om het te doen en ik haal bijna altijd cijfers tussen de 7 en de 9.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
het nieuwe leren mcoujda | 18 | 14-03-2008 12:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Leers: legaliseer productie softdrugs Gatara | 134 | 28-03-2005 00:02 | |
Lifestyle |
leren kleding Lolita | 58 | 21-03-2004 11:06 | |
Psychologie |
lerares had relatie met meisje wat ik goed kende wont cry | 5 | 29-02-2004 19:27 | |
Verhalen & Gedichten |
leer me... sweetangel19 | 6 | 30-11-2002 08:45 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |