Ik ben Jeroen Prins.
De laatste tijd ben ik veel bezig met GPS Games.
Zo kwam ik kort geleden bij het spel The Target. Deze citygame wordt gespeeld op een mobiele telefoon met GPS.
Een "crimineel" rent door de stad opgejaagd door een team van "politieagenten". Door middel van pakketjes en andere attributen weet hij de politieagenten om de tuin te leiden.
In werkelijkheid rent er iemand met een mobiele telefoon door de stad en ziet op zijn scherm de virtuele pakketjes. Ergens twee blokken verder rennen drie van zijn vrienden uitgerust met een mobiele telefoon om hem op te sporen. Op hun scherm zien ze een stipje wat de "crimineel" moet voorstellen. De tijd dringt en ze moeten hem snel pakken.
Een ander spel is de city-soccergame Navball.
Twee teams van elk 11 spelers rennen 45 minuten door de stad van locatie naar locatie. Deze locaties stellen virtuele goals voor. Aangekomen op de locatie lijnen de 11 teamleden op om een virtueel schietpad te vormen. Wanneer zij denken een goede baan te hebben gevormd met zijn allen drukken ze af en "scoren". Wel of niet gescoord, ze moeten gelijk door naar de volgende locatie, want de tijd dringt..... Het team dat het meest scoort in 45 minuten wint.
Deze vorm van gamen gaat een sprong maken in de aankomende tijd.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden? Gaan we allemaal aan het Navballen of spelen we zometeen weer "cops and robbers", maar nu met onze telefoon, Nintendo DS of Sony PSP, omdat er toevalligerwijs GPS op zit???
|