Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2007, 15:34
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hallo,

Aangezien ik in een studentenhuis woon en dieren in principe verboden zijn (denk aan honden, katten, cavia's etc) denk ik er aan om vissen te nemen. Ook omdat ik vissen gewoon super mooi vind en ik er rustig van wordt.

Maar 2 vraagjes:

Hoe vaak moeten ze te eten krijgen? De ene in mn omgeving doet het 2 of 3 x per week. De andere elke dag. Soms ben ik namelijk wel eens een dagje weg, en tsjah..vandaar. Mocht ik op vakantie gaan dan heb ik zowel een vriend als vriendin zover gekregen er eens heen te gaan. Maar ik wil er niet elke dag van afhankelijk zijn.

Mn andere vraag is in hoeverre goudvissen tegen warmte/koud kunnen. Ik heb een kamer op de 'zolderverdieping'. Daarom is het tijdens de seizoenen soms heel warm of juist heel koud. Trekken goudvissen van die warme dan wel koele momenten?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2007, 10:38
drukknoopje
drukknoopje is offline
Volgens mij kunnen goudvissen best tegen flinke variatie in temperatuur, als het maar geleidelijk gaat. Dus niet opeens van water van ongeveer 25 graden naar 40 graden en andersom, maar gewoon rustig aan moet wel goed gaan geloof ik.
Wat betreft voeren, je kunt rustig een dag / twee dagen overslaan. Er zijn ook blokjes verkrijgbaar bij de dierenwinkel die gedurende enkele dagen voer afgeven aan het water.
Oud 18-11-2007, 12:55
Verwijderd
Tegen mij zeiden ze dat mijn goudvissen 2 keer per dag eten moesten. Daar ben ik al gauw mee opgehouden, omdat ze het niet opkregen. Mijn ervaring is ook dat ze best drie weken zonder eten kunnen () Toen ik op vakantie was, dus.
Maarja, verder krijgen ze nu ongeveer elke 2 / 3 dagen eten.
HOewel er nu wel al 2 van de 4 dood zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 16:09
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb mijn vissen ooit twee weken niet gevoerd, omdat we op vakantie waren Niet echt mijn stijl, maar ze leefden nog wel.

Eén keer per dag (een beetje) voeren lijkt me genoeg. Af en toe een dagje niet kan vast geen kwaad. Als je (te)veel voert, wordt je aquarium/kom ook sneller vies.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
je moet ze in ieder geval niet meer voeren dan ze in vijf minuten echt op hebben.
En dan elke dag/ om de andere dag. En voor de vakantie zijn er ook blokjes die het twee weken volhouden .
Oud 19-11-2007, 18:21
Poeperd
Poeperd is offline
Ik probeer em altijd elke dag een beetje te geven, maar soms wordt dat twee keer omdat m'n moeder het dan per ongeluk ook nog doet, en soms sla ik een dag over omdat ik het vergeet. Voorlopig houdt Blub het al een jaar of 3 uit, dus het zal wel goed zitten
Oud 19-11-2007, 18:26
Ceespop
Ceespop is offline
2 á 3 keer in de week is genoeg.
Ze kunnen wel tegen temperatuurvariatie. goudvissen zijn koudbloedig, dus als het koud is dan zijn ze ook rustiger omdat hun grondstofwisseling bijv. lager is. te hoog is dan weer slecht ja (40 graden dus.)

En zorg voor waterplanten, ook iedere keer verversen, ander dan dan stikken ze in de koolstofdioxide, dat is meestal de reden dat vissen dood gaan, en zet de kom in het licht zodat er genoeg zuurstof aangemaakt kan worden voor de planten.

succes
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 00:23
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hey,

Bedankt voor de reacties. Het heeft mn laatste kleine twijfels weggehaald. Heb vanavond een vette vissenkom en bodemsteentjes enz aangeschaft...en alvast gevuld met water om het op kamertemperatuur te krijgen

Morgen verwelkom ik mijn kindjes

'vreugdendansje doet'
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 12:16
drukknoopje
drukknoopje is offline
Foto?
Reageren

Regels voor berichten