Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 16:16
handschoen
handschoen is offline
Ik heb een probleem met printen.

Ik heb mijn cartridges inmiddels een paar keer bij laten vullen en eerst werkte dat prima, maar de kwaliteit werd steeds slechter en nu print hij helemaal niet meer. De printer geeft wel aan dat er nog voldoende inkt is om te printen. Ik heb de printkop ook al gereinigd.

Ligt dit simpelweg aan het feit dat ik al een aantal keren mijn inkt heb nagevuld en dat ik gewoon weer originele cartridges moet kopen? Of zou dat het probleem niet kunnen zijn en zou dat niet moeten uitmaken?

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2007, 16:18
Bonga
Bonga is offline
een printkop verslijt nou eenmaal op een gegven moment.. je zal af en toe toch echt een nieuwe cartridge moeten kopen..
Oud 26-11-2007, 16:41
handschoen
handschoen is offline
Sorry, vast een hele domme vraag, maar een printkop is dus een onderdeel van de cartridge? Ik dacht namelijk dat het een onderdeel van de printer zelf was (en de opdracht tot reinigen heb ik gewoon via de computer gedaan dus)

Maar als de printkop gewoon bij de cartridge hoort, klinkt het allemaal wel logisch

Ik heb even een plaatje van m'n cartridge erbij gedaan (van Epson) zodat het ook even duidelijk wat voor cartridge ik gebruik.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg epson.jpg (14.4 KB, 6x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:58
handschoen
handschoen is offline
Hm na wat surfen kom ik allemaal berichten tegen dat de printkop en spuitkanaaltjes dus wel in de printer zelf zitten bij Epson..

bijvoorbeeld: "Nadat echter de printer 2 maanden had stilgestaan (zomervakantie) printte hij met allemaal strepen. Via de bijgeleverde software was te achterhalen dat de spuitmondjes waren verstopt. Deze kunnen ook met deze software worden gereinigd, maar dat moest wel meerderen keren gebeuren. Bij deze procedure wordt er met hoge snelheid een behoorlijke hoeveelheid inkt door de spuitmondjes gespoten, dus dit is zeker inktverspillend. Deze procedure moet ik nu regelmatig herhalen, dus helemaal hersteld lijkt de printer niet. Om deze reden vul ik nu ook zelf mijn cardridges, want de inkt is anders wel te duur.

Ook heeft epson er een chip in zitten die ervoor zorgt dat de inktptronen niet geheel leeg gaan. Dit is om de uitdroging van de spuitmondjes te voorkomen, maar dit werkt dus niet voldoende en zorgt er dus eigenlijk alleen voor dat je niet zoveel kan printen als mogelijk zou moeten zijn met een cardridge. Hierdoor kunnen de cardridges eigenlijk ook niet worden bijgevuld, maar gelukkig bestaan er daarom chipresetters. Zo kun je wel alles uit je patroon halen wat er in zit.
Aangezien ik nu het bijvullen heb uitgevonden, denk ik dat ik voortaan toch maar weer voor HP ga. De oude problemen van HP zijn volgens mij verholpen en het voordeel is dat wanneer de printkop verstopt zit, ik een nieuwe cardridge kan kopen en de printer weer geheel naar behoren werkt. Bij deze cardridges wordt namelijk ook meteen de printkop vervangen, wat bij epson niet het geval is. Het regelmatig inkt door de spuitmonden spuiten is er dan niet meer bij.

Voorlopig doet deze printer het nog prima. Er wordt wel wat inkt verspilt, maar navulinkt is toch niet zo duur. Het probleem met het meerdere vellen pakken komt af en toe voor, maar heb ik de laatste tijd erg weinig last van. Ik raad ook iedereen die dagelijks print deze printer aan, je doet er dan zeker geen miskoop mee. Maar als hij af en toe lang stil komt te staan, kun je beter een printer nemen waarbij de printkop in de cardridge is ingebouwd en niet zoals bij epson met printkop in de printer zelf."

http://www.ciao-shopping.nl/Epson_St...__Review_28507

zou dit dan dus het probleem zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:59
Verwijderd
Printkop is een afzonderlijk, los onderdeel bij epson printers. ALs je printkop stuk is, is die ook echt stuk.
Je kan wel een keer originele cartridges erin doen, dat kost je een tientje per stuk, of 36 voor alle vier. Dit helpt ook wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 17:03
handschoen
handschoen is offline
Uh, wat bedoel je? Helpt het om gewoon de originele cartridges er in te doen of is het dus tijd om de printkop te vervangen?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 17:06
M@rco
M@rco is offline
Als je printkop eruit kunt halen: afspoelen onder stromend heet water en goed laten drogen, dat wil nog wel eens helpen om verstopte spuitkanaaltjes te reinigen. Heb ik bij mijn Canon i550 ook gedaan, print nu weer als een zonnetje

(En dit is ook meteen de laatste keer dat ik een inkjet heb gekocht, poepdingen.)

Laatst gewijzigd op 26-11-2007 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Uh, wat bedoel je? Helpt het om gewoon de originele cartridges er in te doen of is het dus tijd om de printkop te vervangen?
Ja, kijk als je die cartridges blijft navullen, dan snotten ze een keer dicht. Als je het dan probeert met een originele, is er een aannemelijke kans dat de printer weer normaal doet.

M@rco, neem dan een hp, met die chips erop raakt de printerkop minder snel verstopt oid. Of de chips vormen de printerkop? Iets in die trend iig.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 17:30
handschoen
handschoen is offline
ok, dan ga ik dat maar proberen. Kijken of dat werkt!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 18:06
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Ja, kijk als je die cartridges blijft navullen, dan snotten ze een keer dicht. Als je het dan probeert met een originele, is er een aannemelijke kans dat de printer weer normaal doet.

M@rco, neem dan een hp, met die chips erop raakt de printerkop minder snel verstopt oid. Of de chips vormen de printerkop? Iets in die trend iig.
neemt natuurlijk niet weg dat laserprinters stukken relaxter zijn..
Oud 26-11-2007, 18:19
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
De printkop raakt bij een HP niet verstopt omdat de printkop op de cartridge zit, volgens mij Dus dat probleem heb je bij HP's niet zozeer, maar de laatste keer dat ik keek betaalde je je bij HP weer scheel aan inkt (vergelijk: een euro 15 voor een HP cartridge met zwarte inkt vs. 3,50 voor een zwarte inkttank voor m'n Canon, beide geen originele natuurlijk). Tenzij je misschien gaat kliederen met navullen (of na laten vullen, maar dat kost natuurlijk ook weer extra geld), maar daar heb ik geen zin in.

Als deze printer er ooit mee stopt (of per ongeluk uit het raam valt) dan haal ik een laserprinter, is iets duurder in aanschaf maar zo'n toner gaat (bij de goedkopere lasers) gemiddeld 2000-2500 pagina's mee, het is sneller, het vlekt niet en je kunt fatsoenlijk dubbelzijdig printen. Ik print toch nooit kleur en alleen maar tekst, dan is zo'n ding ideaal
Oud 28-11-2007, 07:02
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Ik raad ook iedereen die dagelijks print deze printer aan, je doet er dan zeker geen miskoop mee.
Dude: laserprinter.

Maar daar was je zelf ook al achter

De Lexmark e342n heb ik thuis staan. Die's niet goedkoop in de aanschaf, maar is wel heel erg goed. En voor zo'n 80 euro heb je een gerecyclede tonercart die 7000 (!) pagina's mee gaat. De fuser is een aparte eenheid die je dus apart kan vervangen. Dat scheelt ook weer wat in het geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten