Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm
![]() bijvoorbeeld: "Nadat echter de printer 2 maanden had stilgestaan (zomervakantie) printte hij met allemaal strepen. Via de bijgeleverde software was te achterhalen dat de spuitmondjes waren verstopt. Deze kunnen ook met deze software worden gereinigd, maar dat moest wel meerderen keren gebeuren. Bij deze procedure wordt er met hoge snelheid een behoorlijke hoeveelheid inkt door de spuitmondjes gespoten, dus dit is zeker inktverspillend. Deze procedure moet ik nu regelmatig herhalen, dus helemaal hersteld lijkt de printer niet. Om deze reden vul ik nu ook zelf mijn cardridges, want de inkt is anders wel te duur. Ook heeft epson er een chip in zitten die ervoor zorgt dat de inktptronen niet geheel leeg gaan. Dit is om de uitdroging van de spuitmondjes te voorkomen, maar dit werkt dus niet voldoende en zorgt er dus eigenlijk alleen voor dat je niet zoveel kan printen als mogelijk zou moeten zijn met een cardridge. Hierdoor kunnen de cardridges eigenlijk ook niet worden bijgevuld, maar gelukkig bestaan er daarom chipresetters. Zo kun je wel alles uit je patroon halen wat er in zit. Aangezien ik nu het bijvullen heb uitgevonden, denk ik dat ik voortaan toch maar weer voor HP ga. De oude problemen van HP zijn volgens mij verholpen en het voordeel is dat wanneer de printkop verstopt zit, ik een nieuwe cardridge kan kopen en de printer weer geheel naar behoren werkt. Bij deze cardridges wordt namelijk ook meteen de printkop vervangen, wat bij epson niet het geval is. Het regelmatig inkt door de spuitmonden spuiten is er dan niet meer bij. Voorlopig doet deze printer het nog prima. Er wordt wel wat inkt verspilt, maar navulinkt is toch niet zo duur. Het probleem met het meerdere vellen pakken komt af en toe voor, maar heb ik de laatste tijd erg weinig last van. Ik raad ook iedereen die dagelijks print deze printer aan, je doet er dan zeker geen miskoop mee. Maar als hij af en toe lang stil komt te staan, kun je beter een printer nemen waarbij de printkop in de cardridge is ingebouwd en niet zoals bij epson met printkop in de printer zelf." http://www.ciao-shopping.nl/Epson_St...__Review_28507 zou dit dan dus het probleem zijn? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Als deze printer er ooit mee stopt (of per ongeluk uit het raam valt) dan haal ik een laserprinter, is iets duurder in aanschaf maar zo'n toner gaat (bij de goedkopere lasers) gemiddeld 2000-2500 pagina's mee, het is sneller, het vlekt niet en je kunt fatsoenlijk dubbelzijdig printen. Ik print toch nooit kleur en alleen maar tekst, dan is zo'n ding ideaal ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar daar was je zelf ook al achter ![]() De Lexmark e342n heb ik thuis staan. Die's niet goedkoop in de aanschaf, maar is wel heel erg goed. En voor zo'n 80 euro heb je een gerecyclede tonercart die 7000 (!) pagina's mee gaat. De fuser is een aparte eenheid die je dus apart kan vervangen. Dat scheelt ook weer wat in het geld. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|