Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een kat is niet veel anders dan een hond. Ze zijn een stuk koppiger en sneller op hun teentjes getrapt, waar je zeker rekening mee moet houden, maar ook een kat kun je op de basis zo opvoeden als een hond. Dingen als van het aanrecht blijven, niet van je bord jatten, niet te hard stoeien, niet als een debiel gaan jengelen midden in de nacht, bij standjes of stemverheffing ergens vanaf of vandaan gaan zijn hele normale dingen om een kat te leren en ook helemaal niet moeilijk als je maar vroeg genoeg begint en regelmatig bijhoudt. Wat wel een issue is bij katten is dat als ze het eenmaal in hun bol krijgen, je ze moeilijker aan kunt pakken dan honden. Honden zijn onderdanig, honden kun je een zetje verkopen en ze snappen hun plaats weer, als je een kat een tik voor zijn reet geeft zal hij waarschijnlijk harder gaan rebelleren. Dus, fizzle, als je zeker weet dat het dier niet eenzaam is (en dus om aandacht vraagt), niet ziek is (en dus om hulp vraagt), hij geen ander voer krijgt waardoor hij misschien te energiek is, of niet plots ineens in een zoveelste puberteit zit word het tijd de plantenspuit en de rijstezakjes weer uit de kast te halen en hem op heterdaad te betrappen ![]() En geloof mij maar, dit blijf je nog wel even houden. Ik heb een kat van 15 zitten hier en die denkt van tijd tot tijd nogsteeds dat ze een kitten is en het normaal is om in de gordijnen te klimmen! Succes. |
![]() |
|
Dankjulliewel. Misschien is het inderdaad dat de plantenspuit uit huis ging. Mijn kat snapt in zijn gezicht geblazen worden ook niet. Vroeger strafte mijn moeder hem altijd met standjes of stemverheffing maar dat doet ze niet meer. Ik ga toch maar weer een plantenspuit halen dan.
En natuurlijk kan je een kat opvoeden, mijne kent het commando 'zit', al zijn andere manieren zijn helaas een beetje van de baan. Ik probeer het nog eens! |
![]() |
|
hej,
ik heb ook twee katten, uit het asiel. echte probleemkatjes waren het. wel lief van karakter, maar erg schuw en vernielzuchtig, en ook agressief. met beloningen heb ik ze ook allerlei gedrag aangeleerd, en als ze ongewenst gedrag vertonen (bijv. krabben aan de bank) dan pak ik m op en zet ik m met zn pootjes tegen de krabpaal en maak met zijn pootjes die krab bewegingen. zo hebben ze het uiteindelijk geleerd. nu ze alles "weten" gedragen ze zich prima. als ze nu iets doen wat niet mag, hoef ik alleen maar "a-a" te zeggen, iets harder, en dan luisteren ze. hopelijk heb je er iets aan!
|
Katten zijn prima op te voeden. Persoonlijk vind ik het ook heel vervelend als ie op tafel springt of schooit als ik eten heb. Dat heb ik mijn monstertje ook meteen afgeleerd door idd te blazen. Als 'ie nu aanstalten maakt om ergens op te springen, hoef ik alleen maar iets van mijn stem naar 'm te verheffen. Ik weet wel dat als ik slaap ofzo, dat ie er dan wel op zit. Maar dan kan ik natuurlijk er niets van zeggen
![]() Mijn Frits geeft ook pootjes en gaat ook zitten wanneer ik hem dat vraag. Dat ik veel katten makkelijk te leren hoor! Ze zijn heel slim. De oude kat van de buren, kon ook zitten en 'links' en 'rechts' pootje geven en miauwde als je zn naam zei. Geweldig beest, hij schooide als een gek bij mijn vader (nagels in zn been etc.) hij wist precies hoe ver hij bij iedereen kon gaan, want bij mij deed 'ie dat niet. Katten zijn aroganter en gevoeliger dan honden, ze zullen ws meer aan een beloning hebben. Wanneer je een plantenspuit gebruikt, (prima, dan associeren ze de 'straf' niet met jou en zullen ze niet bang voor jou worden) moet je er wel voor zorgen dat je hem op heterdaad betrapt, achteraf snappen ze de straf niet meer.
Laatst gewijzigd op 14-01-2008 om 21:44. |
![]() |
|
Wij hebben onze katten nooit hoeven straffen of corrigeren. Het zijn voorbeeldige beesten. En als ze iets "stouts" doen, dan is dat alleen maar leuk.
Volgens mij ligt het gewoon aan jou ![]()
|
![]() |
|
|