Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2002, 19:17
lotje!!
lotje!! is offline
Wie is voor/tegen proefrijbewijs + argumenten??
Is voor m'n debat en ik ben voor proefrijbewijs..alvast bedankt!!!
Oud 12-01-2002, 10:43
marlies
marlies is offline
voor proefrijbewijs.

Mensen die net hun rijbewijs hebben en dan vooral jongeren zijn een risicogroep. Daarom kost een verzekering ook voor die groep meer.

Met een proefrijbewijs, moet je eerst bewijzen dat je niet risicovol rijdt, voordat je pas je "echte" rijbewijs hebt.

Ik heb me verder niet echt in dit onderwerp verdiept, dus ik kan effe niet zo snel meer argumenten verzinnen, maar op Actualicteit en Nieuws is hier een topic over geweest: http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/001845.html
Oud 13-01-2002, 12:59
lotje!!
lotje!! is offline
heeeeel erg bedankt! hier heb ik wat aan!!
Oud 17-01-2002, 18:11
Björn van Bodegom
Björn van Bodegom is offline
Het is een goed idee om eerst een proefrijbewijs aan de mensen te geven en dat ze eerst moeten bewijzen of ze wel een beetje kunnen rijden. want bij jongeren tussen de 18-21 jaar gebeuren steeds meer dodelijke verkeersongelukken en ze nemen nog steeds toe. Met een proefrijbewijs kun je dit afremmen zodat het verkeer wat veiliger wordt.

eigenlijk moeten ze alleen maar een proefrijbewijs geven en geen rijbewijs want dan kan later als je een grote fout in het verkeer bent begaan alsnog je rijbewijs ingenomen worden en zo kunnen je ook de asso's uit het verkeer halen voor de veiligheid voor andere mensen.
Verder heb ik geen andere argumenten voor je ik hoop dat je er wat aan hebt. Kun jij mij misschien helpen ik sta ook op dezen pagina voor een debat en dan moet je kijken bij debatteren onder Björn van Bodegom wel de goede nemen want ik sta er twee keer op.

ALvast bedankt. Groetjes Björn
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 12:39
fsb_b3
fsb_b3 is offline
Hallo,

aangezien ik in de zomer aan mijn rijbewijs mag beginnen ben ik een beetje tegen. Je moet namelijk een aantal jaren zonder problemen rijden. Het in aanraking komen met ongevallen kan erg klein zijn, maar het kan ook erg groot zijn. Ik heb veel liever dat ze me direct een gewoon rijbewijs geven. Dat geeft veel minder zorgen en problemen en wer voor de overheid.

Veel succes met je debat!

B3
Reageren

Regels voor berichten