Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2007, 14:59
Priyanka
Priyanka is offline
Hallo, Ik heb een probleem en ik weet niet wat ik moet doen..

Ik heb nu 1,5 jaar een vriend en het gaat goed tussen ons. We gaan over een paar maanden samenwonen. Ik heb ook een ex, met hem ging het 3 jaar geleden uit en ik heb hem sinds die tijd niet meer gezien. Hij heeft ook al 1 jaar een nieuwe vriendin...

Toen we wat hadden dacht ik echt dat we voor elkaar gemaakt waren en dat het voor altijd zou zijn. Ik heb het zelf uitgemaakt omdat ik vond dat hij erg onvolwassen was maar ik bleef aan hem denken, bijna elke dag al 3 jaar lang. Sinds kort spreek ik hem wel eens op msn en ik merk dat hij erg verandert is (positief) in sommige dingen.

Eigenlijk wil ik hem heel graag weer zien. Ik ben best wel in de war omdat ik zoveel aan hem denk, en ook al zo lang. Soms denk ik dat ik nog steeds verliefd op hem ben. Ik voel me daar echt super schuldig over tegen mn vriend, want daar ben ik ook verliefd op.

Ik wil eigenlijk heel graag weten of mijn ex ook nog gevoelens heeft voor mij, soms denk ik dat dat wel zo is..

Als ik bij mijn vriend ben denk ik trouwens helemaal niet aan mn ex, daar heb ik alleen last van als mijn vriend er niet is.

Wat moet ik nou? Ik kan mijn ex niet zomaar vergeten ben ik bang, moet ik mijn vriend vertellen hoe ik me voel? Moet ik mijn ex vertellen hoe ik me voel? Of moet ik het allemaal voor mezelf houden en geen contact meer hebben met mijn ex...?

Dit klinkt vast heel debiel allemaal maar ik wou het toch even kwijt, ik voel me zo schuldig dat ik er niet met iemand over durf te praten die ik ken.. Vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2007, 15:09
Verwijderd
Als je ex je terug zou willen, zou je het dan afkappen met je huidige vriend?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 15:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als je je ex al drie jaar lang niet gezien hebt en je hebt nog steeds gevoelens voor hem zit het blijkbaar erg diep. Spreek eens af met je ex en kijk hoe het voelt en klikt. Daarna kun je beslissen wat je gaat doen. Straks maak je je vriend namelijk alleen maar onnodig in de war als je hem hier over vertelt. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je relatie
Oud 12-12-2007, 15:17
Priyanka
Priyanka is offline
Dat vraag ik me zelf ook wel eens af maar ik vind het een hele moeilijke vraag... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 15:20
igfy
igfy is offline
Misschien mis je in je huidige relatie iets wat je we had bij je ex? Het lijkt me wel een moeilijke situatie, maar ik zou het er in ieder geval nog niet met je vriend over gaan hebben...
Oud 12-12-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Dat vraag ik me zelf ook wel eens af maar ik vind het een hele moeilijke vraag... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Zolang je dat niet zeker weet zou ik in ieder geval niet gaan samenwonen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Spreek eens af met je ex
Slechtste advies ooit. Als je niet van plan bent je huidige vriend te verlaten, moet je ook niet je ex gaan opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 16:18
Priyanka
Priyanka is offline
Het is niet echt zo dat ik iets mis in de relatie met mijn vriend. Ik was alleen zo gek op mijn ex, alleen doordat we op sommige gebieden totaal anders waren konden we niet verder. Nu merk ik dat hij ook is verandert, en ik weet dat als hij toen zo was als nu, dan had het niet uit hoeven gaan..

En wat wij hadden was heel bijzonder. Wat ik nu met mijn vriend heb trouwens ook hoor. Maar stel dat ik ooit weer wat krijg met mijn ex, dan mag mijn en zijn familie en vrienden daar niks van weten. Die zullen dat echt niet accepteren

Ik denk niet dat mijn ex wil afspreken met mij. Hij heeft zelf ook een vriendin, dus ik denk eerlijk gezegd dat hij dat niet wil. Maar ik kan het altijd vragen natuurlijk.

En over dat samenwonen, dat is inderdaad waar, als ik met mijn vriend wil samenwonen moet ik 100% zeker weten dat ik met hem verder wil en met niemand anders.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 17:23
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Als ik jou was zou ik al het contact met mijn ex verbreken.
En niet gaan samenwonen want als een paar mooie woorden van je ex je al zo laten twijfelen ben je nog niet 100% zeker van je vriend.

Als je met je ex verder wilt en hij ook met jou zul je een keuze moeten maken tussen hem en je vriend. Stiekem met hem afspreken terwijl je nog een relatie hebt is hardstikke fout (want je spreekt toch af met bepaalde bedoelingen).

Succes ermee.
Oud 13-12-2007, 10:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Als ik jou was zou ik al het contact met je ex verbreken.
En niet gaan samenwonen want als een paar mooie woorden van je ex je al zo laten twijfelen ben je nog niet 100% zeker van je vriend.
Hier ben ik het mee eens, na de laatste post van de TS gelezen te hebben
Oud 13-12-2007, 11:43
Muchacha
Muchacha is offline
Verwar je liefde hier niet met heimwei en koestering? Ik denk ook nog aan mijn ex, het zal ook nooit helemaal verwerkt raken omdat ik daar de kans niet toe heb gehad, maar ik weet wel dat ik hem nooit meer terug zal willen. Ook niet als ie helemaal terug top zou worden, over is over. En het zou me ook niet in de weg staan in een volgende relatie.

Als je het gevoel hebt toch nog echt met je ex in je hoofd te zitten, dan moet je eens goed nadenken over je huidige relatie. Geen relatie kan lukken als je nog te veel met je ex bezig bent.
Oud 15-12-2007, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Als ik jou was zou ik al het contact met mijn ex verbreken.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 14:14
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik was alleen zo gek op mijn ex, alleen doordat we op sommige gebieden totaal anders waren konden we niet verder. Nu merk ik dat hij ook is verandert, en ik weet dat als hij toen zo was als nu, dan had het niet uit hoeven gaan..
En wat wij hadden was heel bijzonder.
Je moet niet zo in het verleden leven. Je ex is verleden tijd.
Ik zou trouwens niet gaan samenwonen als zoiets kleins je al in de war schopt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 17:18
crazy88
crazy88 is offline
Moeilijk hoor..
Ik heb ongeveer hetzelfde als jou qua gevoelens.
Ik woon al samen met mijn huidige vriend waar ik nu 1 jaar mee heb, maar ik mis mijn exvriend ook erg (3jaar met hem gehad). Maar ik probeer de gedachte altijd weg te stoppen want ik voel me dan schuldig tegenover mijn huidige vriend. Echt lastig.
Ik kom ook niks te kort. Maargoed. Ik denk dat je je ex beter niet kan opzoeken, dan raak je zelf ook meer in de war en zoals jij zegt hij heeft nu al een andere vriedin en jij een vriend dus ja.
Oud 30-12-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Moeilijk hoor..
Ik heb ongeveer hetzelfde als jou qua gevoelens.
Ik woon al samen met mijn huidige vriend waar ik nu 1 jaar mee heb, maar ik mis mijn exvriend ook erg (3jaar met hem gehad).
Ik snap echt niet waarom je dan samen zou gaan wonen, zeker na zo'n relatief korte relatie.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 00:19
Porcelain
Porcelain is offline
Bedenk dat als je weer wat met je ex zou beginnen, je ongetwijfeld hetzelfde gevoel zal hebben bij de jongen met wie je nu iets hebt. Dan zal je dáár elke dag aan denken omdat je ook met hem iets bijzonders had. Dat leven in het verleden is superlastig, omdat je het altijd verheerlijkt, zodat vroegah altijd beter lijkt.
Je moet een keuze maken. Ik vind ook dat je je ex niet moet opzoeken, want dat is cruciaal voor de relatie die je nu hebt. Tenzij je niet verder wil met de vriend die je nu hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Dat leven in het verleden is superlastig, omdat je het altijd verheerlijkt, zodat vroegah altijd beter lijkt.
Lang niet altijd hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 19:29
smiletoyou
smiletoyou is offline
Vaak lijkt je verleden makkelijker dan dat het in werkelijkheid was!

Tog zou ik het er met beide (je vriend en je ex) over praten!

Je moet tegen allebei eerlijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 14:21
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Als je je ex al drie jaar lang niet gezien hebt en je hebt nog steeds gevoelens voor hem zit het blijkbaar erg diep. Spreek eens af met je ex en kijk hoe het voelt en klikt. Daarna kun je beslissen wat je gaat doen.
Ik heb dit zelf ook gedaan (afspreken) en voel me er heel goed bij. Mijn ex en ik weten meteen weer wat we aan elkaar hebben en ik weet van mezelf dat ik niet meer verliefd op hem ben. Het zet je ook weer met je beide beentjes op de grond, omdat je ook de minder leuke kanten van diegene weer terugziet. Misschien kun je als vrienden met elkaar blijven omgaan als er geen gevoelens meer zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten