Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2007, 20:56
sainty
sainty is offline
Ik heb net mn nieuwe speakers aangesloten op mn pc, logitech X530, maar alleen rechtsvoor, linksvoor en de subwoofer geven geluid
Ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn moederbord, Asus M2N-E SLI en die heeft volgens mij gewoon wel de juiste aansluitingen. Ik heb al geprobeerd een nieuwe driver te installeren, maar dat heeft niks geholpen. Iemand een idee? Bedankt!

edit: Ik heb wat plugs verwisseld en nu doen de achterste boxen het ook, maar het geluid dat uit de subwoofer hoort te komen komt uit de middelvoorste box en andersom..

Laatst gewijzigd op 07-12-2007 om 22:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2007, 11:50
Bonga
Bonga is offline
alle kabeltjes op corresponderende kleur aangesloten?
Oud 08-12-2007, 17:19
sainty
sainty is offline
Ja, maar daar zou het niet aan kunnen liggen aangezien de center op de sub is aangesloten, de sub op rechtsvoor en vanaf daar naar de geluidskaart. De stekkers die ik heb verwisseld zijn degene die in de geluidskaart zitten, dat zijn er 3: 1 voor de achterste L en R, 1 voor voorste L en R en 1 voor sub en center.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 22:23
Subzero
Subzero is offline
instellingen staan juist?
Oud 08-12-2007, 23:13
sainty
sainty is offline
Citaat:
instellingen staan juist?
Voor zover er iets is in te stellen wel, ik heb bij Geluiden de 5.1 geselecteerd, als ik hierbij het geluid test komt overal geluid uit, alleen zijn die 2 omgedraaid, en het geluid uit de subwoofer is erg zacht, maar ik denk dat dat komt omdat die geen hogere tonen kan afspelen. Overigens gaat het helemaal fout als ik de driver van het moederbord installeer voor het geluid, dus die heb ik weer verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn moederbord, Asus M2N-E SLI en die heeft volgens mij gewoon wel de juiste aansluitingen. Ik heb al geprobeerd een nieuwe driver te installeren, maar dat heeft niks geholpen. Iemand een idee? Bedankt!
Dat moederbord heb ik ook, bij de driver zit ook een configuratie programma te vinden in het configuratiescherm. bij mij heet het 'CMI CM6501 Sound Config'
Daar kun je aangeven hoeveel speakers je hebt aangesloten en hoeveel je kunt het gelijk uit testen. Misschien moet je ook even de knop '7.1 Virtual Speaker Shifter'daar aanklikken daar kun je de posities van de speakers veranderen, zodat de driver bijvoorbeeld denkt dat jou linker speaker rechts staat.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 22:38
sainty
sainty is offline
Ja die driver had ik dus ook gedownload, maar zolang die is geinstalleerd werkt het al helemaal niet meer. de achterste boxen doen het dan nl niet, maarja ik zal het nog maar een keer proberen...

edit: Bij het testen komt nu steeds het geluid uit de juiste box, hoewel er bij games alleen uit de voorste 2 boxen geluid komt. Als ik bij Steam games de audio instel op 5.1 speakers, wordt dit meteen weer teruggezet naar 2 speakers .

Laatst gewijzigd op 12-12-2007 om 15:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten