Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2007, 14:21
WaltM
WaltM is offline
Hallo,

Ik ga binnekort werktuigbouwkunde studeren en hiervoor heb ik een notebook nodig. Ik zou graag wat hulp hebben met het kiezen.
Een HP,Dell of toch iets anders?
Welke specificaties heb ik nodig?
Vista of XP?
Welke modellen raden jullie mij aan?

Vanzelfsprekend moeten er zware programma's zoals Autocad op kunnen draaien, vanwege de studies Werktuigbouwkunde en Industrieel product ontwerpen (IPO)
die ik ga doen.

Mijn ouders betalen hem en de prijsklasse is ongv. tussen: 900 en 1000 euro. Of raden jullie mij een andere prijsklasse aan? De laptop moet namelijk wel een aantal jaartjes meegaan.

De laptop kan evt. via mijn vader's werk besteld worden

Alvast bedankt,

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2007, 14:44
Bonga
Bonga is offline
waarschijnlijk leer je in je eerste jaar die programma's nog niet gebruiken.. maar de ontwikkelingen op dat gebied gaan zo ontzettend snel dat je beter nu een goedkope zou kunnen halen en wanneer je daadwerkelijk met CAD aan de gang gaat een echt goede notebook haalt..
Oud 05-12-2007, 14:54
WaltM
WaltM is offline
Citaat:
waarschijnlijk leer je in je eerste jaar die programma's nog niet gebruiken.. maar de ontwikkelingen op dat gebied gaan zo ontzettend snel dat je beter nu een goedkope zou kunnen halen en wanneer je daadwerkelijk met CAD aan de gang gaat een echt goede notebook haalt..
Helaas hebben me ouders geen zin om 2 keer een laptop te kopen. Maar toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:02
Verwijderd
Da's idd een goede laptop. Misschien zou je daar nog willen kijken naar de mogelijkheid om XP erop te zetten - ik weet niet of AutoCAD e.d. van Vista houden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:22
Koning
Koning is offline
Zo zwaar is Autocad / Inventor helemaal niet, mijn broer bouwt offshore platformen op een oude Pentium M 1,5 met 512 ram en een 9700Pro. Dan kunnen die mid-range modellen het van nu al helemaal goed draaien.
Oud 05-12-2007, 15:38
WaltM
WaltM is offline
Waarom wordt er geen HP of Dell aangeraden?
In eerste instantie dacht ik dat dit toch een van de betere notebooks waren.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 08:56
]{ing
]{ing is offline
Waarom zou je niet een IBM/Lenovo, Toshiba of Asus notebook overwegen. Dell is overigens niet bijzonder beter dan andere merken en ook HP/Compaq is aan de dure kant. Kijk gewoon in de tweakers.net pricewatch en zoek notebooks van die merken rond je richtprijs met 2GB ram, een Core 2 Duo (T7x00) CPU en een 15" screen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 18:17
Verwijderd
Lol, AutoCAD ZWARE PROGRAMMA's...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 18:37
phoxetis
phoxetis is offline
koop geen Dell. Da's alles dat ik zeg. Drivers, accu's, Dell is altijd drama.
Oud 08-12-2007, 18:46
WaltM
WaltM is offline
Citaat:
koop geen Dell. Da's alles dat ik zeg. Drivers, accu's, Dell is altijd drama.
Geen Dell?

Ik had juist een Dell op het oog:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...dt1&l=nl&s=bsd

Precision Workstations zijn speciaal ontwikkeld voor zeer veeleisende computer gebruikers zoals grafisch ontwerpers, architecten, daytraders en ingenieursWorkstations zijn getest, ontworpen en gecertificeerd voor ISV (Independent Software Vendors, zoals Adobe, Solid Works, Bentley en meer)
Maken gebruik van Open GL grafische kaarten, zeer snel en accuraat vanwege rendering
Enig 17’’ zakelijk notebook
Mogelijkheid om meerder monitoren tegelijk aan te sluiten
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:07
]{ing
]{ing is offline
Pff wat een bs. Leg me eens uit, hoe ze 'speciaal' zijn ontworpen om voor 'zeer veeleisende gebruikers' zoals grafisch ontwerpers, architecten, daytraders en ingenieurs geschikt te zijn. Gecertificeerd.. wil niet zeggen dat een systeem zonder certificatie dat niet stabiel draait. Beloftes..

Maargoed laat je pa en ma maar opdraaien, voor de marketing praatjes van Dell..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:54
Verwijderd
Tja, als je per se een Dell wilt, moet je vooral een Dell halen. Niemand houdt je tegen. Besef echter wel dat Dell vaak duurder is dan een vergelijkbaar model van bijv. Toshiba wat de programma's die jij nodig hebt net zo goed draait.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:02
]{ing
]{ing is offline
Dat denk ik ook. Ik hou niemand tegen maar het is natuurlijk niet slim.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 09:30
Verwijderd
Ik weet niet waar je werktuigbouw gaat doen. Maar in Delft bieden ze alle eerstejaars een laptop van de TU aan. Ik weet niet of je die nu nog kan krijgen, maar anders kan je misschien beter wachten tot september met aanschaffen, zo hard heb je hem nou ook niet nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten