![]() |
|
Verwijderd
|
Op de UU hebben ze sinds dit studiejaar het Grade Point Average (GPA) ingevoerd (bron).
Dit GPA wordt als vrij belangrijk 'gepresenteerd', er kan iig vrij veel van afhangen, zo lijkt het. Nu vraag ik me al een tijdje af: wanneer is zo'n GPA goed/hoog? (Dit kan je natuurlijk ook zien als de vraag wat het gemiddelde in het Nederlandse cijfersysteem is, maar ik kwam op de vraag vanwege dat GPA. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Haal je het nog niet, dan heb je het jaar erop weer 2 mogelijkheden. En het jaar erop weer 2. En het jaar erop weer 2. Etc. Volgens mij is dat vrijwel overal zo? Alleen 2 BSA vakken moesten we binnen een jaar (2 pogingen) halen en de propedeuse vakken binnen 2 jaar (4 pogingen).
|
Weet iemand hoe je op een fatsoenlijke manier onze 'gewone' cijfers om kunt rekenen naar een GPA? Of cijfers omrekenen naar het Amerikaans lettersysteem? Ik vind het maar ingewikkeld.. er lijkt geen standaard omrekenmethode te zijn, of wel?
Probleem is ook nog eens dat een hoop van mijn cijfers onafgerond meetellen.. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Op de RuG mag je inderdaad ook geen voldoendes herkansen. Dus eigenlijk zou je beter voor je eerste tentamen expres een 5 kunnen halen en dan vervolgens beter voorbereid (doordat je nu weet wat er ongeveer gevraagd wordt) de herkansing maken en dan een hoog cijfer halen, dan meteen in één keer een zes halen. Beetje vreemd dat ze dat niet meenemen, want zo kan iemand die pas bij de herkansing écht begint te leren een hoger cijfer halen dan iemand die alles in één keer haalt, terwijl dat imo pas echt een prestatie is. Wel relaxed dat je hele propedeuse niet meetelt trouwens voor je Final GPA, in mijn geval dan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@akumabito: Nee, zo'n standaardmethode is er niet echt. Dat verschilt per school.
|
Ik had het niet over voldoendes herkansen hoor. Ik bedoelde: je gaat een keer kijken naar wat het vak inhoudt en de keer erop ga je het echt maken.
En wat houdt 'een vak overnieuw doen' dan in? Wij hebben alleen in het laatste jaar aanwezigheidsplicht, dus in de overige jaren kwam het vak overnieuw doen gewoon neer op colleges skippen en enkel het tentamen maken. Precies een herkansing dus ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar natuurlijk kan je je ook niet inschrijven, al kan je dan niet alles volgen ed. Op de UU/FSW heb je bij vrijwel alles 80% aanwezigheidsplicht en als afsluiting vaak een tentamen en een opdracht. Bij werkcolleges is de aanwezigheidsplicht vaak 100%. Een vak overdoen houdt dus opnieuw colleges in en alle opdrachten en tentamens opnieuw maken, ook wat je de vorige keer al voldoende had gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij ons waren dus de eerste 3 jaar nauwelijks verplichte colleges. Geloof 2 vakken in totaal en dat waren vakken met verplichte werkgroepen waarin je papers moest schrijven. Dan was het 80% aanwezigheidsplicht. Maar voor de rest maakt het hen weinig uit, al kom je geen één college. Zolang je de stof voldoende beheerst om die voldoende te halen.. En ik heb één van die aanwezigheidsvakken pas de 3e keer gehaald. Maar omdat m'n papers gewoon voldoende waren (nou ja, precies een 6 ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Master applicaties met laag GPA Taartappel | 0 | 16-02-2017 14:54 | |
Studeren |
Msc Neuroscience aan Oxford University East | 3 | 12-05-2015 14:52 | |
Algemene schoolzaken |
HAVO/VWO GPA score Moncpier | 4 | 18-12-2013 21:49 | |
Studeren |