Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2007, 20:26
Skilly
Skilly is offline
Hallo
Dit jaar wil ik iets aparts maken met nieuwjaar borrelhapjes enz. Maar ik wil eens een keer iets aparts maken. Wat voor borrelhapjes maken jullie zowel en wat raden jullie aan. Liefs zonder gebruik van oven want die hebben we helaas niet.

Ik dacht zelf aan snoep, gevulde ei.
Oud 28-12-2007, 21:50
Verwijderd
Snoep als borrelhapje?

Gevuld ei is altijd lekker. Misschien iets met worst?
En ik wilde zeggen: bladerdeeg hapjes, maar dat is wat lastig zonder oven.

Ik vrees dat je zonder oven niet veel verder komt dan dingen met gevuld ei, kaas, worst en dat soort dingen. Anders gewoon dingen in de winkel kopen misschien?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 22:18
Skilly
Skilly is offline
Ja, snoep omdat ik geen oven heb daarom. Maar ja ik weet ook niet of je wel snoep kan maken zonder oven. Ik vind het erg jammer dat onze oven stuk is.
Anders kon ik de leukste dingen maken maar jah.

Lol waarom bestaat er niet zoiets als een winkel waar je je spulletjes in de oven kan zetten net als kleren in een wasserette

Ja over die winkel ik wilde het graag persoonlijk houden.

Piña colada wilde ik ook gaan maken daar is geen oven bij nodig dus dat zit wel goed.
Oud 29-12-2007, 12:25
palindrome
palindrome is offline
Heb je wel een frituurpan?

Of Dim Sum hapjes,
gevulde worstjes,
gehaktballetjes,
allerlei toastjes,
gevulde tomaten/paprika/pepertjes,
kipdrums

echt zoveel dingen te bedenken waarbij je geen oven nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 13:58
Cartosa
Cartosa is offline
toastjes met garnaal, hesp en room => in de oven
Oud 29-12-2007, 16:17
Drez
Drez is offline
Citaat:
toastjes met garnaal, hesp en room => in de oven
GEEN oven he.

je kan ook zelf tapenade of pesto maken
Oud 29-12-2007, 16:41
ogendicht
ogendicht is offline
sushi misschien ?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 18:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dadels gevuld met roomkaas vind ik ook altijd erg lekker en is niet moeilijk en zonder oven Toastjes met salades, kaas, worst en tzatziki is ook nog een idee
Oud 29-12-2007, 19:54
flyaway
flyaway is offline
Jaa die dadels
En tomaat met mozarella
Crackers met zalm / ei
Guacamole!! (Kan je gezellig dippen. Avocado + tomaat + paprika + koriander en dippen met doritos)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 20:13
Skilly
Skilly is offline
Ja die dadels die had ik met de zoekfunctie eerder gevonden, het leek me makkelijk te maken. Maar is het lekker ik heb nooit dadels op met wat is de smaak te vergelijken en zijn het gewoon die "zachte" dadels die je krijg in de supermarkt?

Oee Guacamole goed iedee. Ik ga meteen effe recepten kijken zodat ik morgen inkopen kan doen ^_^
Oud 29-12-2007, 20:44
Verwijderd
Humus is volgens mij ook vrij makkelijk te maken. Ik vind het lekker met mini-pitabroodjes, maar die moet je dan weer zelf bakken en dat gaat niet. Maar goed, met stokbrood of toastjes kan het ook prima.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja die dadels die had ik met de zoekfunctie eerder gevonden, het leek me makkelijk te maken. Maar is het lekker ik heb nooit dadels op met wat is de smaak te vergelijken en zijn het gewoon die "zachte" dadels die je krijg in de supermarkt?
Dadels smaken vooral zoet, het is de structuur die een beetje wazig is vind ik maar ze zijn gewoon zoet en een beetje hard en lekker met iets van roomkaas of mascarpone ofzo. Je moet ze gewoon doormidden snijden en volproppen met dat spul, kan niet makkelijker Je kan ze gewoon in de supermarkt kopen in zo'n piepschuim bakje meestal

Pitabroodjes kan je echt heel goed bakken in de broodrooster Doe ik zelf altijd want dan hoef ik niet eerst de oven voor te verwarmen voor vier van die broodjes
Oud 29-12-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:

Pitabroodjes kan je echt heel goed bakken in de broodrooster Doe ik zelf altijd want dan hoef ik niet eerst de oven voor te verwarmen voor vier van die broodjes
Maar dat gaat alleen met voorgebakken broodjes en die zijn er niet in minivariant, volgens mij?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maar dat gaat alleen met voorgebakken broodjes en die zijn er niet in minivariant, volgens mij?
Ow, dat weet ik dan weer niet. Ik heb nog nooit mini pitabroodjes gezien. Ik heb altijd die gewone in twee-aan-elkaar-pakje. Daar gaat het prima mee Die zou je eventueel dan nog in vieren kunnen snijden oid
Oud 30-12-2007, 13:49
Skilly
Skilly is offline
In ieder geval heb ik nu van die speciale toastjes waar je dingen in kan doen. Ik dacht zelf aan tonijn met afwisselend een stukje tomaat of komkommer.
Piña colada ingredientn heb ik al bijna. Hoewel ik het nog nooit heb gemaakt dus dat is wel even spannend. Verder kijk ik nog wel. Die broden klonken wel interesant.
Oud 30-12-2007, 16:40
Lilium
Lilium is offline
En de ouderwetse plakjes leverworst / blokjes kaas aan een prikkertje? Vergeet dan de augurk niet.
Oud 01-01-2008, 16:40
Nona
Nona is offline
Citaat:
En de ouderwetse plakjes leverworst / blokjes kaas aan een prikkertje? Vergeet dan de augurk niet.
Het blijft gewoon lekker.

Heb je wel een frituurpan? Bij de toko een dun soort deeg opzoeken en daar stukjes kaas in rollen, of gehakt met kruiden, of wat je er maar in wilt. En dat frituren. Cigara boregi heet het geloof ik. Turkse vrienden, een verrijking van mijn culinair leven.
Oud 01-01-2008, 21:17
Fantôme
Fantôme is offline
ik maak wel eens kruidenrolletjes.
een recept met wraps, roomkaas, gehakte walnoten, munt, peper, zout, bieslook en nog iets.
het recept staat op de site van de allerhande en je moet zoeken onder de naam 'kruidenrolletjes'.

Best lekker
Oud 02-01-2008, 12:28
justhanna
justhanna is offline
M'n moeder maakte vroeger vaak roomkaas met snippers ui, gerold in een plakje ham. Enorm veel calorieën maar wel enorm lekker!
Oud 02-01-2008, 12:43
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Het blijft gewoon lekker.

Heb je wel een frituurpan? Bij de toko een dun soort deeg opzoeken en daar stukjes kaas in rollen, of gehakt met kruiden, of wat je er maar in wilt. En dat frituren. Cigara boregi heet het geloof ik. Turkse vrienden, een verrijking van mijn culinair leven.
Bedoel je niet loempiadeeg?
Oud 02-01-2008, 16:23
Nona
Nona is offline
Citaat:
Bedoel je niet loempiadeeg?
De vorige keer dat ik het met een vriendin maakte stond dat er niet op, maar het is vast even goed bruikbaar.
Oud 02-01-2008, 18:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
filodeeg dan dus toch?

tis nieuwjaar geweest, dus ik ben benieuwd wat ts uiteindelijk gemaakt heeft .

dit mag w.m.b. wel open blijven als mensen leuke borrelhapjes suggesties blijven geven of er om vragen!
Oud 02-01-2008, 19:23
Calyx
Calyx is offline
- quiche kant en klaar in puntjes
- courgette rolletje met geitenkaas
- crostini's met allerlei beleg
- roggebrood,kaas,roggebrood
- roggebrood met brie
- omeletpuntjes
- gevulde eieren
- iets frituren
- vijgen of dadels met roomkaas