Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2007, 21:44
moon
moon is offline
Nee dit topic is geen grap. Ik snap ook wel dat iedereen het nu koud heeft...maaar....bij mij is het, denk ik, wel extreem. Ik woon zeg maar in het stuk van nederland waar het, geloof ik, nog het warmste is. Ik draag al 3 dagen, en nee dit is niet overdreven, een topje, daarover een shirt met lange mouwen, daarover een vest van polyester met lange mouwen, daarover een wollen trui en daarover een wollen vest. En dan heb ik het zoals nu nog koud en doe ik er soms nog een vest of trui bij. En dat terwijl het in huis 21 graden is. Verder heb ik 2paar sokken en pantoffels aan. Ik krijg ook voldoende lichaamsbeweging. Bloedarmoede kan het waarcshijnlijk niet zijn.
Wat zou het wel kunnen zijn, iemand een idee?
Iets anders opvallends is dat ik de laatste tijd een terugkerende pijn heb een beetje links van het midden, vlak onder mijn ribben. Verder heb ik last van vermoeidheid, maar dat kan ook goed met andere dingen te maken hebben.
Oud 20-12-2007, 22:05
Verwijderd
Misschien je schildklier eens na laten kijken?

Misschien dat een kruik, warme thee-chocomel en/of een warm bad wat helpen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 22:23
Bloem
Bloem is offline
Je kunt je ook te dik aankleden, dan helpt niets meer, geloof ik. Meer bewegen! Door te sporten/bewegen krijg je het warmer, ook op momenten dat je niet sport.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 00:14
AzN
AzN is offline
Ben je dit jaar misschien veel afgevallen? Daar kan 't ook aan liggen.
Oud 21-12-2007, 09:20
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik denk dat je je té warm kleedt.
Op die manier kan je lichaam niet ademen.
Probeer eens een topje met daarover een passende (dus niet strak en niet wijd) fleece trui.
Eventueel nog een sjaal om, en gewoon één paar lekker dikke bedsokken.

Ik heb het zelf ook altijd extreem koud, heb geen lichaamsvet en beweeg weinig, maar ik heb ook last van het zogenaamde syndroom van Raynaud. Zie http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=1399.

Ik weet niet of het bij jou ook zo erg in de vingers en tenen zit? Want zodra die ijskoud zijn, kan het zijn dat de rest van je lichaam ook niet goed warm meer wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:32
Volk
Volk is offline
Als je moe bent heb je het ook sneller koud. Dus misschien effe goed uitrusten en inderdaad wat minder kleren aan. Met zoveel kleren aan denk ik dat je lichaam constant bezich is met afkoelen in plaats van opwarmen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 12:50
vosje16
vosje16 is offline
Enkele dagen geleden had ik het binnen ook zo koud. Ik liep ook met een topje, shirt met lange mouwen, dikke wollen trui en nog een dikke trui met kap + handschoenen rond in huis. Nu gaat het al beter want ik heb de verwarming heel hoog gezet Ik schat dat het hier nu minstens 25° moet zijn
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 12:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb het zelf ook altijd extreem koud, heb geen lichaamsvet en beweeg weinig, maar ik heb ook last van het zogenaamde syndroom van Raynaud. Zie http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=1399.

Ik weet niet of het bij jou ook zo erg in de vingers en tenen zit? Want zodra die ijskoud zijn, kan het zijn dat de rest van je lichaam ook niet goed warm meer wordt.
Een beetje nifedipine (perifere vaarverwijder, tabletten, maar wel op recept) helpt goed, ook tegen het gevoel van dat je het de hele tijd koud hebt.
Oud 21-12-2007, 13:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Een beetje nifedipine (perifere vaarverwijder, tabletten, maar wel op recept) helpt goed, ook tegen het gevoel van dat je het de hele tijd koud hebt.
Bedankt voor de tip, zal ik zeker eens naar informeren!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 13:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bedankt voor de tip, zal ik zeker eens naar informeren!
Laag beginnen is het handigste. Het is ook een bloeddrukverlager en als je meteen hoog zit kan je plat gaan vanwege je bloeddruk (ik weet niet hoe de jouwe normaal is, maar sowieso wel een puntje om op te letten) Met 5 mg ofzo en dan kan je langzaam gaan verhogen naar iets wat voor jou fijn is. Eerste paar dagen (na beginnen en soms bij ophogen) kan je wat hoofdpijn hebben, maar meestal gaat dat met een paar dagen over.
Oud 21-12-2007, 16:28
Verwijderd
Ik zeg bij voorbaat maar alvast dat ik geen tips heb. Ik heb zelf ook nogal last van de kou. Sowieso heb ik van september tot juni steevast koude voeten, waardoor ik moeilijk in slaap kom. Daarnaast is het de afgelopen maand steeds zo dat als ik naar buiten ga ik helemaal begin te bibberen en verkramp in mijn schouders, nek en rug, wat best wel pijn doet. Nee, ik houd niet van de winter.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 00:50
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Nee dit topic is geen grap. Ik snap ook wel dat iedereen het nu koud heeft...maaar....bij mij is het, denk ik, wel extreem. Ik woon zeg maar in het stuk van nederland waar het, geloof ik, nog het warmste is. Ik draag al 3 dagen, en nee dit is niet overdreven, een topje, daarover een shirt met lange mouwen, daarover een vest van polyester met lange mouwen, daarover een wollen trui en daarover een wollen vest. En dan heb ik het zoals nu nog koud en doe ik er soms nog een vest of trui bij. En dat terwijl het in huis 21 graden is. Verder heb ik 2paar sokken en pantoffels aan. Ik krijg ook voldoende lichaamsbeweging. Bloedarmoede kan het waarcshijnlijk niet zijn.
Wat zou het wel kunnen zijn, iemand een idee?
Iets anders opvallends is dat ik de laatste tijd een terugkerende pijn heb een beetje links van het midden, vlak onder mijn ribben. Verder heb ik last van vermoeidheid, maar dat kan ook goed met andere dingen te maken hebben.
je zou eens je kamer op kamertemperatuur [23graden] moeten zetten en dan de gevoelstemperatuur bij jezelf moeten nagaan; als je dit vaker doet heb je een redelijke indicatie van hoeveel graden verschil je voelt. mocht dit verschil zeer hoog zijn zou ik even langs een huisarts gaan.
Oud 22-12-2007, 06:59
deoxyribose
deoxyribose is offline
Zelf ben ik ook een ongelovelijke koukleum, en dat terwijl ik van nature een redelijk lage lichaamstemperatuur heb(zo tussen de 35,5 en 36,5 graden Celsius). Maar ik heb verder geen tips.:/
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 08:32
Iduna
Iduna is offline
Kleed je niet te dik aan, als je lichaam het warm heeft, wil het zichzelf afkoelen en dan heb jij het weer koud. Zelf heb ik het niet snel koud, maar dingen van fleecespul is wel lekker warm. Doe een longsleeve aan en daar overheen een fleecevest of hooded sweater en eventueel een sjaal om. Of gewoon een trui aan en daaronder thermo ondergoed aan doen?
Ik heb ooit ergens gelezen dat 80% van de lichaamswarmte via je hoofd weg gaat, dus dan zou je een muts kunnen opzetten. Misschien een beetje vreemd om dat binnen te doen, maar goed, het kan helpen.

Citaat:
Ik zeg bij voorbaat maar alvast dat ik geen tips heb. Ik heb zelf ook nogal last van de kou. Sowieso heb ik van september tot juni steevast koude voeten, waardoor ik moeilijk in slaap kom. Daarnaast is het de afgelopen maand steeds zo dat als ik naar buiten ga ik helemaal begin te bibberen en verkramp in mijn schouders, nek en rug, wat best wel pijn doet. Nee, ik houd niet van de winter.
Ik heb dit opgelost door een fleece dekentje om mijn voeten te wikkelen. Maar je kunt ook dikke sokken aan doen of een kruik bij je voeten leggen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 12:03
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Ik heb dit opgelost door een fleecedekentje om mijn voeten te wikkelen. Maar je kunt ook dikke sokken aan doen of een kruik bij je voeten leggen.
volgens mij krijgen sommige mensen daar zweetvoeten van.

Regels voor berichten