Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2008, 19:14
crazycat
crazycat is offline
wat gebeurd er als iemand 20 500mg pille heeft ingenome? iemand zegt dt ie dit gaat doen vraag me af wt er gaat gebeurde, ik neem aan vreselijke pijn voor een dag en daarna dood? ik spring zelf liever vn een flat als ik zelfmoord pleeg maar ieder zijn eigen manier maar wt gaat er gebeurde dn?
Oud 25-06-2008, 19:37
meime
meime is offline
Ik heb eens gelezen dat je bij een fikse overdosis aspirine langzaam aan zult sterven omdat je nieren en lever zodanig vergiftigd zijn. Dit schijnt ook zeer pijnlijk te zijn. Het kan een paar dagen duren, maar ook een aantal weken. Dat ligt aan veel factoren. Maar het hoeft niet perse de dood tot gevolg te hebben, maar het kan veel dingen beschadigen in je lichaam.

Lees dit maar eens:

Overdosis aspirine?
Kun je ook dood gaan aan aspirine?

Antwoord apotheker

Ja

Succes ermee!

Laatst gewijzigd op 12-02-2013 om 13:44.
Oud 25-06-2008, 20:51
Pluis
Pluis is offline
aspirine is geen leuke manier om dood te gaan. gaat heel traag en maakt langzaam alles kapot.

maaruhm, wat moet je met zo'n serieus probleem op een scholieren forum? als hij/zij écht gevaarlijk is bel dan in godsnaam de ouders op en red een leven. (ik gok tenminste dat het een leeftijdsgenootje)
en zelfs als hij/zij het niet echt meent, is het alsnog een alarmsignaal van dat er iets mis is.
Oud 25-06-2008, 21:01
Verwijderd
Hulp inschakelen inderdaad!
Oud 25-06-2008, 21:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Het is een fabeltje dat je met aspirines zelfmoord kan plegen. Alles is dodelijk als je er maar genoeg van inneemt, zelfs water. Maar de hoeveelheid asprine die dodelijk is, is belachelijk. Dat kan je niet eens innemen zonder halverwege over te geven of buiten bewustzijn te raken, dus dood zul je er niet aan gaan. Wat wél kan, is er bijzonder ziek van worden, in een (tijdelijke) coma raken en permanente lever, nier, maag, slokdarm en hersenbeschadiging oplopen.
Oud 25-06-2008, 21:56
Verwijderd
Ook al kan die persoon er niet dood aan gaan, 't lijkt wel z'n bedoeling, dus dat lijkt me toch genoeg reden om hulp te gaan zoeken. Bel z'n ouders, licht iemand op school in..
Oud 25-06-2008, 22:46
DDM
DDM is offline
Citaat:
Het is een fabeltje dat je met aspirines zelfmoord kan plegen. Alles is dodelijk als je er maar genoeg van inneemt, zelfs water. Maar de hoeveelheid asprine die dodelijk is, is belachelijk. Dat kan je niet eens innemen zonder halverwege over te geven of buiten bewustzijn te raken, dus dood zul je er niet aan gaan. Wat wél kan, is er bijzonder ziek van worden, in een (tijdelijke) coma raken en permanente lever, nier, maag, slokdarm en hersenbeschadiging oplopen.
De gevolgen die jij allemaal opnoemt kunnen allemaal letaal zijn. Dus je kan wel degelijk doodgaan aan Aspirine. Neem daarbij nog het effect op de bloedstolling en de verstoring van het zuur-base evenwicht. Dit laatste kan snel optreden bij een overdosering. En als de pH in het lichaam daalt zonder dat je dit kan compenseren (en al helemaal niet als je buiten bewustzijn bent), ga je gewoon dood. En dan hoeven de door jouw genoemde verschijnselen niet eens op te treden.
Oud 25-06-2008, 23:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
De gevolgen die jij allemaal opnoemt kunnen allemaal letaal zijn. Dus je kan wel degelijk doodgaan aan Aspirine. Neem daarbij nog het effect op de bloedstolling en de verstoring van het zuur-base evenwicht. Dit laatste kan snel optreden bij een overdosering. En als de pH in het lichaam daalt zonder dat je dit kan compenseren (en al helemaal niet als je buiten bewustzijn bent), ga je gewoon dood. En dan hoeven de door jouw genoemde verschijnselen niet eens op te treden.
Tja, als je lang genoeg rond blijft lopen met een lever die total-loss is of iets dergelijks, ga je uiteindelijk natuurlijk wel dood. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen (had ik een beetje onhandig verwoord misschien) dat het als zelfmoordpoging maar bar weinig kans van slagen heeft. Of denk je dat de ouders van de vriend van de TS het niet doorhebben als kindlief in coma ligt?
Oud 26-06-2008, 15:31
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn ex-vriend heeft dit gedaan. Hij was er zó kapot van toen t uit was tussen ons dat ie op een gegeven moment dreigde tegen een boom te rijden enzo. Maar daar had hij het lef niet voor dus ik werd ineens midden in de nacht gebeld door een goede vriend van ons dat ik naar de ouders van mijn ex moest bellen omdat hij een overdosis aspirine en ibuprofen had genomen... Natuurlijk schrok ik me dood en heb toen naar t huis van mn ex gebeld. Toevallig bleek dat zijn vader wakker was en die is bij hem gaan kijken, maar 'hij lag gewoon te slapen en er was niks aan de hand'.

De volgende ochtend heeft zijn moeder hem gevonden, hij was niet dood maar ook zeker niet levend... Er lagen meerdere doosjes paracetamol en ibuprofen naast zijn bed. Ik ben er toen met die vriend van ons heen gegaan en hij was helemaal slap en duizelig enzo. Hij is er een week ziek van geweest, heeft veel overgegeven en dat was pikzwart zei die. Uiteindelijk heeft ie er niks aan overgehouden, alleen veel mensen laten schrikken...

Als je écht dood wilt is dat dus niet een oplossing, je wordt er alleen heel ziek van. Of je moet nóg meer innemen dan hij heeft gedaan.

En wat een eikel was die vader dat hij niet beter heeft gekeken terwijl ik in paniek aan de telefoon hing..
Oud 27-06-2008, 22:51
DDM
DDM is offline
Citaat:
Tja, als je lang genoeg rond blijft lopen met een lever die total-loss is of iets dergelijks, ga je uiteindelijk natuurlijk wel dood. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen (had ik een beetje onhandig verwoord misschien) dat het als zelfmoordpoging maar bar weinig kans van slagen heeft. Of denk je dat de ouders van de vriend van de TS het niet doorhebben als kindlief in coma ligt?
Als je lever irreversibel beschadigd is kan dit zeer fulminant verlopen. Denk maar aan een auto-immuunhepatitis. Ik snap wat je bedoelt, maar dan nog doet jouw opvatting er weinig aan toe. Want ten eerste kan de persoon in kwestie alleen zijn; met als gevolg dat niemand merkt dat hij/zij in coma ligt. Ten tweede kan je jouw opvatting dan extrapoleren naar andere zelfmoordpogingen. Iemand komt net binnelopen terwijl je, je wilt verhangen, iemand trekt je net weg voordat je voor te trein wilt springen etc.
Oud 02-07-2008, 13:26
Miekje*
Miekje* is offline
het kan in ieder geval nooit goed voor je zijn

Regels voor berichten