Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil volgend jaar heel misschien ook in Tilburg gaan studeren. En zit ook in R'dam in 6VWO. Maar ik heb ook nog geen zin om op kamers te gaan. Dus als ik daar ga studeren wordt het denk ik gewoon een jaartje heen en weer reizen. Het is lastig, maar je moet er iets voor over hebben
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik woon thuis en de reistijd naar mijn universiteit is ook ongeveer een uur. Nu kan ik voor mijn werkcolleges wel zelf kiezen uit meerdere tijdstippen, waardoor ik maar drie dagen op en neer hoef te reizen, dus dat scheelt. Veel college zul je bij CIW waarschijnlijk ook niet hebben, maar ik weet niet hoe het met roosters en zelf kiezen zit in Tilburg. In de stad waar ik woon zijn er ook heel veel die het eerste jaar op en neer reizen, ook degenen die wel vijf dagen per week college hebben. Ik vind het zelf prima te doen. Ik ga dan altijd gewoon in de trein studeren en gebruik mijn reistijd daardoor meestal vrij efficiënt. Zie je het nog echt niet zitten om op kamers te gaan, dan zou ik gewoon eerst nog even op en neer reizen. Word je er echt zat van, dan kun je nog altijd een kamer zoeken - wat dan waarschijnlijk ook makkelijker gaat omdat je dan al wat mensen in Tilburg kent.
|
![]() |
|
zelf heb ik inderdaad ook nagedacht om het eerste jaar zoiezo thuis te blijven wonen en eventueel halverwege het jaar of begin tweede jaar alsnog op kamers te gaan als ik gek word van het reizen. Ik denk namelijk dat ik ook gek zou worden van die overgang van middelbaar naar uni en ook nog eens van thuis wonen naar op kamers. Ik denk dat ik dus inderdaad maar gewoon het eerste jaar heen en weer reis. Natuurlijk zijn er veel mensen die alleen aankomen in een nieuwe stad en uni, ik kijk er ook niet tegen op eigenlijk, vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen. tijdens de open dagen die ik bezocht heb ben ik er wel achtergekomen dat de studenten per opleiding en stad heel erg kunnen verschillen, dus ik ben wel heel benieuwd of het bij de opleiding een beetje `mijn soort mensen` zijn, dan zou ik me wat makkelijker aan kunnen passen denk ik.
in ieder geval iedereen nog bedankt voor het reageren, nu weet ik dat het reizen gelukkig wel meevalt
|
Verwijderd
|
Je kunt M@rco even een PM sturen of vragen om hier te reageren, die heeft dezelfde studie daar gedaan en ook altijd heen en weer gereisd
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
op zich is een uurtje heen, en een uurtje trug niet suprveel
das tog wel te doen, vooral als het grootste gedeelte trein is, dan zou je miss nog iets kunnen doen in de trein, al is dat moeilijk maar tegen een uur reizen moet je nie opkijken, ik reis nu al drie kwartier op de fiets naar mn middelbare school, en jah, dat ben ik nu wel zat, maar uiteindelijk valt het reuze mee |
![]() |
|
het 1e jaar moest ik 1,5 uur reizen naar de uni, die 40 km verderop was. (omdat ik uit een stom gat zonder normale OV-verbindingen kwam) Persoonlijk vond ik dat goed te doen. altijd boek, muziek etc. bij me. Ik nam zelfs een thermoskan thee mee in de bus, die op was tegen de tijd dat ik in amsterdam aankwam (lekker in de kou) Enige minpunten waren:
- je moest f*cking vroeg op. Uni begon soms doodleuk om 8 uur 's ochtens, dus om half 6 was ik eruit en dat elke dag. Soms was ik al moe tegen de tijd dat ik op school kwam. Ook kom je dan in een strak dagschema terecht van opstaan en weer naar bed gaan. Mn sociale leven was soms dood. - Soms moest ik naar de wc en was ik net 20 minuten onderweg ![]() ![]() Uiteindelijk vermoeit het toch wel, maar ik heb het een jaar volgehouden. Daarna ging ik in Rotterdam studeren en was ik 2,5-3 uur onderweg, wat wel een beetje te werd. Toen ben ik op kamers gegaan en daar heb ik nooit spijt van gehad. Je houdt zoveel tijd over, en als je zelfstandig genoeg bent dan gaat dat gwn goed. En op je 18e-19e kan dat best. Je bent zo gewend. De uni organiseert veel sociale activiteiten, dus dat is een goed opstapje naar het *inburgeren* |
![]() |
|
voor het sociale leven ben ik inderdaad ook bang, zowel als ik dus inderdaad heen en weer reis en weinig tijd overhou, dan als ik in tilburg op kamers zou gaan en iedereen hier achter zou laten, je houdt natuurlijk wel altijd de weekenden, maar op kamers zou ik zoiezo een baan moeten gaan zoeken die beter betaald dan wat ik nu doe, wat dan ook weer meer tijd in zou nemen natuurlijk.
|
Verwijderd
|
Ik reisde in mijn eerste jaar tot februari elke dag van Vlaardingen naar Utrecht, ongeveer anderhalf uur reistijd heen en anderhalf uur terug. Het was op zich best te houden, maar op kamers gaan biedt écht wel een grote meerwaarde. Binnen 20-25 minuten op de uni kunnen zijn (in mijn geval) is echt
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf in mijn eerste jaar ook 2 uur enkele reis gereisd, maar ik merkte zelf en zag om me heen dat dat eigenlijk alleen met een echt goede reden vol te houden is. Ook merk ik nu dat ik gewoon veel minder mensen van mijn opleiding ken, omdat ik altijd snel mijn trein moest halen. Ik zou je dus juist wel aanraden om meteen vanaf het begin op kamers te gaan, omdat iedereen dan nog heel veel behoefte heeft aan nieuwe sociale contacten en het dan allemaal heel snel en makkelijk gaat.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Communicatie en Informatie Wetenschappen in Tilburg Maanuueelaa | 3 | 05-07-2009 10:19 | |
Studeren |
Plaats journalstiek in Utrecht ruilen voor een plaats in Tilburg? bahia | 1 | 20-07-2008 20:05 | |
Studeren |
Tilburg Studentenstad? Alex111 | 25 | 26-03-2008 17:30 | |
Algemene schoolzaken |
Roosters hbo pedagogiek (Tilburg) nanouk | 0 | 21-05-2006 20:45 | |
Studeren |
Is international business moeilijk in het engels? Verwijderd | 8 | 07-10-2004 21:02 | |
Algemene schoolzaken |
hoe is het om in Tilburg te gaan studeren? shania | 11 | 05-02-2002 13:01 |