Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2007, 11:33
Lethe
Lethe is offline
Ik bedoel dus Joran
Willemstad, 22 nov. De verdachten Joran van der Sloot (20), Deepak Kalpoe (24) en Satish Kalpoe (21) zijn opnieuw gearresteerd in de verdwijningzaak rond Natalee Holloway.
Joran van der Sloot op Schiphol op 6 september 2005.
(Foto AP) Het Arubaanse openbaar ministerie (OM) beschikt over nieuw bewijsmateriaal en verdenkt de drie nu van betrokkenheid bij doodslag op de Amerikaanse tiener, dan wel zware mishandeling met de dood tot gevolg.

Joran van der Sloot is aangehouden in zijn woning in Arnhem. Hij wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris, daarna zal hij naar verwachting naar Aruba worden gevlogen. De broers Kalpoe zijn op Aruba gearresteerd en moeten morgen voor de Arubaanse rechter-commissaris verschijnen.

De drie werden in 2005 al aangehouden, maar moesten destijds worden vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Vorig jaar werd het onderzoek op verzoek van de Arubaanse autoriteiten als een zogeheten cold case, een niet opgelost misdrijf, overgedragen aan het Nederlandse Korps Landelijke Politiediensten.

Volgens het OM heeft nader onderzoek nieuw belastend bewijsmateriaal opgeleverd. Tegelijkertijd laat het OM weten dat „de aanhoudingen passen in het besluit voor het eind van het jaar een definitieve beslissing te nemen over de vervolging van de verdachten in deze zaak.”

Natalee Holloway verdween in de nacht van 30 mei 2005 tijdens een korte vakantie op Aruba. Ze werd het laatst gezien met de drie verdachten buiten een uitgaansgelegenheid. Van der Sloot zou haar rond drie uur ’s nachts alleen op een strand hebben achtergelaten. Hij ontkent iets met de verdwijning te maken te hebben.

Zowel Van der Sloot als Holloway’s moeder, Beth Twitty, publiceerden boeken over de zaak. De verdwijning van Holloway, destijds 18 jaar, trekt in de Verenigde Staten nog altijd veel media-aandacht. Twitty was ten tijde van de verdwijning getrouwd met de welgestelde en invloedrijke zakenman Jug Twitty, die zich liet voorstaan op zijn nauwe banden met de Amerikaanse president George Bush.
Oud 22-11-2007, 11:38
Verwijderd
1. Het is Joran
2. /care
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 11:39
Lethe
Lethe is offline
Dat staat er toch al boven. Ik kon de titel niet meer veranderen.
Oud 22-11-2007, 12:35
Joostje
Joostje is offline
Antillianen ook altijd.
Oud 22-11-2007, 14:13
T_ID
T_ID is offline
Na alle mediastunts van de ouders van Natalee Holloway en het gekloot van de Antilliaanse autoriteiten beschouw ik het bij voorbaat als een showproces.
Oud 22-11-2007, 15:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Nou wie weet heeft hij er wel mee te maken. Gelijk lopen roepen dat het een mediastunt is

http://joran-sloot.hyves.nl/

hihi
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Nou wie weet heeft hij er wel mee te maken. Gelijk lopen roepen dat het een mediastunt is

hihi
Lol die "vrienden", hij houdt duidelijk wel van blondje sletjes!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 15:42
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:

hihi
Hij is gewoon lid van de 'anti anti loverboy' hyve...
Oud 22-11-2007, 15:48
Verwijderd
Beschrijving:
Deze pagina is voor de mensen die het werk weten te waarderen van echte "loverboys".

Want de echte "loverboy" heeft respect voor vrouwen en weet haar op een ultieme wijze te behagen.

En dus niet zoals die prutsers die je in de krant leest. Die eikels die respectloos vrouwen misleiden en misbruik maken van vertrouwen! Die sukkels zijn helemaal geen "loverboys", het zijn "LOSERBOYS". Wij gaan hier dan ook de strijd aan tegen de misbruik van de naam "loverboy", en willen dat deze weer in ere wordt hersteld!

:')
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Of hij nu schuldig is of niet, schuldig wordt bevonden of niet, een showproces is het met alle aandacht en lobby er omheen.
Oud 22-11-2007, 16:09
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Of hij nu schuldig is of niet, schuldig wordt bevonden of niet, een showproces is het met alle aandacht en lobby er omheen.
Er wordt alleen gesuggereerd dat dat komt door het OM, of dat het OM er op zit te wachten, terwijl ik denk dat het circus meer een verdienste is van de media.
Oud 22-11-2007, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Lol die "vrienden", hij houdt duidelijk wel van blondje sletjes!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vertrouwen genoeg in de Nederlandse rechter om te denken dat hij zonder vooroordeel naar de bewijzen zal kijken die er liggen en op basis daarvan zijn oordeel zal vormen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 18:51
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Dan is het proces van Willem Holleeder ook een showproces, zoals diens advocaat deze week beweerde?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 19:09
Supreme Dutch
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze hem gaan vervoeren. Zit hij dan in een KLM-vlucht met handboeien om, met zo'n airmarshall naast hem? Of geven ze hem een prive-vlucht? Lijkt me dure grap dan..

Iemand een idee hoe zoiets werkt?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 21:01
Lethe
Lethe is offline
Je zou maar vliegangst hebben.
Oud 22-11-2007, 21:12
Magican
Magican is offline
Net als je denkt dat je iets boeiends krijg te lezen, brengen ze je dit.
Oud 22-11-2007, 21:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Of hoogtevrees, claustrofobie en fobofobie!

Ik heb zo met die jongen te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 22:26
Supreme Dutch
Citaat:
Dan was ie ook niet van Aruba naar Nederland gevlogen..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 08:32
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Die jongen heeft een groot probleem. Óf hij blijft verdacht omdat er geen andere verdachten zijn. Óf hij heeft het gedaan en dat wordt bewezen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 10:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb vertrouwen genoeg in de Nederlandse rechter om te denken dat hij zonder vooroordeel naar de bewijzen zal kijken die er liggen en op basis daarvan zijn oordeel zal vormen.
En de rechter op de Antillen? Justitie daar is een aanfluiting.
Oud 23-11-2007, 11:56
Lethe
Lethe is offline
Mooooi, iemand heeft m'n titel aangepast.

Hebben jullie die uitzending van Joran bij Jensen gezien? Daaruit blijkt wel dat hij - of hij nou een moordenaar is of niet (wat ik wel vermoed) - dingen verzwijgt.
Oud 26-11-2007, 21:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
'Geen nieuw bewijs over dood Holloway'
Uitgegeven: 26 november 2007 21:18
Laatst gewijzigd: 26 november 2007 21:56

ORANJESTAD - Het dossier dat het Openbaar Ministerie (OM) naar de advocaten van de verdachten van de moord op Natalee Holloway hebben gestuurd, bevat vooral oud materiaal en is "ridicuul".

De advocaten David Kock en Ronald Wix, die de verdachte broers Deepak en Satish K. verdedigen, hebben dat gezegd tijdens een persconferentie op het eiland die massaal door Amerikaanse pers werd bezocht.

Geschud

"Het nieuwe bewijs is een uitwerking van het oude materiaal wat 2,5 jaar geleden niet goed gedaan is. Het is door elkaar geschud en als nieuw gepresenteerd", meent advocaat David Kock die van Justitie een twaalf pagina's tellend document heeft ontvangen.

"Achterin, weggemoffeld, zitten wat tapverslagen, maar 97 procent is oud. Het nieuwe alleen is niet goed genoeg."

Illegaal

Volgens advocaat Wix is het voorarrest van hun cliënten 'illegaal'. "Ze zijn al eerder in verzekering gesteld voor dezelfde feiten. Volgens de wet mag dat niet twee keer. Het OM is een beetje wanhopig maar nu zijn ze te ver gegaan. Het probeert koste wat kost te forceren dat ze langer over de zaak mogen doen dan de door hen beloofde datum van 31 december."

Het advocatenkantoor dat de Surinaamse broers in het verleden altijd met succes verdedigde, heeft ook deze keer moeite met het contact leggen met hun cliënten. Wix: "We hebben alleen even bij de voorgeleiding met ze gesproken, maar mochten niet bij de verhoren zijn. Bovendien kregen we de stukken pas enkele uren daarvoor."

Beroep

Wix en Kock, die nu officieel alleen de jongste broer Deepak K. (21) bijstaan, zeggen in beroep te gaan tegen de beslissing van justitie dat ze alleen hem mogen verdedigen. We begrijpen echt niet wat het probleem is", zegt Kock. "Eerder deed het OM niet zo moeilijk. Dit moet een tactische zet zijn, om te voorkomen dat de broers met elkaar praten."

http://www.nu.nl/news/1331860/20/%27...lloway%27.html
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Als het waar is wat die advocaten beweren dan is het hoognodig dat Justitie op de Antillen, als zoveelste falende overheidstaak van de Antillen, onder curatele van Nederland komt te staan.
Oud 27-11-2007, 12:06
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, ik heb echt vreselijk veel medelijden met onze arme Joran...

Niet dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 12:50
Lethe
Lethe is offline
Joran schijnt nog wel in voorarrest te zitten.
Oud 27-11-2007, 14:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, ik heb echt vreselijk veel medelijden met onze arme Joran...
Omdat Dr Phil hem al schuldig verklaarde?
Oud 27-11-2007, 14:54
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Omdat Dr Phil hem al schuldig verklaarde?
Huh?

Ik heb dus géén medelijden met hem! Ik vind het een arrogante knul die duidelijk iets te verbergen heeft. Of hij Natalee daadwerkelijk iets heeft aangedaan, weet ik niet, maar hij weet er wel meer van.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar hij weet er wel meer van.
Omdat de door en door corrupte, geweldadige en onprofessionele Antilliaanse politie hem aan het twijfelen kreeg en hij zijn verklaring herzag?

Echt.. Je oordeelt op basis van dingen die gezien de context niet of nauwelijks vast te stellen zijn.
Oud 27-11-2007, 15:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Omdat de door en door corrupte, geweldadige en onprofessionele Antilliaanse politie hem aan het twijfelen kreeg en hij zijn verklaring herzag?

Echt.. Je oordeelt op basis van dingen die gezien de context niet of nauwelijks vast te stellen zijn.
Voor mijn gevoel heeft hij er meer mee te maken. Ik heb hem in interviews gezien en ik vind het gewoon een raar mannetje.
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, puur gevoelsmatig.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:00
Lethe
Lethe is offline
Mijn gevoel zegt ook dat hij er in ieder geval meer van weet. Zijn verklaring strookt bovendien niet met die van zijn vrienden.
Oud 27-11-2007, 23:08
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Tiswah!
Oud 28-11-2007, 21:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
mijn gevoel interesseert zich niet voor zulke zaken.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:41
Uice
Uice is offline
Meh, al die onderbuikredenaties van mensen die denken door hun ervaring met televisiekijken een betrouwbaar oordeel te kunnen uitspreken. Dit is echt geen interessant onderwerp. Bah.
Oud 18-12-2007, 21:52
T_ID
T_ID is offline
Een kleine up, want bijna op de kop af een maand later neemt het Antilliaanse OM tussen het aannemen van twee koffers drugsgeld door een verstandige beslissing.

OM sluit zaak-Natalee Holloway

De Arubaanse justitie sluit de zaak in de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Er is te weinig bewijs om de verdachten te vervolgen."Op grond van nieuw bewijs" werden onlangs nog Joran van der Sloot en twee van zijn vrienden opnieuw opgepakt en verhoord.

Tot een doorbraak in de zaak kwam het echter niet. Na het verhoor liet de rechter-commissaris de drie gaan.

Natalee Holloway verdween in mei 2005 na een avond uit met onder anderen Van der Sloot. Hij gold lange tijd als verdachte, maar zelf heeft hij steeds zijn onschuld volgehouden. De ouders van Holloway zijn per fax ingelicht.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...E6A42D171.html

Case closed, nu kan alles en iedereen er over ophouden.
Oud 18-12-2007, 22:24
Uice
Uice is offline
Het enige interessante en verassende aan dat artikel is dat er blijkbaar nog mensen de fax gebruiken. Verder kon dit topic al dicht toen het geopend werd. Dit is gewoon tiswahmateriaal.
Reageren

Regels voor berichten