Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2008, 13:59
whertus
whertus is offline
Ik heb een goede vriendin die al geruime tijd uit de kast is gekomen. Als hele nuchtere persoon kan ik goed omgaan met het feit dat mijn vriendin lesbisch is en het is geen awkward situatie dat we vaker als stel worden aangezien.. puur platonisch zie ik de relatie. Vriendin komt naar mij toe met allemaal verhalen over vrouwen die ze leuk vindt, maar het probleem is dat deze vrouwen allemaal hetero zijn. Als goede vriend wil je haar helpen maar meer als luisterend oor kan je niet zijn. Het frustreert haar zo enorm dat het zelfs aan mij begint te knagen omdat ik niet kan helpen. Ik vertel haar ook niet dat het ooit goed komt.. wie zegt nou dat dit waar is?? Ik ga haar niet voorliegen door te zeggen dat het wel goed komt.. mss komt het wel niet goed?! Ik wil haar niet sip zien, kan er gewoon niet tegen.. ze zegt tegen me dat hetero's het zo gemakkelijk hebben, en daar ben ik wel mee eens en voel me daar zo schuldig om (klinkt raar misschien, weet dat ik er niks aan kan doen). Ze moet deze fase zelf doorlopen en ze zegt wel eens tegen me dat ze gewoon hetero wilt zijn vanwege het gemakkelijke. Maar dat heb ik haar afgeraden omdat ze zichzelf dan gewoon voorliegt, ze zichzelf dan niet helemaal is door hetero te worden. Je kan niet zomaar zeggen.. ik wordt hetero, alleen vanwege het gemakkelijke of omdat de meeste mensen een beeld hebt van man hoort bij vrouw. Ik weet niet meer wat ik moet doen eigenlijk.. (ik weet dat ik niet veel meer kan doen, en dat ze deze fase zelf moet doorlopen). Ik heb het beste met haar voor..

bedankt voor het lezen.. wilde ff mn ei kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2008, 14:06
Qimm
Qimm is offline
Het zou heel handig zijn als iedereen een bordje omhad waar je geaardheid op vermeld stond, maar dat kan niet.
Wel zou ik niet principieel niet gaan voorliegen. Ik vind dat zeggen dat het heus wel goedkomt best kan ook al weet je niet of het ook zo is.
Er zijn genoeg homoseksuele mensen op deze planeet en als je goed zoek (bijvoorbeeld op een speciaal feest of in een homo bar) Zoekt en gij zult vinden.
Oud 23-01-2008, 14:07
Kitten
Kitten is offline
Moeilijke situatie...

Laat haar meer situaties opzoeken waarbij ze met andere lesbiennes in aanraking komt?
Oud 23-01-2008, 14:07
Verwijderd
Euhm... misschien kan je een keer met dr naar een gay-bar gaan? Al ga je maar mee voor de gezelligheid..de mentale ondersteuning is mss ook wel fijn.

Ennu.. t gras is altijd groener aan de andere kant van de berg. Ik heb ook wel eens (gekscherend) gezegd dat ik liever lesbisch zou willen zijn omdat mannen zo moeilijk zijn. Besteedt daar dus niet al te veel aandacht aan en ga je zeker niet schuldig voelen omdat zij t allemaal moeilijk vindt.

succes!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 14:22
remy476
remy476 is offline
Hoe lang weten jullie al dat ze lesbisch is? Het kan ook zijn dat ze ff moet wennen aan de hele situatie.

Ik denk dat het voor haar zo moeilijk is een vriendin te krijgen omdat de meeste mensen die dit zijn zich schamen om dit naar de buitenwereld te brengen (je schreeuwt het immers niet van de daken). Er wordt altijd vanuitgegaan dat iemand hetero is.

Ga met haar naar een spciale bar, zoals al gezegd werd!
Oud 23-01-2008, 14:24
whertus
whertus is offline
Ze is zich wel van bewust dat ze niet de enige is met dit probleem, het probleem is dat ze vaak op hetero vrouwen valt. Ze valt niet op 'standaard' lesbische vrouwen (er zullen vast nog wel lesbische vrouwen zijn die niet zo 'standaard' zijn). Ik heb haar wel eens verteld dat ze niet de hoop op moet gaan geven, de horizon is nog lang niet voorbij. Maar ze begint een beetje ongeduldig te raken.. mensen om haar heen krijgen allemaal vrienden/vriendinnen in serieuze relaties, bouwen allemaal ervaringen op (zowel leuke als minder leuke) en zij bevindt zich nog altijd in de prille fase waar de ervaringen ver te zoeken zijn. Ik ben al eens met haar naar een gaybar geweest, maar daar vind ze alleen vaak van die types die gelijk op haar willen springen en dat wilt ze ook weer niet. Op sites komt ze ook wel vaak genoeg maar ze komt net weer niet de vrouwen tegen die ze zoekt. Ik weet dat ik me ook niet schuldig moet gaan voelen.. maarja, het is het aard van het beestje.

edit: ze is al 4 jaar zeker van haar geaardheid, dus ja.. al een tijdje dus

Laatst gewijzigd op 23-01-2008 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 15:05
Inanis
Inanis is offline
hoe kan ze daar nou zo zeker van zijn,
sommige mensen komen er op hun 40ste pas achter dat ze eigenlijk toch wel meer voor het eigen geslacht (kunnen) voelen dan ze eerder dachten en vice versa.

en je hoeft haar ook niet letterlijk te zeggen dat het goed zal komen.
maar als ze gewoon positief blijft denken, dan is de kans groter dat ze iemand tegenkomt dan wanneer ze alleen maar problemen ziet in haar geaardheid..
Oud 23-01-2008, 15:15
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zeggen dat het goed gaat komen is gewoon een bemoedigend woordje doen. Dat hoeft niet eens waar te zijn, maar het wordt gezegd om iemand zich wat fijner te laten voelen

Verder is het gewoon een kwestie van de juiste persoon tegen het lijf lopen. Ik ken genoeg knappe lesbische meiden! Ze zijn er wel
Via sites zoals expreszo.nl, waar je zelf een oproepje kunt plaatsen, kun je vast wel aan een leuke date komen
Oud 23-01-2008, 15:55
whertus
whertus is offline
Mn vriendin is wel een positieve meid hoor, ze is super vrolijk altijd maar omdat het zo lang duurt begint ze gewoon heel erg sip te worden. Ik vind het ook best lastig wanneer ik weer eens met verhalen aankom zetten over mijn meisje, ook al zegt ze dat ze het leuk dat ik over mn meisje praat.. ik merk gewoon dat ze het gezelschap mist van een vriendin. Ik probeer haar ook op te vrolijken, ik neem haar mee uit naar leuke plaatsen.. verras haar met chocolaatjes e.d. En dat vind ze super leuk en dat vrolijkt haar dan weer op. Maar ik denk meestal voor een korte duur.
Ze is eigenlijk niet zo van het gebruik maken van datingsites.. ze wilt iemand tegen het lijf lopen en niet de hulp inroepen van tussenmiddelen. Ze is veeleisend hahah.. Ik doe maar waar ik goed in ben, en dat is haar vriend zijn in deze barre tijd voor haar.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 18:43
Inanis
Inanis is offline
als je er zelf geen bezwaar tegen hebt zou je ook eens heel direct kunnen zijn tegen haar en vragen of ze een keer met je wil zoenen om te kijken of ze dan wat voelt. (dat kan overigens ook dmv hints)

maarja dit is een gewaagd iets.. en sommige luitjes gaan daardoor ineens heel anders naar elkaar kijken..
verder kan het zijn dat je haar niet aantrekkelijk vind, dan is het natuurlijk ook niet aan te bevelen.
wat is jullie leeftijd eigenlijk?
Oud 23-01-2008, 23:23
whertus
whertus is offline
Uhm.. ik weet niet of je mijn tekst helemaal hebt begrepen Inanis, ik wil helemaal niet haar kussen of iets dergelijks. Niet mijn intentie om haar te bekeren ofzo, ik wil gewoon haar geruststellen dat het wel goed komt met haar. Alleen zij ziet het momenteel niet zo zitten. We zijn beiden 22. Ze is best knap, geen stereotype lesbienne.. echt een meisje-meisje zegmaar, krijgt vaak genoeg aandacht (alleen van mannen wel).
Ik hoop gewoon dat ze ooit een geweldige lesbienne tegen het lijf loopt.. dat gun ik haar. Ze heeft me ook zo enorm geholpen als mijn steun en toeverlaat in mijn barre tijd. Naja.. zij heeft het moeilijker dan dat ik heb gehad. Achja.. t leven is zo lastig in zijn geheel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 02:48
Ellesdee
Ellesdee is offline
zoals Get Psycho al zei, je moet dr gewoon een keertje meenemen naar een gay bar
of een keer naar een pann feestje
http://www.pann.nl/
Doelgroep

De primaire doelgroep van PANN bestaat uit tolerante, sociaal bewogen en wellevende homo's, lesbiennes en biseksuele jongeren.

De secundaire doelgroep van PANN bestaat uit iedereen die het leuk vindt om PANN te bezoeken, mits men respect heeft voor onze primaire doelgroep.
Oud 24-01-2008, 06:13
Dexter_M
Dexter_M is offline
Pann erg leuk en gezellig feest, komen ook veel lesbiennes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:55
whertus
whertus is offline
Citaat:
zoals Get Psycho al zei, je moet dr gewoon een keertje meenemen naar een gay bar
of een keer naar een pann feestje
http://www.pann.nl/
Doelgroep

De primaire doelgroep van PANN bestaat uit tolerante, sociaal bewogen en wellevende homo's, lesbiennes en biseksuele jongeren.

De secundaire doelgroep van PANN bestaat uit iedereen die het leuk vindt om PANN te bezoeken, mits men respect heeft voor onze primaire doelgroep.
Heej, dat is een leuk idee... ik zal het haar eens voorleggen. Als hetero-zijnde vind ik zo'n feesten ook wel grappig om erheen te gaan, de sfeer is soms wel een beetje awkward lijkt t maar ben eigenlijk best nuchter op dat vlak Bedankt voor de suggestie. Als mensen nog andere suggesties hebben.. welkom!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Heej, dat is een leuk idee... ik zal het haar eens voorleggen. Als hetero-zijnde vind ik zo'n feesten ook wel grappig om erheen te gaan, de sfeer is soms wel een beetje awkward lijkt t maar ben eigenlijk best nuchter op dat vlak Bedankt voor de suggestie. Als mensen nog andere suggesties hebben.. welkom!
Ik heb er (als hetero zijnde) ook al twee keer rondgelopen en heb het erg naar mijn zin gehad. Heel goede sfeer, redelijke muziek, leuke mensen en voor haar heel wat mooi uitzicht.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 07:11
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
You're welcome
Citaat:
Ik heb er (als hetero zijnde) ook al twee keer rondgelopen en heb het erg naar mijn zin gehad. Heel goede sfeer, redelijke muziek, leuke mensen en voor haar heel wat mooi uitzicht.
yeah, daar staat pann idd om bekend, de goede sfeer
Reageren

Regels voor berichten