Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 18:21
Dzjun
Dzjun is offline
Ik heb al een tijdje een crush op een jongen die al 8 maanden een vriendin heeft.
Het zit zo:

Sinds februari draaien we al om elkaar heen, ik had toen een vriend, daarom is er niets van gekomen.

In oktober was er weer een lange tijd dat we veel contact hadden, probleem was dat hij toen al een vriendin had. We spraken af dat ik op een donderdag naar hem toe zou gaan. De drie dagen daarvoor was zijn vriendin bij hem en heeft hij tegen haar gezegd dat hij het uit zou maken (iets waar ik pas later achterkwam). Omdat ik niet zo goed wist wat ik ermee moest, ik vond hem namelijk superleuk maar was bang voor het feit dat hij een vriendin had, ben ik die donderdag niet op komen dagen en heb ik het contact verbroken. Hij heeft het toen weer goed gemaakt met zn vriendin,

Sinds december hebben we weer superveel contact, zelfs zo erg dat hij smeekte of ik naar hem toe kwam, iets wat ik uiteindelijk ook niet heb gedaan omdat ik me zo schuldig zou voelen tegenover die vriendin.

Uiteindelijk voelde ik me enorm schuldig dat ik niet naar hem toe ben gegaan, ik had er enorm veel spijt van. Hij is nu een paar weken met vakantie ver weg, maar we hebben veel contact en hebben zelfs (iets wat echt niets voor mij is en wat ik normaal nooit zou doen) telefoonsex gehad (wat ik ook niet kan aanraden want werd er alleen maar verdrietig van dat hij niet bij me was).

De dag erna smste hij dat hij zich enorm schuldig voelde, omdat hij toch een soort van vreemdgegaan was met mij (ook al was het neit echt) en dat hij echt niet meer weet wat hij moet doen. Over twee weken is hij weer terug in Nederland, en dan gaat hij zijn besluit nemen..

We hebben afgesproken dat we met elkaar afspreken om te kijken hoe het is als we gewoon overdag samen zijn (we hebben elkaar tot nu toe alleen 's avonds en op feestjes gezien), wat ik een goed idee vind, maar ik weet zeker dat ik niet van hem af kan blijven, hij is een soort magneet voor me. Wat moet ik nou doen? Wat vinden jullie van dit verhaal? Ik weet dat de kans groot is dat hij bij mij ook vreemd zal gaan, maar het erge is dat het me niet uitmaakt, ik ben zoo verliefd op die gast..
Oud 08-01-2008, 18:42
vosje16
vosje16 is offline
Als ik die jongen was zou ik de indruk hebben dat je met mijn voeten speelt. Eerst veel contact enzo, en dan niet meer durven afkomen en dan weer veel contact en dan...

Je wilt met hem uit, hij lijkt niet echt van zijn vriendin te houden (aangezien hij het zo wou uitmaken voor jou), dus stop met je schuldig te voelen. Is volgens mij toch beter voor zijn huidige vriendin want 'k heb de indruk dat het tussen hen toch niets wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:12
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik vraag me sterk af wat zijn huidige relatie voorstelt als hij 3 dagen lang loopt te verkondigen dat hij het uit gaat maken en vervolgens toch maar niet, omdat hij zijn kans met jou gemist heeft... En dat hij nog steeds veel contact met jou wil en jou bijna smeekt om af te spreken - ondanks jouw onduidelijkheid en gedraai - geeft toch wel aan dat hij erg veel interesse in jou heeft.

Oke, hij voelt zich dan wel schuldig om zijn contact met jou en de telefoonseks, maar dat lijkt me in dit geval gewoon meer een gezond geweten dat opspeelt en geen schuldgevoelens omdat hij zoveel om zijn huidige vriendin geeft.

Naar mijn idee stelt zijn huidige relatie weinig meer voor, maar hoe eerlijk hij daarover is tegen zijn vriendin, is natuurlijk zijn eigen verantwoordelijkheid. Wel denk ik dat hij eigenlijk al best een duidelijke keus heeft gemaakt wat betreft jou. Als jij ervoor wilt gaan, wil hij dat ook wel volgens mij. Spreek dus met elkaar af en kijk wat er is tussen jullie. Als die jongen slim is, maakt hij het liever gister nog dan vandaag uit met zijn vriendin, omdat die relatie toch niet zo veel meer is. Wil hij dat niet voordat jullie afspreken, probeer dan zelf zo sterk te zijn om op dat moment niet de fout in te gaan totdat hij het uitgemaakt heeft (stel dat bijvoorbeeld als voorwaarde voordat jullie ergens aan beginnen), om jezelf een schuldgevoel achteraf te besparen (aangezien je bang bent daar last van te krijgen).
Oud 08-01-2008, 19:27
Sushii
Sushii is offline
Afblijven en geen gehannes om dat jong heen.

Als het eenmaal uit is kan je je kans grijpen, maar tot die tijd mag ie het zelf uitzoeken.
Oud 08-01-2008, 19:49
thegoodlife
thegoodlife is offline
Klinkt als de meest betrouwbare en standvaste levenspartner die er bestaat.
Jullie gaan vast snel trouwen, samenwonen en kinderen krijgen.
Oud 08-01-2008, 20:01
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Klinkt als de meest betrouwbare en standvaste levenspartner die er bestaat.
Jullie gaan vast snel trouwen, samenwonen en kinderen krijgen.
Waar staat dat de ts dat wil? Je kan toch ook gewoon een leuke tijd (en relatie) met elkaar hebben, zonder gelijk de wens dat dat voor eeuwig gaat duren? Tuurlijk, ook dan kun je gekwetst worden, maar om het daarom nou maar niet te doen en een leuke periode mis te lopen... Er zijn best mensen die (een keer) de behoefte hebben aan een relatie die gebaseerd is op 'het is leuk zolang het leuk is en daarna zien we wel'.
Oud 08-01-2008, 21:12
Dzjun
Dzjun is offline
ach, het scheelt in ieder geval dat ik geen kinderen wil ..
maar Thee muts heeft inderdaad gelijk! Ik hoop alleen dat hij inderdaad slim is, want hij weet volgens mij echt niet meer wat hij moet doen...
Oud 08-01-2008, 21:55
Gevederde
Gevederde is offline
Misschien iets voor hem: het programma van de EO '40 dagen geen sex'
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:10
Verwijderd
Als je nou gewoon in een openbare plek afspreekt, een kroeg/theehuisje/iets dergelijks en je laat je NIET thuisbrengen, dan is de kans dat jullie gaan zitten kopkluiven ook een stuk kleiner. En dan kan hij misschien een keus maken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 17:03
Poepkind
Poepkind is offline
pfff ik zou me nooit tegenlaten hpouden door zoiets als "vriendin"lekker boeie! je vind elkaar leuk dus ga ervoor!
Oud 10-01-2008, 00:14
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Er zijn best mensen die (een keer) de behoefte hebben aan een relatie die gebaseerd is op 'het is leuk zolang het leuk is en daarna zien we wel'.
Het was ook niet bepaald serieus bedoeld
Maar anyway, op haar leeftijd zou t me ook niet interesseren, tot een jaartje geleden maakte mij het ook weinig uit. Ik word gewoon oud denk ik..

Natuurlijk is er een kans dat hij bij jou vreemdgaat, dat het snel blijkt dat jullie niet voor elkaar gemaakt zijn.. Maar als jij het goed vindt voelen, moet je gewoon doen wat jij wilt. Hou daar dan wel rekening mee. Als jij geen problemen hebt met "losse" sex en open relaties (want daar zou dit circus wel eens naartoe kunnen leiden) zou ik t wel weten.
Reageren

Regels voor berichten