Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 14:54
Shadina
Shadina is offline
Hoeveel jaar ouder/jonger mag een vriendje/vriendinnetje zijn?
Dusse.. waar ligt de grens voor je??

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 15:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 15:00
sicilion
sicilion is offline
nergens als ik maar verliefd op hem ben .....
Oud 04-11-2002, 15:01
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
sicilion schreef:
nergens als ik maar verliefd op hem ben .....
Dus als hij 50 ofzo zou zijn.. dan ook?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 15:05
sicilion
sicilion is offline
waarom niet ? denk alleen niet dat ik op 50-jarifge mannen val maar ach wtf boeiend!
Oud 04-11-2002, 15:08
Esmée
Esmée is offline
15 en 50 lijkt me ook een geslaagde combinatie ja

Niet meer dan 1 jaar jonger, en hmmm 5 jaar ouder? Maar dat vind ik ook al vrij oud.. voor mij persoonlijk op mijn leeftijd dan he..
Oud 04-11-2002, 15:13
sicilion
sicilion is offline
mijn vriend is bijna 4 maand ouder! boeit mij dat! khou van ujm ...
Oud 04-11-2002, 15:15
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
sicilion schreef:
mijn vriend is bijna 4 maand ouder! boeit mij dat! khou van ujm ...
damn ik bedoel 4 jaar :
Oud 04-11-2002, 15:39
Verwijderd
In de praktijk leg ik de grens uiterlijk bij zestien...liever bij achttien. De twee jaar die daartussen liggen kunnen ook wel, maar in dat geval ben ik een uitzondering aan het maken voor iemand die qua gedrag vergelijkbaar is met de doorgesneden achttienjarige. Maar het blijft een uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:32
lieve
lieve is offline
Pff, op liefde MAG geen leeftijd staan!
Ik heb wel al een relatie gehad met iemand die 8 jaar ouder was dan mij!
Als je verliefd bent op die persoon,maakt het toch niet uit hoe OUD/JONG die is! Zolang de gevoelens wederzijds zijn... is het toch GEEN probleem!
Oud 04-11-2002, 16:46
Dminor
Dminor is offline
Liefde is en liefde blijft. F*ck leeftijd.
Oud 04-11-2002, 17:13
highlight
highlight is offline
in feite iem. van max. 5 jaar ouder... Maar als ik hem echt leuk zou vinden zou ik zeker weten dat ik daar totaal geen rekening mee zou houden. Maar mijn gevoel ligt op maximaal 5 jaar ouder
Oud 04-11-2002, 17:18
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ga tot ong. 20 jaar
Oud 04-11-2002, 17:24
Herrie
Herrie is offline
Leeftijd is zo'n onzin gegeven om liefde op te baseren. Wanneer je nog een tiener bent of begin twintiger kijkt iedereen je raar aan als je een vriend/vriendin hebt die 5 jaar ouder/jonger is, maar wanneer je boven de 25-30 komt kijkt niemand er naar.

Natuurlijk werkt een groot leeftijdsverschil (10 jaar of meer) vaak niet, omdat er echt een generatieverschil is.

M'n vriendin is trouwens 1,5 jaar jonger dan mij
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:25
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
nare man schreef:
de doorgesneden achttienjarige
bwehehe hoe ziet zoiets eruit?

ontopic:
voor mij maakt dat niet zoveel uit, alhoewel ik mezelf niet met een 14jarig jongetje zie he
en ik met een 30jarige man zie ik ook niet voor me...
maar goed, mn vriend is 3 maanden ouder, alhoewel de omgeving wel eens denkt dat we 7 jaar verschillen... en ik zie mezelf überhaupt niet met een andere jongen samen, mijn vriendje hou ik gewoon voor altijd
Oud 04-11-2002, 17:48
Ilsje
Ilsje is offline
Zolang iemand maar ouder is dan mij vin ik alles best. 45 zou dus zelfs kunnen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:53
DEChengst
DEChengst is offline
Aangezien ik me lekker jong voel Bij voorkeur niet ouder, en een minimale leeftijd van een jaar of 21.
Oud 04-11-2002, 17:57
emperor crono
emperor crono is offline
Zolang het niet naar een lolita-syndroom gaat neigen heb ik niet echt een grens. Als ze maar niet veel ouder is, dus niet zo dat zij er vet volwassen uitziet en ik in vergelijking met haar een klein jongetje lijk.
Oud 04-11-2002, 17:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn grens ligt ergens rond de 50, maar ik denk dat mijn moeder dat minder prettig zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:22
luvgirl
luvgirl is offline
mijn vriend en ik schelen 11 jaar. ik ben 19 en hij 30. Ik heb vaak zat vriendjes van mijn leeftijd gehad maar ik ben nog nooit zo intens verliefd en gek op iemand geweest als op mijn huidige vriend. Leeftijd maakt dus niet uit zolang je maar bij elkaar past!
Oud 06-11-2002, 10:42
Saffira
Saffira is offline
Citaat:
sicilion schreef:
damn ik bedoel 4 jaar :
HAHAHA
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:49
Saffira
Saffira is offline
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Er zijn altijd genoeg stellen die qua leeftijd veel met elkaar schelen en waarbij het hartstikke goed gaat.
Maar volgens mij is het wel verstandig om je wel eventjes goed af te vragen waar je mee bezig bent als jullie zoveel schelen. Het kan prima gaan, maar vaak verschillen interesses wel heel erg en heeft iemand van 30 toch een totaal andere kijk op de wereld dan jij met je 17 jaar. (Dit is maar een voorbeeld en nogmaals: er zijn uitzonderingen!).
Ga vooral in het begin van de relatie goed na of jullie wel hetzelfde van de relatie verwachten. Een oudere man bijvoorbeeld heeft misschien een veel serieuzere kijk op jullie relatie dan jij. (om even in allymcbeal-termen te spreken: jouw biologische klok tikt nog lang niet zo hard als die van hem....)
Nou ja, ik kan er niet helemaal uitkomen, maar je snapt het wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:14
Verwijderd
bwa, ergens rond de drie- à vierentwintig ligt m'n grens toch.
hij mag nog niet te oud zijn om naar fuiven te gaan hé
hij mag gerust ook wat jonger zijn dan ik. m'n vorige vriend was anderhalf jaar jonger, en dat ging prima...

xxx

(m'n vriend nu is negentien, en da's prachtig zo, ideaal )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:22
Severus
Severus is offline
Van mijn part mag hij 35 jaar ouder zijn, het boeit me echt niet. Leeftijd is maar een nummer.

Ripper
Oud 06-11-2002, 16:31
Verwijderd
Hmm, ik weet het niet. Ik heb dit jaar iets gehad met een jongen die 7 jaar ouder was, 24, maar die was nog heel kinderlijk in zijn doen en laten. Hangt van de persoon af, denk ik. Maar ik denk dat ik toch niet boven 7 jaar uit zou gaan. Iemand die jonger is, is sowieso geen optie.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:38
R
R is offline
" Age ain't nothing but a number "
Boeit me geen flikker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 16:41
shanli
shanli is offline
Niet veel ouder dan mij,3 jaar ouder maximum
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:43
Memphis Man
Memphis Man is offline
NIET ouder hehe
Maar als ik opeens verliefd word op een man van 50... so be it!! Alleen zouden mijn ouders dat niet leuk vinden. Maar ik heb er nu eenmaal andere opvattingen over.

Maar ja, ik val niet op oudere mannen. Als dat wel zo was had ik er geen probleem mee. Maar omdat ik op jongens van een jaar of 12 val heb ik sowieso met een heleboel mensen problemen.
Oud 06-11-2002, 16:53
Unexplained
Unexplained is offline
Ik benader het wiskundig:

leeftijd jongen : 2 + 6 = minimale leeftijd meisje

Dit geldt tussen de 12 en de 24 jaar. Daarboven mag iedereen het zelf uitmaken
Oud 06-11-2002, 17:31
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Kheb geen grens ofzo.. maar kdenk alstie 5 jaar ouder is dat ik dan wel ff goed moet nadenken..
Oud 06-11-2002, 20:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Maximaal twee (2) jaar, tenminste met het oog op een goede relatie.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:45
Piccola
Piccola is offline
Maximaal 5 jaar ouder. Maar als ik er nu aan denk om een relatie met iemand te hebben van 21... Vind ik toch al redelijk oud. Ik ben dan nog te "blaag" om met zo'n volwassen iemand samen te zijn, lijkt me. Maar goed, hangt van de persoon af enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:01
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Maximaal twee (2) jaar, tenminste met het oog op een goede relatie.
Wat ik mij afvraag: heb jij een relatie (gehad) ?
Oud 06-11-2002, 21:22
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Wat ik mij afvraag: heb jij een relatie (gehad) ?

Oud 06-11-2002, 22:48
heldin
heldin is offline
Woow, veel mensen vinden dat leeftijd niks uitmaakt zeg! mij maakt dat dus wel wat uit, ik wil wat met hem gemeen hebben en met hem kunnen praten dus niet meer dan een jaar jonger en niet maar dan 3 jaar ouder. denk ik. het kan best dat verliefd word op iemand die 22 is, maar ja, als ik het zo moet zeggen... tussen 17 en 21 dus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 23:05
Verwijderd
Dat gezeik over 'liefde kent geen leeftijd' begint me onderhand ook de keel uit te hangen. Die mensen moeten eens de ogen opendoen en zich afvragen wat ze nu eigenlijk verwachten van een relatie. Als je puur kijkt naar de seksuele 'combinatie' dan kom je natuurlijk tot de conclusie dat een kerel van 40 best wel een meisje van 16 kan neuken. Maar is dat wenselijk? Nee.

Mensen moeten gewoon eens nadenken voor ze iets zeggen, en begrijpen dat de sociale implicaties van een groot leeftijdsverschil belangrijker zijn dan ze denken.

Volgens mij heeft het grootste gedeelte van de mensen wat roept dat liefde geen leeftijd kent, geen recht van spreken vanwege een gebrek aan praktijkervaring.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 03:41
Lyx
Lyx is offline
3 jaar
Oud 07-11-2002, 07:46
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Kheb geen grens ofzo.. maar kdenk alstie 5 jaar ouder is dat ik dan wel ff goed moet nadenken..
Nou, als je dàt al oud vindt, heb jij dus wel degelijk grenzen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 08:11
miro
miro is offline
Ik vind leeftijd niet echt belangrijk zolang je maar wel samen op een lijn zit. Als hij zich ook echt als ouder gedraagt dan werkt het niet. Zelf benik een dikke 2 jaar gegaan met een jongen van 5 jaar ouder (23 dus) werkte goed. Ik heb ook iets gehad met een jongen van 7 jaar ouder, werkte minder goed Ach 't ligt er maar net aan hoe volwassen hij en jij zich gedragen. Ik vind trouwens als de verhoudingen te erg worden 18-30 dat je wel heel erg goed moet nadenken of dat wel juist is. Je moet er altijd bij bedenken dat degene die ouder is ook al een stuk verder in zijn leven zit.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:39
coecie
coecie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik benader het wiskundig:

leeftijd jongen : 2 + 6 = minimale leeftijd meisje

Dit geldt tussen de 12 en de 24 jaar. Daarboven mag iedereen het zelf uitmaken
en als je een oneven getal als leeftijd hebt? mag je dan alleen naar boven afronden? nee hoor, ik vind dezesom heel leuk gevonden, ik moest er zelfs heimelijk om gniffelen
Oud 07-11-2002, 18:59
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Maximaal 2 jaar verschil. Als het kan liever 1.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 21:01
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, nu zo rond de 5 jaar. mn vriend en ik schelen 4 jaar. In t begin vond ik dat wel aardig veel, maar dat ging gauw over. Veel meer moet t niet schelen. (jongen dus ouder)
Oud 07-11-2002, 21:38
Gothic
Gothic is offline
ik val op ouder... Hij mag niet jonger zijn... ik denk dat ik ga tot 28 ofzo ... voor een serieuse relatie een stuk daaronder... hangt van mij af op dat moment, van hem af... enz
Oud 07-11-2002, 21:41
luckyleo
luckyleo is offline
met gewoon zoenen, min 16 en er ouder uitzienend, en voor relatie denk ik dat ik toch wel min 17 jaar vereis met redelijk veel levenservaring, aangezien jongere meiden me teleurgesteld hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 21:42
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik val op ouder... Hij mag niet jonger zijn... ik denk dat ik ga tot 28 ofzo ... voor een serieuse relatie een stuk daaronder... hangt van mij af op dat moment, van hem af... enz
28 is tien jaar jonger hoor
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 21:48
20marianne12
20marianne12 is offline
Een jaar of 24, daar ligt wel de grens... serieuze vriendjes dan he... of eigenlijk ook jongens waar ik 1 keer mee zou zoenen, ik heb wel eens met een jongen van 28 gezoend, maar dat is toch wel erg oud ...
Nou ja uhm mijn vriendje is 5 maanden ouder dan ik ben, dat vind ik eigenlijk wel prima
Oud 07-11-2002, 22:27
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
coecie schreef:
en als je een oneven getal als leeftijd hebt? mag je dan alleen naar boven afronden? nee hoor, ik vind dezesom heel leuk gevonden, ik moest er zelfs heimelijk om gniffelen
Als het een oneven leeftijd is, gelden de normale afrondingsregels. Maar ik snap niet waarom je zou moeten afronden?

En ik word weer eens uitgelachen om mijn rationele benadering
Oud 07-11-2002, 22:33
coecie
coecie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Als het een oneven leeftijd is, gelden de normale afrondingsregels. Maar ik snap niet waarom je zou moeten afronden?

En ik word weer eens uitgelachen om mijn rationele benadering
ik lachte je niet uit ik moest heimelijk gniffelen, omdat ik het zo mooi bedacht vond, maar omdat ik het zo'n plastische weergave vond van iets waar anderen zich druk om maken. maar anyways, jij mag dus tot 15 en een half gaan... maar als het meisje waarop je verliefd bent nou 15 en twee maanden is ofzo... ja dan kom je niet uit met je wiskundigeheid.. lijkt me

anyways, dat lachen dus, was omdat ik jouw benadering van het probleem, bijzonder origineel en verfrissend vond, ciao
Oud 07-11-2002, 22:56
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
coecie schreef:
ik lachte je niet uit ik moest heimelijk gniffelen, omdat ik het zo mooi bedacht vond, maar omdat ik het zo'n plastische weergave vond van iets waar anderen zich druk om maken. maar anyways, jij mag dus tot 15 en een half gaan... maar als het meisje waarop je verliefd bent nou 15 en twee maanden is ofzo... ja dan kom je niet uit met je wiskundigeheid.. lijkt me
Onze wereld bestaat uit logica, dus deze moeten we respecteren. Mijn gevoel is ondergeschikt aan de wiskunde, ik moet haar gehoorzamen.

Even serieus: hoe groot schat jij de kans dat ik verliefd word op een meisje van 15? Ik geloof niet dat een meisje van 15 mij in een evenwichtige relatie kan brengen.
Citaat:
[anyways, dat lachen dus, was omdat ik jouw benadering van het probleem, bijzonder origineel en verfrissend vond, ciao
Volgens mij wordt lachen nog steeds voornaamlijk gebruikt om aan te geven dat iets belachelijk is.
Oud 07-11-2002, 23:34
coecie
coecie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Onze wereld bestaat uit logica, dus deze moeten we respecteren. Mijn gevoel is ondergeschikt aan de wiskunde, ik moet haar gehoorzamen.

Even serieus: hoe groot schat jij de kans dat ik verliefd word op een meisje van 15? Ik geloof niet dat een meisje van 15 mij in een evenwichtige relatie kan brengen.

Volgens mij wordt lachen nog steeds voornaamlijk gebruikt om aan te geven dat iets belachelijk is.
sommige meisjes van 15 zijn leuk. ik weet nog wel, toen ik 15 was, toen had ik ook een vriendje van 19 en hij zei de hele tijd: oh jee je bent 15, maar ook leuk. uiteindelijk waren we een jaar verder en was hij over al zijn minderwaardigheidscomplexen en onbegrip voor de wereld om hem heen heen... het kan best dus

en ik lach je echt niet uit, ik lach je toe
ciao
Oud 07-11-2002, 23:41
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
coecie schreef:
sommige meisjes van 15 zijn leuk. ik weet nog wel, toen ik 15 was, toen had ik ook een vriendje van 19 en hij zei de hele tijd: oh jee je bent 15, maar ook leuk. uiteindelijk waren we een jaar verder en was hij over al zijn minderwaardigheidscomplexen en onbegrip voor de wereld om hem heen heen... het kan best dus
Natuurlijk kan ik een meisje van 15 leuk vinden. Ik kan zelfs opgewonden van haar raken. Maar echt verliefd? Nee.
Dat kan alleen maar als ik ook goed met iemand kan praten, op ongeveer hetzelfde niveau. Een meisje van 15 kan mij dat niet bieden. Ze zit in een hele andere fase van haar leven.

No offense, maar dat 19-jarige vriendje van je destijds is óf wanhopig geweest óf functioneerde op een lager niveau.

Citaat:
en ik lach je echt niet uit, ik lach je toe
Ik moet zeggen dat je wel leuk hapt
Reageren

Regels voor berichten