Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2007, 16:40
Sagana
Sagana is offline
Sinds woensdagavond ben ik ziek, griep denk ik (ben nog niet naar de dokter geweest). Gisteren was het het ergste: veel hoesten, hoofdpijn, oorpijn, draaierig, ...
Vandaag heb ik alleen nog maar last van een klein beetje hoofdpijn, snel moe zijn en hoesten. Maar elke keer als ik hoest, doet dat pijn in m'n buik.
Is dit normaal? Ik heb het nog nooit eerder gehad...

Laatst gewijzigd op 28-12-2007 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
Weet niet percies waar jouw pijn zit en hoe het voelt, maar zelf kan ik op gegeven moment aardig spierpijn krijgen van het vele hoesten, vooral in mijn buik- en borstgebied. Misschien dat jij dat nu ook hebt?

Sowieso is bij mij vaak ook mijn hele lijf (over)gevoelig als ik griep heb en kan mijn hele lichaam daardoor pijnlijk aanvoelen.
Oud 28-12-2007, 16:58
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Weet niet percies waar jouw pijn zit en hoe het voelt, maar zelf kan ik op gegeven moment aardig spierpijn krijgen van het vele hoesten, vooral in mijn buik- en borstgebied. Misschien dat jij dat nu ook hebt?

Sowieso is bij mij vaak ook mijn hele lijf (over)gevoelig als ik griep heb en kan mijn hele lichaam daardoor pijnlijk aanvoelen.
Dat kan het wel zijn ja, want de pijn zit echt bovenin mijn buik.
Ik vind het wel raar dat ik die pijn nog nooit eerder heb gevoeld, terwijl ik vroeger toch al enkele serieuze verkoudheden heb gehad. Maar misschien is mijn lijf nu idd wat gevoeliger door die griep.
Oud 28-12-2007, 17:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat kan het wel zijn ja, want de pijn zit echt bovenin mijn buik.
Ik vind het wel raar dat ik die pijn nog nooit eerder heb gevoeld, terwijl ik vroeger toch al enkele serieuze verkoudheden heb gehad. Maar misschien is mijn lijf nu idd wat gevoeliger door die griep.
Boven aan je buik zit je middenrif (spier), dus die zou ook best wat overbelast kunnen zijn. Ik voelde toen ik heel erg verkouden was ook pijn boven in m'n buik.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 17:46
Sagana
Sagana is offline
Ik ben vandaag toch maar naar de huisarts geweest en het is bronchitis. Maar is dat eigenlijk besmettelijk? (Ben ik vergeten te vragen )
Oud 29-12-2007, 17:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik ben vandaag toch maar naar de huisarts geweest en het is bronchitis. Maar is dat eigenlijk besmettelijk? (Ben ik vergeten te vragen )
Nee, het wordt wel door een infectie veroorzaakt, maar het is zelf niet besmettelijk.
Oud 30-12-2007, 10:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Acute bronchitis is wel degelijk besmettelijk, maar 'gewone' bronchitis niet hoor! Beterschap.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 10:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Acute bronchitis is wel degelijk besmettelijk, maar 'gewone' bronchitis niet hoor! Beterschap.
Ik heb er zojuist even ter controle mijn Codex Medicus op nageslagen, maar een acute bronchitis is niet besmettelijk. Er wordt alleen vermeld dat het door een infectie wordt veroorzaakt. Wat jij als 'gewone' bronchitis omschrijft is hetzelfde als acute bronchitis. Bij chronische bronchitis heeft iemand al minstens 2 opeenvolgende jaren in een periode van 3 maanden per jaar last van hoesten en opgeven van slijm, maar ik neem aan dat er bij Sagana "alleen maar" sprake is van een acute bronchitis.

@Sagana: Ook van mijn kant beterschap en een spoedig herstel gewenst.
Oud 30-12-2007, 18:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik heb er zojuist even ter controle mijn Codex Medicus op nageslagen, maar een acute bronchitis is niet besmettelijk. Er wordt alleen vermeld dat het door een infectie wordt veroorzaakt. Wat jij als 'gewone' bronchitis omschrijft is hetzelfde als acute bronchitis. Bij chronische bronchitis heeft iemand al minstens 2 opeenvolgende jaren in een periode van 3 maanden per jaar last van hoesten en opgeven van slijm, maar ik neem aan dat er bij Sagana "alleen maar" sprake is van een acute bronchitis.
Oh, toen m'n moeder bronchitis had zei de huisarts dat toen. Laat ook wel weer zien dat ze er niet altijd iets van weten. Weer wat geleerd!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 18:16
Verwijderd
oh heb ik ook gehad dan hoest je zoveel dan zijn je bronchien overbelast (tijdelijk) dit kan bij de kleinste verkoudheid voorkomen en het kan zijn dat je het nooit hebt gehad en nu wel. die overbelasting zorgt ervoor dat de longblaasjes geiriteerd worden doordat ze iets minder lucht krijgen en als je dan hoest komt er eens in 1 keer heel veel lucht. niks om je zorgen over te maken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten