Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2007, 11:04
Marcade
Marcade is offline

Expeditie Robinson begint weer. Vanaf Zondag 30 September op RTL 5 om 21:50 en op Kanaal 2 om 20:20 en dan elke week. In totaal 13 afleveringen.

Deze keer word het concept omgegooid en is het meer een sociaal experiment geworden en minder een traditionele robinson. Deze keer gooien ze 100 man op het Maleisische eiland Sribuat en moeten ze het maar uitzoeken. n de tweede helft van het seizoen begint de ‘klassieke’ Expeditie. Uiteindelijk moet er alsnog uit al die 100 man, 1 enkele robinson overblijven.

Interview met Ernst en Evi (van robinsonfan.be afgehaald):

Wat is het verschil tussen Expeditie Robinson 2007 en andere jaren?

Evi: “Ja, zoals iedereen ondertussen al weet zijn er geen 16 kandidaten op een eiland maar 100 kandidaten. 100 vreemde mensen die elkaar moeten leren kennen. Dat is ook nog eens 100 keer meer voedsel wat er gezocht moet worden. 100 meer kans op conflicten en 100 meer kansen op een spannende expeditie.”

De kandidaten bereiden zich in het begin voor op de expeditie en leren vuur maken, maar eigenlijk hebben ze daar niks aan?

Ernst Paul: “Nee, sommige deelnemers kennen na acht seizoenen het programma net zo goed als de programmamakers. Ze weten van dag tot dag wat er staat te gebeuren. Dus dit jaar zijn ze volstrekt in het diepe gekomen. Ze dachten ‘A’ 16 man op Schiphol en dat werden er 100. En dan ook nog eens op dat eiland zonder presentator die zegt zus en zo. Alleen maar een eenzame man die zegt ik moet vier leiders kiezen. En zoek het verder maar uit. Echt een sociaal experiment.”

Het lijkt wel een beetje op ‘Lost’ het wordt ook erg politiek met die 100 man wat vinden jullie daarvan?

Evi: “Er moet absoluut gezocht worden naar democratie, want al snel zal blijken dat met 100 mensen gewoon samen leven zoals iedereen denkt dat het hoort niet gaat lukken. Er moet dus absoluut aan een soort van politiek gedaan worden.”

Ernst Paul: “Het is echt chaos. En de vraag is lukt het die mensen om binnen korte tijd orde te scheppen in die chaos want daar zal ook hun succes vanaf hangen. Want ze moeten samenwerken om eten te kunnen verzorgen voor 100 man of onderdak.”

Ernst Paul jij had het er over dat de bijbel van Robinson een beetje weggehaald is, wat bedoel je daarmee?

Ernst Paul: “Nou kijk we hebben een vast schema, 2 proeven en een eilandraad. Maar dit jaar bewust, om te kijken wat die 100 mensen met elkaar gaan doen en hoe ze zelf structuur gaan aanbrengen hebben we de touwtjes bewust laten vieren. Zodat die mensen ook echt in het diepe worden gegooid en het zelf maar uit moeten zoeken. En dat is nieuw en interessant.”

Evi: “Het is zo nieuw dat het voor de eerste keer is dat op televisie 100 man wordt gedropt op een onbewoond eiland. Dus het is echt wel een primeur en een sociaal experiment dat dit voor de eerste keer in de wereld tijdens Expeditie Robinson zou worden getoond.”

En wat onderscheidt die laatste 10 kandidaten van de rest?

Ernst Paul: “Die laatste tien moeten zeker fysiek sterk zijn om te kunnen overleven. En sociaal sterk zijn om in die groep te kunnen overleven. En dat sociaal sterk zijn wordt echt belangrijk in een groep van 100 man. Je moet je echt wel onderscheiden. Men moet het je uiteindelijk gunnen verder te komen in de expeditie.”

Een van de commentaren die hierbij stond:

ik was er ook bij,heel even toch; en ja ik heb veel fun gehad en heb bangelijk leuke mensen leren kennen.Den TV die moest je er gewoon bijnemen,maar en ja toch een maar.Ik blijf erbij dat ook bij TV sommige zaken kunnen en andere niet.Ikzelf vond het niet echt leuk dat er 100 waren en geen 16 maar ja that’s life.Wat mij vooral stoorde was het dat er echt wel geen rekening werd gehouden met de mens achter de kandidaat,.Nu komt het: dat had je toch moeten weten voor je meedeed,dat is TV, wel ik heb daar veel mensen gezien die hiermee geen blijf wisten en juist daar gaat het om :het is en blijft TV!!!Mss moeten vele hier maar eens over nadenken voor ze kritiek geven op die 70 mensen die vrijwillig zijn opgestapt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2007, 11:04
Marcade
Marcade is offline
Persoonlijk ben ik best benieuwd naar het nieuwe concept om 100 man op een eiland te dumpen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:18
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Persoonlijk ben ik best benieuwd naar het nieuwe concept om 100 man op een eiland te dumpen.
Ja ik ook. Ik zag een voorstukje en dacht; Waaaát?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:08
Me-ke
Me-ke is offline
ik ga kijken!
Oud 24-09-2007, 14:01
Lente
Lente is offline
hahaha 100 tof
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:18
Verwijderd
Eerst dacht ik 'nah' toen ik het zag, maar nu ik dat stukje commentaar heb gelezen, lijkt 't me juist heel stoer
Ik hou wel van mensen die zich opgeven voor iets en dan gaan klagen dat het niet de bedoeling was dat het zo zou gaan (Ik begrijp dat het zwaar is en heel teleurstellend kan zijn, maar dat wéét je als je aan ER gaan mee doen.)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:29
Lente
Lente is offline
wtf 70 die vrijwillig zijn weggegaan?! ik heb de laatste seizoenen niet gezien, ik vond het zoveel van hetzelfde. maar dit wil ik zien
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:38
Dexter_M
Dexter_M is offline
klinkt erg leuk denk dat ik deze wel ga kijken.
Je zal volgens mij erg geliefd of veel complotten met mensen moeten smeden wil je echt tot het eind blijven .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:59
PV
PV is offline
Owww leuk het begint weer dank voor de vooraankondiging
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:07
Verwijderd
Vond de laatste 2 edities niet zo heel leuk, maar toch ga ik wel weer kijken omdat ik tot nu toe nog geen seizoen gemist heb, laat het maar alvast zondagavond zijn
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:56
Balance
Balance is offline
Het lijkt me wel leuk, maar ik volg al 2 dingen op zondagavond.
Oud 24-09-2007, 21:46
Verwijderd
Ik kijk dan al naar Try Before You Die, hoewel ik wel benieuwd ben hoe ze in hemelsnaam 100 mensen gaan volgens op zo'n eiland.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 21:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Het lijkt me wel leuk, maar ik volg al 2 dingen op zondagavond.
Oh god, sorry mevrouw de forumbaas .. wat stom van ons .. dan volgt u al 2 dingen .. we vergaten even de datum dat de show uitgezonden word op uw persoonlijke agenda af te stemmen .. In dat geval .. schikt 1 oktober om 21:25 op RTL 8 u beter?

-_-:
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Oh god, sorry mevrouw de forumbaas .. wat stom van ons .. dan volgt u al 2 dingen .. we vergaten even de datum dat de show uitgezonden word op uw persoonlijke agenda af te stemmen .. In dat geval .. schikt 1 oktober om 21:25 op RTL 8 u beter?

-_-:
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 08:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ha, leuk, het begint weer

Ik neem aan dat op 1 oktober de herhaling is?
Oud 25-09-2007, 09:27
Marcade
Marcade is offline
Dan word het herhaald.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Dan word het herhaald.
De toon van je bericht was nogal raar
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 13:39
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
De toon van je bericht was nogal raar
Ja nou ja ik vond het zelf raar dat iemand zoiets hier meld. Als alle mensen die niet gaan kijken, omdat ze al andere programma's volgen .. dat hier stuk voor stuk gaan melden is het einde zoek. En ik denk dat het de robinsonvolgers een worst zal wezen wie er niet kijkt.

..

Anyway, nogmaals .. voor de mensen die geen tijd hebben of iets anders willen zien op de zondag avond .. Robinson word dus herhaald de dag daarna op RTL 8.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 14:02
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik ga kijken
Oud 25-09-2007, 15:40
Balance
Balance is offline
Citaat:

-_-:
Sorry meneer het lid, ik wilde even mijn mening geven over het programma. Namelijk dat het me heel leuk lijkt, maar dat ik vrees dat het voor mij helaas onmogelijk wordt om het te gaan volgen.

Het spijt me dat ik in de veronderstelling was dat iemand in een topic zijn mening over het tv-programma mag geven en mag aangeven of hij/zij het gaat volgen of niet.

Schikt mijn bericht u op deze manier?
Oud 25-09-2007, 16:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sorry meneer het lid, ik wilde even mijn mening geven over het programma. Namelijk dat het me heel leuk lijkt, maar dat ik vrees dat het voor mij helaas onmogelijk wordt om het te gaan volgen.

Het spijt me dat ik in de veronderstelling was dat iemand in een topic zijn mening over het tv-programma mag geven en mag aangeven of hij/zij het gaat volgen of niet.

Schikt mijn bericht u op deze manier?

Maandag avond heb je ook al andere dingen te doen?

Anyway, met een beetje geluk kan het ook nog gevolgd worden via internet .. dus dan kan je het alsnog volgen .. wanneer je wel tijd hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 16:25
Balance
Balance is offline
Ja misschien dat het op maandagavond wel lukt. Het lijkt me in ieder geval erg leuk.
Voor de duidelijkheid, zo was mijn vorig bericht dus ook gewoon bedoeld, al vatte je het blijkbaar nogal negatief op. Sowieso mogen forummers in topics ook best een negatieve mening geven over een programma hoor

Maar ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je 100 mensen op een eiland zet
Oud 25-09-2007, 22:45
niña
niña is offline
Waarom 100 mensen? Nog minder eten! Seks misschien nu ook onscreen ipv offscreen! Minder aandacht aan de karakters. Beh.
Niet dat ik het niet ga kijken natuurlijk.
Oud 26-09-2007, 16:29
Verwijderd
Gaat wel heel lang duren met al die 100 mensen even voorstellen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 17:01
Verwijderd
jeetje @ 100 mensen :')
jeetje @ marcade :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 19:53
flyaway
flyaway is offline
En normaal hebben ze al zo weinig eten...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 02:08
Verwijderd
ik wou dat ik der bij zat
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 02:39
Dexter_M
Dexter_M is offline
ik had me aangemeld, maar nooit wat terug gehoord.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 16:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
100???

En mijn tekenlerares van de middelbare school zit erin
Oud 28-09-2007, 17:50
.Pure
.Pure is offline
klinkt wel tof, 100 man. Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:49
PV
PV is offline
vanavond! Het is trouwens om 21:30 en niet om 21:50 zoals in de OP staat
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 20:50
zoemzoem
zoemzoem is offline
Begonnen! en het is nu al chaotisch
Oud 30-09-2007, 21:22
Verwijderd
nu is het pas echt een psychologisch spel
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:25
Verwijderd
haha dat stelletje, wat vervelend zeg
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:50
Verwijderd
Hehe, ik vond het gaaf. Ruzie, ruzie en gezeik
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:56
niña
niña is offline
OMG Sommige mensen flippen echt al te snel. Maar wel gaaf om weer te zien. Slim ook dat sommigen tenten e.d meehadden.
Oud 30-09-2007, 22:03
palindrome
palindrome is offline
Ik vond het vermakelijk.

Iraida ´ik zou het eiland wat meer waarderen als er wat meer luxe zou zijn´ met dr pantysokjes aan, is ´model´: http://www.iraida.nl/
Ze maakt ook kunst, zie hier de piemelboom:

En die andere hippiekerel die erbij was, met zonnebrand in zn ogen, ook een vaag figuur. Huilie.

En Bruno mogen ze per direct terug sturen naar waar ie vandaan komt, wat een opgefokte irritante kerel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:14
palindrome
palindrome is offline
Het vriendje van Iraida, wat ook meedoet, die hippiekerel dus:

http://modelmayhem.com/member.php?id=381448

Shroom
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 08:33
Verwijderd
heb vlaagjes gezien
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 17:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En die andere hippiekerel die erbij was, met zonnebrand in zn ogen, ook een vaag figuur. Huilie.
Ja, ze weten ze wel uit te zoeken

Huilen omdat ie zonnebrand in z'n ogen had, met een achterlijke doek over z'n kop rond gaan lopen en dat wijf dat dan zegt dat ie maar even moet gaan slapen want dan zal het wel over gaan, wtf :')
Oud 01-10-2007, 18:21
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vind Bruno irritant, net als hippie-man en Iraida oid. Sven vind ik wel gaaf, Walther en Mathilde ook. Verder ken ik eigenlijk geen namen, dat meisje dat tegen Bruno inging ("nee, ik sta hier morgen helemaal niet te koken"), die lijkt me ook wel tof.
Oud 01-10-2007, 19:19
PV
PV is offline
wat een stelletje zeikerds hebben ze weer uitgezocht. Prachtig
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 19:41
MTpower
MTpower is offline
Sven vind ik nu al een Robinson
Oud 01-10-2007, 20:11
Verwijderd
Ik vind deze editie nou al beter dan die van vorig jaar
Gelijk ruzie en chaos en alles, gaafheid, volgende week wordt het volgens mij ook nog best wel leuk
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:10
niña
niña is offline
Sven ziet er wel goed uit ja. En als beroepsmilitair misschien ook wel de nodige discipline. Die Iraida en de vriend met d'r pantykousjes, ik zou wel willen weten wat hun motivatie was om mee te doen.
Oud 02-10-2007, 08:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Sven haha, en Bruno ontpopt zich als ware 'leider'
Wat een muts is die Iraida, ze heeft ook zo'n whine stem. Haar vriendje is zelfs nog whineriger dan zij
Ben benieuwd hoe het volgende week verder gaat

Uitzendingen zijn terug te kijken via RTL uitzending gemist.
Oud 02-10-2007, 09:02
Marcade
Marcade is offline
Lijkt wel alsof Iraida nog nooit een aflevering van ER gezien heeft .. wat verwachtte ze dan van ER? Maf mens.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 09:47
Balance
Balance is offline
Haha, die Iraida was wel grappig ja, met haar opmerkingen over dat het niet zo luxe is enzo. Wat verwachtte ze toen ze hieraan mee gingen doen. Ik heb eens op die site van haar gekeken en haar ambitie is om beroemd te worden en volgens mij doet ze daar alles voor. Dus dit zal wel een van haar pogingen zijn om beroemd te worden.

Wel apart dat die Sven (zo heette hij toch?) zo z'n best ging doen om alle 100 mensen te leren kennen. Ik zou echt zoiets hebben van: als men niet de moeite neemt om naar mij te komen zodat ik je kan leren kennen, dan niet hoor. Dus ik zou gewoon 4 mensen hebben uitgekozen uit de mensen die wél uit zichzelf naar mij toe kwamen.
Oud 02-10-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Wel apart dat die Sven (zo heette hij toch?) zo z'n best ging doen om alle 100 mensen te leren kennen.
Nee, dat was Kenny. Sven is een van de gekozen leiders.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 10:29
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Sven haha, en Bruno ontpopt zich als ware 'leider'
Wat een muts is die Iraida, ze heeft ook zo'n whine stem. Haar vriendje is zelfs nog whineriger dan zij
Ben benieuwd hoe het volgende week verder gaat
haha dat gedoe met die kokosnoot

Laatst gewijzigd op 02-10-2007 om 10:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten