Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2007, 18:16
MTpower
MTpower is offline
Omdat mijn abonnement binnekort afloopt en ik een nieuwe af ga sluiten ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon.
Punt is dat ik totaal niet thuis ben in die markt en eigenlijk weinig tot geen idee heb wat er zoal te krijgen is tegenwoordig.
Veel tijd om me er echt in te verdiepen heb ik ook niet, dus vraag ik het hier

Gewenste opties:

Bluetooth
Camera (3MP+ en een beetje kwaliteit is gewenst...)
Uitbreidbaar geheugen
Internet

Zou het ook fijn vinden als het een duurzaam toestel is (wil een abo van 2 jaar afsluiten) en het zou een mooie bijkomstigheid zijn als er een mogelijkheid is om er navigatie op te zetten.

Iemand een idee?
Oud 07-11-2007, 21:31
]{ing
]{ing is offline

Nokia n95
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 13:16
Verwijderd
HTC TyTN 2 (of T-Mobile MDA Vario III).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 00:31
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
[afbeelding]

Nokia n95

die is diaree. moet je alleen kopen als je van langzame telefoons houdt en leuk vindt om elke dag te laden. o en om spelletjes te spelen.

veel spijt van die
Oud 09-11-2007, 08:09
]{ing
]{ing is offline
Langzaam, mwah.. ik heb er wat mee gespeeld en was er wel over te spreken. En die video kwaliteit, erg nice.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:57
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Langzaam, mwah.. ik heb er wat mee gespeeld en was er wel over te spreken. En die video kwaliteit, erg nice.
Dat wel maar de software is inderdaad af en toe wat langzaam en loopt vaak vast. Beetje dezelfde klachten als bij de N73.

@ TS:

Als je echt actief gebruik gaat maken van het internet is de Tytn II inderdaad een goede keuze vanwege het toetsenbord en de uitgebreide functies. Ook de GPS ontvanger zit ingebouwd maar er zit nog geen software bij. Als navigatie je ding is zou ik ook ff naar de 6110 (navigator) van Nokia kijken omdat daar alles al op en aan zit.
Oud 11-11-2007, 16:57
luUkje_
luUkje_ is offline
sony ericson w300i
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 18:44
MTpower
MTpower is offline
Bedankt voor de reacties/tips, ik ga vanavond even op m'n gemakje naar al die modellen kijken
Oud 28-11-2007, 21:22
MTpower
MTpower is offline
Oke, ik heb eens wat rondgekeken en wat navraag gedaan. De Nokia N95 werd mij afgeraden door zo'n telefoonnerdje omdat hij wat softwarematige problemen zou hebben, klopt dit? Kan er niet echt iets over vinden.

Die Tytn II lijkt me opzich wel wat.
Heb nu net ook nog even naar de Samsung G800 zitten kijken, erg mooi ding vind ik met ook de nodige opties

Dat wordt nog lastiger dan ik dacht
Oud 28-11-2007, 21:55
Verwijderd
Ga even voor jezelf na wat je allemaal precies wil met je telefoon.. Die Tytn II is wel een heel mooi toestel en heeft veel functies, maar is tevens duur.. Als je je telefoon alleen gebruikt om mee te bellen en af en toe een foto te maken kan je denk ik beter voor een goedkoper toestel gaan..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 19:11
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ga even voor jezelf na wat je allemaal precies wil met je telefoon.. Die Tytn II is wel een heel mooi toestel en heeft veel functies, maar is tevens duur.. Als je je telefoon alleen gebruikt om mee te bellen en af en toe een foto te maken kan je denk ik beter voor een goedkoper toestel gaan..
Ik gebruik hem vrij veel, met een vrij hoog abonnement... Dus wil graag een degelijk toestel waar ik wel het een en ander mee kan.
Maak ook altijd veel foto's (niet voor in een plakboek oid, meer als geheugensteuntjes of om iets op afstand aan iemand duidelijk te maken), maar wel fijn als ze een beetje duidelijk zijn
Heb nu een telefoon met een 1 mp camera, maakt opzich aardige foto's als je goed op de belichting let, maar wat meer kwaliteit zou geen kwaad kunnen
En geld is niet zo'n probleem
Oud 30-11-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Oke, ik heb eens wat rondgekeken en wat navraag gedaan. De Nokia N95 werd mij afgeraden door zo'n telefoonnerdje omdat hij wat softwarematige problemen zou hebben, klopt dit? Kan er niet echt iets over vinden.

Die Tytn II lijkt me opzich wel wat.
Heb nu net ook nog even naar de Samsung G800 zitten kijken, erg mooi ding vind ik met ook de nodige opties

Dat wordt nog lastiger dan ik dacht
Voor zover ik weet heeft de N95 vooral last van erg trage navigatie en brakke gps ontvangst wanneer je de ingebakken navigatiesoftware + ontvanger gebruikt. Daarnaast schijnt het ding traag te zijn en af en toe vast te lopen.

De TyTN II heb ik nu een aantal maanden. Op zich bevalt ie wel maar wel irritant is dat het scherm vaak niet verlicht wordt als je gebeld wordt en daarna ophangt (is ook enkel zo wanneer je niks met de telefoon doet overigens - ben je bezig, wordt je gebeld - opnemen - praten - ophangen, geen problemen. Het tweede probleem is dat de aan/uit/standby knop niet zo makkelijk gepositioneerd is als bij de TyTN. Niet echt een groot probleem maar wel erg jammer.
Navigatie werkt goed, heb TomTom 6.0.x er op gezet die gebruikmaakt van de ingebakken GPS ontvanger en dat werkt erg goed (wel eerst de GPS ontvanger software updaten).
Snelheid overall is OK, niet langzaam maar ook niet wereldschokkend snel.
Het QWERTY tobo heeft af en toe de neiging bepaalde karakters niet te pakken, dit gebeurt eigenlijk alleen wanneer je 2x hetzelfde karakter wilt intypen en komt volgens mij door de (nutteloze) T9. Ben er nog niet achter waar je dat uit kunt zetten (if at all).
Scherm is goed, reageert goed op aanrakingen (zowel met als zonder stylus) en is duidelijk afleesbaar - weinig glare wanneer het zonnig is of de zon er toevallig op staat.
Geluid + ontvangst (T-Mobile) is goed, zeer regelmatig vragen mensen "ben je er nog?" omdat ze geen ruis horen.
Browsen gaat ook vrij snel al valt ie snel terug van UMTS naar GPRS (en dat komt dan weer doordat UMTS niet beschikbaar is voor uploaden of iets dergelijks).
Foto's zijn ook vrij redelijk, al vallen nachtfoto's matig uit. Ding heeft geen flitser en ook geen nachtkijkmodus. De 'nachtmodus'-instelling is erg matig imo. Afgezien daarvan maakt het ding vrij goede foto's.
Batterijduur is ongeveer 2 à 3 dagen met matig intensief gebruik. 1 Dag als je erg veel belt maar erg is dat niet, het ding laadt op via USB (dus als je het ding synchroniseert laadt ie op, erg relaxt - functie kan ook uit overigens) en de meegeleverde snellader.

Zo, hoop dat je er iets aan hebt gehad. Als je nog iets wilt weten - just ask
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 21:03
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Misschien heb je hier niets aan. Maar koop absoluut geen samsung. Die batterijen van die kut-telefoons gaan razendsnel leeg/op. Met een volle batterij kun je max 2 dagen doen. Als je veel belt etc. dan kun je (vind ik) beter een sony ericsson nemen. Mijn volle batterij gaat minimaal 3 dagen mee terwijl ik regelmatig bel + foto's maak + muziek luister.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 22:18
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Misschien heb je hier niets aan. Maar koop absoluut geen samsung. Die batterijen van die kut-telefoons gaan razendsnel leeg/op. Met een volle batterij kun je max 2 dagen doen. Als je veel belt etc. dan kun je (vind ik) beter een sony ericsson nemen. Mijn volle batterij gaat minimaal 3 dagen mee terwijl ik regelmatig bel + foto's maak + muziek luister.
bovendien heeft sony-ericsson een fijne user interface..
Oud 06-12-2007, 21:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Heb nu al 2 jaar een samsung
In het begin deed ik meestal een week met een volle batterij, nu is het ongeveer 3 dagen. Ben er best tevreden over
Hoewel het model dat ik heb vrij snel van de markt is gehaald omdat er veel klachten over waren heb ik er werkelijk nooit iets mee gehad. En zo zuinig ga ik er echt niet mee om
Oud 07-12-2007, 00:07
bamiPoep
bamiPoep is offline
Sony ericsson P1
Oud 19-12-2007, 22:19
lucy48
lucy48 is offline
Sony Ericsson K810i (of zijn íets duurdere opvolger )
Oud 29-12-2007, 20:14
Verwijderd
Een heel ander soort opmerking: bij een kleine lens schijn je weinig aan heel veel megapixels te hebben...sterker nog, het schijnt zelfs nadelig te zijn voor de kwaliteit van de foto's. Misschien iets om rekening mee te houden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 02:20
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Een heel ander soort opmerking: bij een kleine lens schijn je weinig aan heel veel megapixels te hebben...sterker nog, het schijnt zelfs nadelig te zijn voor de kwaliteit van de foto's. Misschien iets om rekening mee te houden.
je hebt een kleine sensorgrootte.. slechte lens.. te veel pixels.. reken sowiezo niet op écht goede foto's.. om leuk kiekjes te maken voldoet een 3mp cameratje prima.. voor kwaliteit kan je beter een DSLR hebben..
Oud 30-12-2007, 15:57
Verwijderd
Even kleine toevoeging:
Met HSDPA downloaden gaat toch echt wel lekker snel, zeker voor een telefoon/mda. Dat ie ook gewoon op WLAN kan hangen scheelt helemaal veel.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 12:18
Verwijderd
Ik zal zelf binnenkort ook weer eens op zoek moeten naar een nieuwe phone. Ik had eigenlijk de Samsung F700 op het oog. Iemand ervaring mee? (Ik heb al jaren Samsung (nu de D720), ideale telefoons, op accu na dan).
Ik heb eigenlijk een pesthekel aan Nokia's, maar ik zag de N95...heeft die een ingebouwde GPS ontvanger, full www internet (dus niet alleen stomme wap-pagina's), MSN Messenger en volledige handsfree?

Eisenlijstje op rij:

(- de standaard dingen: SMS, MMS, Bluetooth, MP3's als ringtone)
- Quadband
- Volledig internet (niet alleen WAP): GMail, Wikipedia, Hotmail, Nu.nl, CNN etc.
- Camera met autofocus, maar verder niet te fancy, daar koop ik wel een echte camera voor.
- MSN Messenger (maar kan evt ook via Webmessenger of andere geintegreerde messengers)
- Uitbreidbaar geheugen (niet als MP3-speler, daar heb ik m'n iPod voor)
- Geschikt voor navigatie (TomTom of zo)
- Office-viewer (PDF, Excel, Word, PPT). Als het kan ook een editor.
- Eventueel volledige stembesturing (zoals AnyVoice op de Samsung)

Ik heb nog even om te beslissen, maar mijn ervaring is dat je dit toch wel ver van tevoren uit moet gaan zoeken...

Laatst gewijzigd op 31-12-2007 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 13:44
Verwijderd
Die Samsung ziet er vrijwel hetzelfde uit als de HTC TyTN II, alleen met net iets mindere specs.
Wat jij op je eisenlijst hebt staan, doet de TyTN II allemaal.
Sowieso kun je op een MDA-achtige gsm wel standaard www bekijken, zo lang je tenminste geen problemen hebt met veel scrollen en relatief lange wachttijden.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 21:14
Verwijderd
Ach, wachttijden. Ben even bij Belcompany langsgeweest. Die wisten me te vertellen dat bij Vodafone gewoon de snelheid volledig bepaald wordt door je toestel, zonder dat je meer betaald voor een snellere verbinding. Kan ik dan wel mee leven.
En de TyYN II is inderdaad wel erg fancy, maar helaas ook zo'n E 300 duurder dan de Samsung

WLAN vind ik overigens niet echt nodig. Als je toch een onbeperkt internetabo hebt... Voor de grotere downloads ga je toch geen telefoon gebruiken, dan heb ik ook nog wel een laptop die daar toch wat beter voor geschikt is

Weet iemand of de Samsung ook een navigatieprogramma kan draaien? Niet per se TomTom, maar zou wel handig zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 10:39
Verwijderd
De Samsung F700 heeft Google maps, er is op GoT een heel topic over deze phone
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 21:33
Verwijderd
Ik heb even op GoT gekeken, maar dat topic is vooral 70 pagina's gelul van vóór de telefoon ook maar uit was, dus bijna niemand die praktijkervaring heeft... Er zijn een heleboel wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van de eerder gepubliceerde spec's, zoals 5 -> 3 Mpx. Ook schijnen er wat problemen te zijn met het installeren van Java applications, zoals Messengers (want er is geen geschikte officiele MSN Messenger voor de F700).

De N95 is wat dat betreft wat relaxter, alleen heeft die geen QWERTY keyboard en geen touchscreen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten