Advertentie | |
|
![]() |
|
Oke, ik heb eens wat rondgekeken en wat navraag gedaan. De Nokia N95 werd mij afgeraden door zo'n telefoonnerdje omdat hij wat softwarematige problemen zou hebben, klopt dit? Kan er niet echt iets over vinden.
![]() Die Tytn II lijkt me opzich wel wat. Heb nu net ook nog even naar de Samsung G800 zitten kijken, erg mooi ding vind ik met ook de nodige opties ![]() Dat wordt nog lastiger dan ik dacht ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ga even voor jezelf na wat je allemaal precies wil met je telefoon.. Die Tytn II is wel een heel mooi toestel en heeft veel functies, maar is tevens duur.. Als je je telefoon alleen gebruikt om mee te bellen en af en toe een foto te maken kan je denk ik beter voor een goedkoper toestel gaan..
|
![]() |
||
Citaat:
Maak ook altijd veel foto's (niet voor in een plakboek oid, meer als geheugensteuntjes of om iets op afstand aan iemand duidelijk te maken), maar wel fijn als ze een beetje duidelijk zijn ![]() Heb nu een telefoon met een 1 mp camera, maakt opzich aardige foto's als je goed op de belichting let, maar wat meer kwaliteit zou geen kwaad kunnen ![]() En geld is niet zo'n probleem ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De TyTN II heb ik nu een aantal maanden. Op zich bevalt ie wel maar wel irritant is dat het scherm vaak niet verlicht wordt als je gebeld wordt en daarna ophangt (is ook enkel zo wanneer je niks met de telefoon doet overigens - ben je bezig, wordt je gebeld - opnemen - praten - ophangen, geen problemen. Het tweede probleem is dat de aan/uit/standby knop niet zo makkelijk gepositioneerd is als bij de TyTN. Niet echt een groot probleem maar wel erg jammer. Navigatie werkt goed, heb TomTom 6.0.x er op gezet die gebruikmaakt van de ingebakken GPS ontvanger en dat werkt erg goed (wel eerst de GPS ontvanger software updaten). Snelheid overall is OK, niet langzaam maar ook niet wereldschokkend snel. Het QWERTY tobo heeft af en toe de neiging bepaalde karakters niet te pakken, dit gebeurt eigenlijk alleen wanneer je 2x hetzelfde karakter wilt intypen en komt volgens mij door de (nutteloze) T9. Ben er nog niet achter waar je dat uit kunt zetten (if at all). Scherm is goed, reageert goed op aanrakingen (zowel met als zonder stylus) en is duidelijk afleesbaar - weinig glare wanneer het zonnig is of de zon er toevallig op staat. Geluid + ontvangst (T-Mobile) is goed, zeer regelmatig vragen mensen "ben je er nog?" omdat ze geen ruis horen. Browsen gaat ook vrij snel al valt ie snel terug van UMTS naar GPRS (en dat komt dan weer doordat UMTS niet beschikbaar is voor uploaden of iets dergelijks). Foto's zijn ook vrij redelijk, al vallen nachtfoto's matig uit. Ding heeft geen flitser en ook geen nachtkijkmodus. De 'nachtmodus'-instelling is erg matig imo. Afgezien daarvan maakt het ding vrij goede foto's. Batterijduur is ongeveer 2 à 3 dagen met matig intensief gebruik. 1 Dag als je erg veel belt maar erg is dat niet, het ding laadt op via USB (dus als je het ding synchroniseert laadt ie op, erg relaxt - functie kan ook uit overigens) en de meegeleverde snellader. Zo, hoop dat je er iets aan hebt gehad. Als je nog iets wilt weten - just ask ![]() |
![]() |
|
![]() |
Misschien heb je hier niets aan. Maar koop absoluut geen samsung. Die batterijen van die kut-telefoons gaan razendsnel leeg/op. Met een volle batterij kun je max 2 dagen doen. Als je veel belt etc. dan kun je (vind ik) beter een sony ericsson nemen. Mijn volle batterij gaat minimaal 3 dagen mee terwijl ik regelmatig bel + foto's maak + muziek luister.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() In het begin deed ik meestal een week met een volle batterij, nu is het ongeveer 3 dagen. Ben er best tevreden over ![]() Hoewel het model dat ik heb vrij snel van de markt is gehaald omdat er veel klachten over waren heb ik er werkelijk nooit iets mee gehad. En zo zuinig ga ik er echt niet mee om ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zal zelf binnenkort ook weer eens op zoek moeten naar een nieuwe phone. Ik had eigenlijk de Samsung F700 op het oog. Iemand ervaring mee? (Ik heb al jaren Samsung (nu de D720), ideale telefoons, op accu na dan).
Ik heb eigenlijk een pesthekel aan Nokia's, maar ik zag de N95...heeft die een ingebouwde GPS ontvanger, full www internet (dus niet alleen stomme wap-pagina's), MSN Messenger en volledige handsfree? Eisenlijstje op rij: (- de standaard dingen: SMS, MMS, Bluetooth, MP3's als ringtone) - Quadband - Volledig internet (niet alleen WAP): GMail, Wikipedia, Hotmail, Nu.nl, CNN etc. - Camera met autofocus, maar verder niet te fancy, daar koop ik wel een echte camera voor. - MSN Messenger (maar kan evt ook via Webmessenger of andere geintegreerde messengers) - Uitbreidbaar geheugen (niet als MP3-speler, daar heb ik m'n iPod voor) - Geschikt voor navigatie (TomTom of zo) - Office-viewer (PDF, Excel, Word, PPT). Als het kan ook een editor. - Eventueel volledige stembesturing (zoals AnyVoice op de Samsung) Ik heb nog even om te beslissen, maar mijn ervaring is dat je dit toch wel ver van tevoren uit moet gaan zoeken... Laatst gewijzigd op 31-12-2007 om 12:36. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die Samsung ziet er vrijwel hetzelfde uit als de HTC TyTN II, alleen met net iets mindere specs.
Wat jij op je eisenlijst hebt staan, doet de TyTN II allemaal. Sowieso kun je op een MDA-achtige gsm wel standaard www bekijken, zo lang je tenminste geen problemen hebt met veel scrollen en relatief lange wachttijden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, wachttijden. Ben even bij Belcompany langsgeweest. Die wisten me te vertellen dat bij Vodafone gewoon de snelheid volledig bepaald wordt door je toestel, zonder dat je meer betaald voor een snellere verbinding. Kan ik dan wel mee leven.
En de TyYN II is inderdaad wel erg fancy, maar helaas ook zo'n E 300 duurder dan de Samsung ![]() WLAN vind ik overigens niet echt nodig. Als je toch een onbeperkt internetabo hebt... Voor de grotere downloads ga je toch geen telefoon gebruiken, dan heb ik ook nog wel een laptop die daar toch wat beter voor geschikt is ![]() Weet iemand of de Samsung ook een navigatieprogramma kan draaien? Niet per se TomTom, maar zou wel handig zijn... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb even op GoT gekeken, maar dat topic is vooral 70 pagina's gelul van vóór de telefoon ook maar uit was, dus bijna niemand die praktijkervaring heeft... Er zijn een heleboel wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van de eerder gepubliceerde spec's, zoals 5 -> 3 Mpx. Ook schijnen er wat problemen te zijn met het installeren van Java applications, zoals Messengers (want er is geen geschikte officiele MSN Messenger voor de F700).
De N95 is wat dat betreft wat relaxter, alleen heeft die geen QWERTY keyboard en geen touchscreen... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Welke telefoon? BabyBlueBerry | 18 | 08-08-2016 09:46 | |
Software & Hardware |
Nieuwe Telefoon, welke? Naimin | 13 | 02-06-2013 22:02 | |
Software & Hardware |
Welke telefoon hebben jullie? TheMisteryGuest | 15 | 22-02-2012 14:30 | |
De Kantine |
welke telefoon heb jij??? yourietje | 70 | 15-05-2004 10:08 | |
De Kantine |
welke telefoon heb je en ben je tevreden met dat ding? kevertje84 | 6 | 25-11-2003 17:11 |