Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2008, 13:25
SedD
SedD is offline
Mensen!

Ik Móet afvallen. ik zit vast in mezelf, bla bla bla depressie en onzin. een rede daarvan is dat ik een hekel aan mezelf heb. door dingen die ik doe maar ook omdat ik me zo vreselijk dik voel.

Heeft iemand een perfect idee?
Oud 04-01-2008, 13:29
Verwijderd
sporten, gezond eten en misschien eerst eens naar een dietiste gaan om te laten checken of je wel echt te dik bent en je niet gewoon jezelf dik vind.
Oud 04-01-2008, 13:48
Verwijderd
Eerst naar een psycholoog gaan, of iets anders aan je depressie doen.
Oud 04-01-2008, 15:10
Lyne
Lyne is offline
Voel je je dik of ben je het ook? Reken eerst eens je BMI uit op internet, dan kan je ook zien of je het je inbeeldt.

Verder zou ik eerst met iemand gaan praten over je depressie, naar je huisarts of een maatschappelijk werkster. In de meeste steden is die laatste gratis en je mag op elk moment stoppen.
Oud 04-01-2008, 21:25
xxChange
xxChange is offline
Zo hé, dat had ik kunnen schrijven een paar maanden geleden. Ik ben idd vrolijk begonnen met afvallen en heb inmiddels een eetstoornis. Dus, ga aub met iemand praten voordat de hele zooi verkeerd gaat.
Van afvallen word je niet gelukkig, alleen maar gevoelloos, duizelig, geobsedeerd en alles behalve gelukkig.
Oud 05-01-2008, 01:43
Fosca
Fosca is offline
Als je het verstandig doet voel je je juist gezond, fit en mooi.

Stop met koekjes, schep misschien een keertje minder op en wissel je tussendoortjes in voor fruit. Verder twee keer in de week sporten en afhankelijk van je levenstijl eerst zou je in theorie wel af moeten vallen.

Succes
Oud 05-01-2008, 14:47
Verwijderd
Van veel (maar duidelijk niet té veel, en niet obsessief!) sporten ga je je sowieso altijd beter voelen. Dat valt altijd aan te raden. Verder zou ik inderdaad even je bmi uitrekenen, kijken of je wel echt overgewicht hebt. En als dat zo is, naar een dietiste gaan, die kan je helpen af te vallen op een gezonde manier. Niet in je eentje gaan Sonjabakkeren, veel te risicovol (of je nu gaat jojoën of in een eetstoornis belandt...).
Oud 05-01-2008, 15:12
Gemenerik
Gemenerik is offline
Een hekel aan jezelf hebben heeft volgens mij niet altijd te maken met 1 ding. En ookal beschik je niet over de juiste vrienden of mensen om je heen om er goed over te praten zou ik een aantal sessies nemen bij een psycholoog of iets dergelijks. Deze mensen laten je vaak inzien dat je over dingen heel anders kan nadenken.

Verder over het 'te dik zijn'.

Om je beter te gaan voelen zou je het volgende kunnen proberen.

Ga naar een sportschool en doe lessen zoals Spinning / Body Shape en dergelijke. Groepslessen zijn heel leuk en gezellig en iedereen doet daar aan mee met een bepaald doel.

Het klinkt makkelijk, maar het is het echt waard. Je moet vooral niet te snel willen. Verwacht ook tegenslagen. Je kan in de eerste week 4 kilo afvallen en dan opeens weer aankomen.

Zet em op! :-)
Oud 05-01-2008, 16:01
Bloem
Bloem is offline
Als je tips wilt over manieren om gezond af te vallen is er het "voedings en gezondheidtopic", als je afvallen als een soort strafmiddel wilt gebruiken kun je beter op Psychologie terecht. In ieder geval gaat dit topic dus op slot.
Topic gesloten

Regels voor berichten