Advertentie | |
|
![]() |
|
Los van de cpu, ik zou dat PCI kaartje onder je videokaart een aantal slots naar beneden verplaatsen zodat ook de videokaart zijn warmte kwijt kan en daar dus niet een warme hoek ontstaat.
En laten we eerlijk zijn Precott's zijn niet de koelste serie cpu's.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu heb ik de schijven verwisseld van plaats en er is een kleine verbetering: de onderste HDD draait nu op ongeveer 27°C maar de bovenste nog steeds op een kleine 42°C. Ik zal dan maar eens op zoek gaan naar een mogelijkheid om hier een fan voor te plaatsen. Grtz |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt er een fan voor plaatsen, dat is de beste (en goedkoopste) oplossing.
Er zijn inderdaad speciale HDD-koelers maar die hebben een aantal nadelen:
Ik zou me geen zorgen maken om de temperatuur trouwens, uit onderzoek van Google is gebleken dat hdd's die warmer worden geen verkorte levensduur hebben in vergelijking met hdd's die actief gekoeld worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
OK, maar ik blijf erbij dat 42°C nogal hoog is zeker als de schijf niet wordt belast. Dus enkel Microsoft draait en wat muziek op de achtergrond. ik heb al wat ervaring met het koelen van zowat alles behalve de HDD en ik vond ook niet direct iets terug.
Anyway, ik ga op zoek naar een mini fan die ik er kan voorplaatsen. Ik denk zoiets van een northbridge koeler ofzo ![]() |
![]() |
|
@ ]{ing: Hoe wordt ik verondersteld zoiets in mijn case te krijgen? Ik heb nu al moeite om al mijn kabels een plaats te geven, laat staan zo'n grote HDD bay... Ik zal et eens nakijken maar ik vree dat dat echt niet in mijn case te plaatsen valt.
Antwoord: Je kunt zo'n gekoelde HDD bay in 2x 5.25" of 3x5.25" slot plaatsen.. als je daar plaats hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|